verliefd maar wat moet ik hier nu mee

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Linde
New user
New user
Geslacht: Vrouw

verliefd maar wat moet ik hier nu mee

Bericht door Linde » 31 dec 2009 01:30

Een paar maanden geleden poste ik een berichtje op dit forum omdat ik twijfelde of ik bi was.
De twijfel is nog niet helemaal weg, maar ik ben er steeds zekerder van dat wat ik voel verliefdheid is... voor een vrouw.

Ik ben nog nooit zoveel op facebook geweest. Ze moest maar eens online komen...
Als ik haar naam zie online komen maakt mn hart een klein sprongetje en wacht en hoop ik op een privéberichtje. En meestal komt dat ook wel :-)

Vanavond ging ik ergens naar toe met een vriendin en ik wist dat zij daar ook zou zijn. En plots had ik dat vertrouwde gevoel van zenuwen/angst/blije spanning voor als ik haar zou tegenkomen.

Maar wat moet ik hier nu mee. Ik probeer nog altijd om te gaan met het idee dat ik bi ben. Ik voel mij dus ook nog niet klaar om iets met deze gevoelens te doen. Maar tegelijkertijd wil ik niets liever dan het laten blijken. Ik droom ervan hoe zalig het moet zijn om in haar armen te liggen. Nuja ze heeft een vriendin, dus dat behoort ook niet echt tot de mogelijkheden.

Ik voel me constant in tweestrijd met mezelf. En af en toe steekt ook nog eens de twijfel de kop op of ik me niet gewoon aangesproken voel door een nieuwe vriendschap en teveel achter deze gevoelens zoek.
Door omstandigheden zie ik haar nu een hele tijd niet. Ik kan dus ook niet afwachten hoe ik me voel als ik haar nog eens echt zie.

Ik wou mn verhaal gewoon even kwijt. Misschien is er wel iemand die zich deze prille fase nog goed herinnert en intussen al iets verder staat :-)

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Re: verliefd maar wat moet ik hier nu mee

Bericht door twijfelaar1987 » 31 dec 2009 10:32

Wat ik het vervelendste vind aan jou verhaal is dat ze een vriendin heeft :roll: anders zou ik meteen zeggen om er voor te gaan. Het is maar door eens aan dergelijke gevoelens te beantwoorden dat je zal aanvoelen of je nu echt bi bent of niet. Ik zit zelf ook nog altijd met die twijfel en vragen over het al dan niet les/bi zijn, en ik heb het gevoel dat er pas een antwoord op zal komen als ik eens met een meisje geweest ben.

Toen ik nog een relatie had met mijn ex-vriendje ben ik eens hopeloos verliefd geweest op een meisje. Ik vond het super als ze in de les zat, toevallig op dezelfde trein,... al hebben we nooit tegen elkaar gepraat... Maar ze had een vriendin... Dus ik heb geprobeerd om haar te vergeten en dat lukt nu aardig doordat ik haar nooit meer in reallife zal zien, enkel nog op facebook :roll: Maar het was wel zij die me deed beseffen dat ik les/bi ben.

Iets anders dat je kan doen is er met haar over praten, maar dat is dan misschien een te grote stap. De angst om haar dan volledig te verliezen? Alhoewel zij wss één van de enige mensen is die die gevoelens en die twijfel zou kunnen bgrijpen omdat ze er zelf waarschijnlijk ook mee gezeten heeft.

x
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

homesweethome

Bericht door homesweethome » 31 dec 2009 15:42

twijfelaar1987 schreef:
Iets anders dat je kan doen is er met haar over praten, maar dat is dan misschien een te grote stap. De angst om haar dan volledig te verliezen? Alhoewel zij wss één van de enige mensen is die die gevoelens en die twijfel zou kunnen bgrijpen omdat ze er zelf waarschijnlijk ook mee gezeten heeft.

x
:o , je gaat toch niet over je gevoelens praten met iemand die een vriendin heeft, dat doet men gewoon niet, van koppels blijft men af: is dat geen algemene regel?

waarom zou je bi zijn en niet lesbisch ? val je ook op jongens? ik ben bi, ik denk dat ik het altijd wel geweten heb, ik viel altijd al op jongens en de volgende keer dan op een meisje, ... missch ligt het wel anders bij jou

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 01 jan 2010 17:10

homesweethome schreef:
twijfelaar1987 schreef:

x
:o , je gaat toch niet over je gevoelens praten met iemand die een vriendin heeft, dat doet men gewoon niet, van koppels blijft men af: is dat geen algemene regel?
Natuurijk blijf je van koppels. Het was zeker niet m'n bedoeling om iemand aan te zetten om eventjes een koppel uit elkaar te halen... :o

Ik heb het misschien wat verkeerd verwoord, maar blijven zitten met die gevoelens, en ik spreek uit ervaring, lost ook niets op. Het hangt ook wel af van de 'relatie' dat je met die persoon hebt, totaal onbekend, een goeie vriend,...

Anyway, ik doelde dus echt niet op het uit elkaar halen van dat koppel, als dat maar duidelijk is...
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Linde
New user
New user

Bericht door Linde » 01 jan 2010 17:33

door homesweethome op 31 dec 2009 15:42

je gaat toch niet over je gevoelens praten met iemand die een vriendin heeft, dat doet men gewoon niet, van koppels blijft men af: is dat geen algemene regel?

waarom zou je bi zijn en niet lesbisch ? val je ook op jongens? ik ben bi, ik denk dat ik het altijd wel geweten heb, ik viel altijd al op jongens en de volgende keer dan op een meisje, ... missch ligt het wel anders bij jou
Het is ook zeker mijn bedoeling niet om tussen haar en haar vriendin in te komen.
Maar ze zegt zelf dat ze niet echt een toekomst ziet met haar vriendin.
Dus het zou wel eens kunnen dat ze binnenkort geen vriendin meer heeft. Maar daar zal ik alleszins geen rol in spelen :-)
Verder denk ik dat ik bi ben en niet lesbisch omdat ik vroeger wel al tot over mn oren verliefd ben geweest op jongens en niet twijfel aan de oprechtheid van die gevoelens.

door twijfelaar1987 op 31 dec 2009 10:32
Wat ik het vervelendste vind aan jou verhaal is dat ze een vriendin heeft anders zou ik meteen zeggen om er voor te gaan. Het is maar door eens aan dergelijke gevoelens te beantwoorden dat je zal aanvoelen of je nu echt bi bent of niet. Ik zit zelf ook nog altijd met die twijfel en vragen over het al dan niet les/bi zijn, en ik heb het gevoel dat er pas een antwoord op zal komen als ik eens met een meisje geweest ben.
Waarschijnlijk heb je gelijk dat dat de enige manier is om zeker te zijn van mijn gevoelens. Maar ik voel me daar lang de ene kant echt nog niet klaar voor. Maar langs de andere kant is het ook niet zo simpel om deze gevoelens gewoon te negeren. Het 'onbekende' is gewoon beangstigend denk ik.

Ge kunt u wel voorstellen hoe geweldig goed het studeren verloopt als ik voortdurend met deze dingen in mn hoofd zit :roll:
Ik kan precies aan niks anders meer denken dan aan haar.

homesweethome

Bericht door homesweethome » 01 jan 2010 20:15

Linde schreef:
door homesweethome op 31 dec 2009 15:42

Ge kunt u wel voorstellen hoe geweldig goed het studeren verloopt als ik voortdurend met deze dingen in mn hoofd zit :roll:
Ik kan precies aan niks anders meer denken dan aan haar.
missch zit je voortdurend aan die dingen te denken omdat je juist moet studeren, alles is leuker dan studeren,
als ik moet studeren begin ik ook aan alles te twijfele

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 20 mar 2010 23:56

Zij heeft tegen jou gezegd dat ze geen toekomst ziet met haar vriendin? Spreek dan maar met haar over je gevoelens. Ik herinner me de tijd dat ik zelf tegen een meisje zei dat ik geen toekomst zag met mijn vriendin. Dat was omdat ik eigenlijk zelf tot over mijn oren verliefd was op dat meisje. Ik durf mijn hand er nu wel niet voor in het vuur steken dat het bij jou ook zo zal zijn. Ik zeg alleen dat het geen kwaad kan om met haar over je gevoelens te spreken. Vloeit er niets uit voort, dan weet je tenminste wel dat je het geprobeerd hebt, en ga je niet continu denken 'wat als?'.
X Silke
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Linde
New user
New user

Bericht door Linde » 04 jun 2010 23:46

Het is weer blok en de twijfels die er al een paar maanden zijn, komen weer extra hevig naar voren. Teveel tijd thuis achter de boeken doorbrengen is nergens goed voor :)

Situatie is wel wat veranderd intussen. Het is een tijdje uit geweest met haar vriendin maar intussen zijn ze weer samen. Maar het is een echte knipperlicht-relatie dus dat wisselt al eens om de week..
Silke PinkH schreef:Zij heeft tegen jou gezegd dat ze geen toekomst ziet met haar vriendin? Spreek dan maar met haar over je gevoelens. Ik herinner me de tijd dat ik zelf tegen een meisje zei dat ik geen toekomst zag met mijn vriendin. Dat was omdat ik eigenlijk zelf tot over mijn oren verliefd was op dat meisje. Ik durf mijn hand er nu wel niet voor in het vuur steken dat het bij jou ook zo zal zijn. Ik zeg alleen dat het geen kwaad kan om met haar over je gevoelens te spreken. Vloeit er niets uit voort, dan weet je tenminste wel dat je het geprobeerd hebt, en ga je niet continu denken 'wat als?'.
X Silke

We zijn intussen wel heel goed bevriend, horen elkaar dagelijks en zien mekaar toch ongeveer wekelijks. En ik ben dan ook klankbord voor haar frustraties ivm haar relatie. Ze zegt zelf dat ze het heel fijn heeft met haar vriendin en dat ze haar graag heeft, maar dat ze voelt dat deze relatie HET niet is maar dat ze niet klaar is om los te laten.
Wat mijn gevoelens voor haar betreft heb ik haar gezegd dat ik in de war ben. Dat er wel 'iets' is bij mij maar dat ik zelf niet goed weet wat dat juist is. Ze heeft daarop geantwoord dat het verhaal van haar en haar vriendin nog helemaal niet afgerond is en dat ze niet weet waar dat gaat eindigen. Maar dat als dat moest uit geraken dat ze niet op zoek is naar een nieuwe relatie.
Maar toch blijft er precies zo ergens iets sluimeren. Is het gewoon een speciale vriendschap of er is wat meer? Geen idee. Was dat haar manier om te zeggen da onze vriendschap leuk vindt maar dat er in de toekomst ni meer zal komen, of is er een kans in de toekomst?
Enerzijds benadrukt ze dat ze onze vriendschap heel speciaal vindt en ni kwijt wilt. Maar anderzijds vind ik dak toch wel heeel veel berichtjes krijg..

Ik denk zelf dat ik haar beter kan loslaten, maar dat is niet gemakkelijk want de vriendschap wil ik niet kwijt.
Wat mijn eigen gevoelens betreft blijft het een warboel. Soms denk ik dat ik er te veel achter zoek, maar ik betrap mezelf er wel op dat ik heel veel over haar praat. Terwijl ik bij haar ben zijn die zorgen er niet en is het gewoon leuk zonder dat ik er bij nadenk wat dat nu juist betekent.

Ik wou mn verhaal gewoon nog een keertje kwijt. Vind de reacties hier altijd wel leuk om te lezen :)

homesweethome

Bericht door homesweethome » 05 jun 2010 02:24

moeilijk om daar iets uit af te leiden, ik denk dat het afwachten wordt

jij moet denk ik zelf eerst zeker zijn wat je wilt

Gesloten