Welk boek lees je momenteel?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
kontrool
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door kontrool » 02 nov 2010 23:09

Ik weet niet meer wie het was, maar iemand heeft hier ooit eens Een doodgewoon leven van Karel Čapek besproken, en die persoon wil ik nu bedanken. Het ideale boek voor op de trein te lezen!

Ik ben nu bezig in Dit is van mij van Saskia de Coster. In tegenstelling tot bovenstaand boek leest het lekker weg en stop ik niet onderaan elke pagina om dingen te overpeinzen. Zowaar een nog beter pendelboek omwille van zijn vluchtigheid!

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 06 nov 2010 12:02

Een vorm van leven door A. Nothomb.
Briefwissel tussen de gekende auteur en een soldaat die zich volpropt als protest tegen de oorlog in Irak.

Genner
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Genner » 07 nov 2010 00:47

Orlando schreef:En omdat ik mezelf beloofd heb om alles wat ze ooit op papier gezet heeft te lezen:
Spoiler! :
Afbeelding
Waar heb je dat gehaald :O Zelf wil ik het ook graag lezen, aangezien ik hetzelfde voornemen heb. Heb je "Virginia Woolf: a biography" van Quentin Bell trouwens al gelezen? Héél interessant.

Zelf herlees ik momenteel Harry Potter and the Chamber of Secrets op trein en bus. Special Topics on Calamity Physics van Marisha Pessl is voor thuis, een boek dat ik lees voor Engels Vakstudie 3.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Unda
Regular user
Regular user

Bericht door Unda » 09 nov 2010 01:26

" De sublieme eenvoud van relativiteit " ( Sander Bais )
If you pay peanuts, you get monkeys

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 09 nov 2010 10:35

Transition van Ian Banks.
Spoiler! :
There aren’t many writers who agree with their own critics — but in the past couple of years Iain Banks has been one of them. Faced with the complaint that too wide a gap has opened up between his mainstream novels and his science fiction (published under Iain M Banks), he’s not only admitted that this is probably true, he’s even promised to correct the problem in the way the critics have recommended: by putting some of the fantastical elements back into the mainstream work again.
Transition certainly proves that he wasn’t lying. It’s so crammed with fantastical elements that in the United States it’s being published as an Iain M Banks book. It’s also, unfortunately, a bit of mess.

The prologue, by the first of many narrators, explains that the story takes place in “that golden age which nobody noticed… at the time”: between the fall of the Berlin Wall and the attack on the World Trade Center. He then provides a teasing series of possible starting-points before he’s joined by other narrators — and we’re suddenly plunged into that old sci-fi favourite, a multiverse, where all possible versions of the world coexist in an infinite number of parallel dimensions.
Ambitiously trying to control every one of them is an organisation called the Concern, which can send its agents, or transitaries, between the various Earths to ensure the triumph of goodness. At least that’s the official line. Before long, though, it’s clear that the Concern has a more sinister purpose.
Banks (deservedly) has a large and loyal readership — but that is not without its dangers. Once writers believe (rightly) that their fans will slog patiently through any number of longueurs confident that their man will turn up trumps in the end, those longueurs tend to increase. Yet the real trouble here is not just that they do increase, but that the fans’ confidence ultimately proves misplaced.
After about 200 pages even Banks’s most ardent readers might find themselves metaphorically checking their watches. By the end, they will surely feel cheated that most of those starting points from the prologue weren’t actually starting points at all; and that the idea of the lost Nineties golden age was a red herring as well. The activities of the Concern might suggest that we are in for an attack on American foreign policy, but in the event the book is much too baggy and undisciplined to work as an allegory either.
In the circumstances, the traditional solution would be to forget about wider questions of meaning and coherence, and simply enjoy the imaginative storytelling. There is one big difficulty even with this: the storytelling isn’t very accomplished. Several plot strands are set up only to remain undeveloped — or abandoned. The parts about Christian terrorists, for example, might work better if we knew what they were fighting for, or which world they were fighting in. As things stand, they just seem like an idea that Banks came up with, couldn’t quite decide what to do with — but threw in anyhow.
And that, in the end, is true of the novel. The prologue may lead us to expect — rather excitedly in my case — a dark conspiracy thriller. What we get instead feels more like a bundle of half-formed bits and pieces that were knocking about in Banks’s notebooks.
Transition
by Iain Banks

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 09 nov 2010 15:37

Ik heb zaterdag een uur in de regen gestapt om toch in de bib te raken en er vandaag al al mijn lessen door gemist maar ow man, het is het waard want wat een heerlijk onversneden jeugdsentiment overvalt me als ik deze trilogie lees :love:
Afbeelding
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

funkfish
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door funkfish » 09 nov 2010 18:51

Disco Trut schreef:Het is eigenlijk bijna tijd om dit topic te sluiten, maar ik vind dat zo'n droevige taak dat ik er nog even mee ga wachten tot deze 25e bladzijde écht vol is :)
Misschien heeft iemand toevallig nog een mooie cliffhanger in de aanbieding om het topic mee af te sluiten :)?

On-topic: 1Q84 Boek twee en mijn Flair-leesachterstand bijeen aan het zoeken als voorbereiding voor een weekendje over de taalgrens.

*einDstein*

Bericht door *einDstein* » 09 nov 2010 22:17

'op zoek naar de ideale stad' van L.a de Klerk.
Een boek over de stadsontwikkeling vanaf de Grieken tot en met de Charter van athene en de wijkgedachten. Best een interessant boek, een planologisch boek.
Ik denk dat de geschiedkundigen (die redelijk talrijk zijn hier) er ook wel iets aan zouden hebben. Misschien. Ik weet het niet zeker. Er wordt ook beschreven vanuit een 'gewoon menselijk' standpunt waarom bepaalde zaken gedaan worden.
Vooral het stuk van Rome en de middeleeuwen zijn wel goed.

Geen cliffhanger om mee af te sluiten dus, eerder vakliteratuur.

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 09 nov 2010 23:29

iSyl schreef:In dwaze momenten en andere : Osho-Over de grenzen van de psychologie, ongeloofelijk hoe deze man logica kan brengen in de chaos. Er zou een gratis exemplaar moeten bestaan voor ieder ziel.

En klassieker : Aldous Huxley - Heerlijke nieuwe wereld.
Beschaamtelijk dat ik er nu pas aan ben begonnen.
Daar ben ik ook nog maar net aan begonnen! Ik heb net 1984 van Orwell uit, en het lag me toch niet. De wereld die hij schetst lijkt me zo extreem dat het compleet ongeloofwaardig werd, en ik dus geen voeling had met die wereld, laat staan met de personages. Huxley lijkt me qua geloofwaardigheid meer in zijn opzet geslaagd.
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

Isokrates
Forum addict
Forum addict

Bericht door Isokrates » 10 nov 2010 02:04

kontrool schreef:Ik weet niet meer wie het was, maar iemand heeft hier ooit eens Een doodgewoon leven van Karel Čapek besproken, en die persoon wil ik nu bedanken. Het ideale boek voor op de trein te lezen!
Graag gedaan :) (vind ik leuk, overigens).

Al 26 pagina's, dan zal ik maar de vrijheid nemen om me van deze inderdaad droevige taak te kwijten en een nieuw topic te openen.
Moedig voorwaarts

Gesloten