Welk boek lees je momenteel?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Julien.
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door Julien. » 08 sep 2010 21:58

Het Stenen Vlot van José Saramago. De lange zinnen, met ongelofelijk veel komma's, zijn echt wel wennen, maar ik vind dat de schrijfstijl van José, die volgens mij tot het magisch realisme behoort, echt wel leuk is, hoewel ik echt moe wordt van het lezen van zo'n lange zinnen, waarbij je moet nadenken of je nog weet of je het eerste deel van de zin nog herinnert, of niet.

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 08 sep 2010 22:41

Nu eindelijk begonnen met ''Der Mann Mit Dem Fagott.''

Wat een prachtig boek over de familiegeschiedenis van artiest Udo Jürgens. :love: :love:
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 09 sep 2010 08:58

Pooky schreef:Ik ben ook bezig met 'Mannen die vrouwen haten' en halverwege wordt hij inderdaad écht spannend, lang lang lang geleden dat ik nog zo'n goed boek heb gelezen. Halverwege het boek ben ik ineens ook de andere 2 delen gaan kopen 8)
Dat heb ik hier al een paar keer verkondigd, en het klopt écht wel! :D De eerste 100 blz zijn wat lastig, maar eens je daarvoor bij bent, leest het boek echt als een trein en wil je gewoon verder lezen. Ik heb vrij veel tijd genomen om ze te lezen (3 zo'n turven na elkaar die niet op mijn leeslijst van m'n klassen stonden was iéts te veel van het goede - het eerste in de paasvakantie, het laatste vorige week), maar je zit onmiddellijk terug helemaal in het verhaal.

@ josiesomething: heb ik in het Nederlands gelezen. Ik vond het goed, maar naar het einde toe werd het lastiger en lastiger voor mij. Ik had het gevoel dat het allemaal een beetje te lang uitgerokken werd.
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 09 sep 2010 16:42

De laatste Harry Potter begod :)
SUPERGOE ! !
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Genner
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Genner » 11 sep 2010 00:17

Merleis schreef:"Nacht over Boedapest" van Vilmos Kondor. Het is een detective, maar het gaat mij veel te traag, er gebeurt echt veel te weinig in... Dat heb je jammer genoeg wel vaker met Hongaarse literatuur.
Ik heb dat boek begin dit jaar gelezen, maar dat is intussen 50 boeken geleden. Ik kan me niet herinneren dat het echt traag ging, maar wel dat het heel duidelijk niet Amerikaans ofzo was. Het was niet dat ene na het andere kwam. Ik herinner me ook de speciale sfeer in het boek en dat ik zijn relatie zo vreemd vond. Maar uiteindelijk kan ik me niet herinneren dat ik het slecht vond.

OT: "In Memoriam" van Jeffery Deaver, omdat ik de originele versie niet kon vinden. Ik zit nog maar op pagina 86, maar tot nog toe leest het erg vlot en is het ook interessant.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 12 sep 2010 17:57

Hoewel ik erg van Lolita van Nabokov aan het genieten ben, het toch even aan de kant gelegd. Genoeg pedofielen gehoord en gelezen de laatste tijd.

Maar nu wel De alchemist van Paulo Coelho aan het herlezen. Omdat het nodig is.
"En ik zal het kleine beetje dat ik heb stevig vasthouden, want ik ben te klein om de wereld te omarmen."
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Chuck
Regular user
Regular user

Bericht door Chuck » 14 sep 2010 19:40

Ga nu beginnen in 'Kind 44' van Tom Rob Smith

Nadat ik mijn frans geleerd heb ...

Maar het boek spreekt mij alvast aan ! :D

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 14 sep 2010 21:36

uit:
Afbeelding
op enkele zinvolle randbemerkingen na een kutboek waar weinig van bij te leren valt

nu bezig:
Afbeelding

Heerlijk
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

yoti
Senior user
Senior user

Bericht door yoti » 18 sep 2010 16:26

Harry Mulisch; De Aanslag.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." (Mark Twain)

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 18 sep 2010 22:06

Stilicho schreef:'De Idioot' van F.M. Dostojevski. Ik zit halfweg ondertussen. Een korte appreciatie volgt nog...
Ik vond het iets minder dan zijn grootste twee klassiekers. Het feit dat ik er zo'n zes weken over gedaan heb om 750 pagina's te lezen, zegt veel. Bij momenten vond ik het moeilijk om bij het verhaal te blijven. Desondanks vond ik zeker de moeite om door te bijten, aangezien op het einde alle elementen bijeen kwamen en het verhaal rond was. Zoals gewoonlijk bij Dostojevski konden enkele hellevegen niet ontbreken, wat heerlijke scènes opleverde. De plot vond ik soms wat rommelig. Sommige stukken waren heel boeiend, andere gingen tergend traag vooruit en leken mij wat irrelevant.
Alles bij elkaar genomen blijf ik een grote fan. :)

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 19 sep 2010 09:39

Ik lees "In de tijd van meneer pastoor: toen de kerken nog vol zaten" van Julien van Remoortere. Een redelijk onprofessioneel samengesteld boek bestaande uit interviews met pastoors en anekdotes zonder bronvermelding. Echt wel jammer aangezien het buiten de ontbrekende bronvermeldingen en de fehlende historische methodiek, extreem interessant is. Ze hadden het evengoed "In het hoofd van meneer pastoor" kunnen noemen.
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

yoti
Senior user
Senior user

Bericht door yoti » 21 sep 2010 23:06

José Saramago; De stad der zienden.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." (Mark Twain)

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 21 sep 2010 23:56

yoti schreef:José Saramago; De stad der zienden.
Aanrader?

ot:

Afbeelding

+

Gedichten van Hugo Claus, ik was helemaal vergeten hoe cool die zijn
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 22 sep 2010 19:10

Ben bijna door alle beschikbare Tolkien lectuur heen. Nu aan "de kinderen van Húrin" aan het lezen, en dan zijn we er weer een poosje door. Tot ik over een maand of 2 denk van; tijd dat we dat nog eens opfrissen. Zo gaat het nu al meer dan 2 jaar :roll: . Trouwens wil ik van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat ik een kleine hekel heb aan Christopher Tolkien. Ik háát zijn inleidingen. Zorg dat uw papa's werkjes uitgegeven worden in leesbare vorm, en dan zal ik danku zeggen. Maar laat uw gezeik in de ik-vorm achterwegen. Je bent potverdrie geen personage, stop met je als een voor te doen. :evil:

Na dit boek staat "De Bitterbynde trilogie" nog eens op het menu.
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

Genner
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Genner » 22 sep 2010 19:42

Gasquet schreef:
yoti schreef:José Saramago; De stad der zienden.
Aanrader?
Zeer.

OT: "Sorry" van Zoran Drvenkar en "De Zelfmoordclub" van Arto Paasilinna. Ben in beiden nog niet ver genoeg om er echt iets over te kunnen zeggen.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 23 sep 2010 21:49

Afbeelding

Villa des Roses van Willem Elsschot.

Elsschot :love:
Ars Gratia Artis

Heligoland
Regular user
Regular user

Bericht door Heligoland » 23 sep 2010 21:56

Het laatste boek dat ik gelezen heb was "De eenzaamheid van de priemgetallen." viel best mee, vooral als je het even liet bezinken.
Vandaag ben ik thuisgekomen met twee boeken van Schopenhauer. Had iets over hem gehoord op radio 1 en het was best interessant wat ze vertelden. Ik hoop dat ik die zwaar filosofische lectuur kan uitlezen, maar Schopenhauer is blijkbaar gekend voor zijn stilistische schrijfwijze dus ik heb goede hoop. :) Zijn boek over godsdienst heet trouwens "Het nut van vrome leugens" dat kan niet slecht zijn. :D

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 24 sep 2010 10:52

De Steppenwolf van Hermann Hesse. Ooit het gevoel had gehad, het perfecte boek op het perfecte moment ervoor te lezen? Eén van mijn favoriete auteurs en dit boek is een catharsis. En ik die dacht dat Demian het beste boek van 2010 zou zijn...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 24 sep 2010 11:12

We nemen even een break van terry pratchett, en herlezen Hyperion van Simmons... geweldige sci-fi, tis een boek waar je iemand kan doodslaan qua dikte maar het kan me pagina na pagina bekoren...

RedRufio
Senior user
Senior user

Bericht door RedRufio » 24 sep 2010 11:54

Net The Page Turner van Leavitt uit (aanrader deluxe als je Leavitts stijl houdt) en nu The Stars' Tennis Balls van Stephen Fry aan het herlezen. De reorganisatie van mijn bibliotheek heeft me tot heel wat herlezen aangezet, en ik kan niet klagen. Fry is heerlijk :love:
Il vaut mieux avoir des remords que des regrets (Patrick Bruel)
JFK schreef: RedRufio = de All Stars-koning.

Gesloten