Welk boek lees je momenteel?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
RedRufio
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door RedRufio » 24 aug 2010 16:23

Voor de derde keer alweer: Divided Kingdom van Rupert Thomson
Somewhere in the United Kingdom, an eight year old boy is removed from his home in the middle of the night. He is a victim of an ordinary experiment. In an attempt to reform society, the government has divided the population into four groups, each group representing a different personality type. The land too, has been divided into quarters. Borders have been established, reinforced by concrete walls, armed guards and rolls of razor wire. Plunged into this brave new world, the boy tries to make the best of things, unaware that ahead of him lies a revelation that will change everything he believes in and will, in the end, put his very life in jeopardy. A remarkable genre-defying novel about the country we live in.
Il vaut mieux avoir des remords que des regrets (Patrick Bruel)
JFK schreef: RedRufio = de All Stars-koning.

Genner
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Genner » 25 aug 2010 00:03

RedRufio schreef:Voor de derde keer alweer: Divided Kingdom van Rupert Thomson
Somewhere in the United Kingdom, an eight year old boy is removed from his home in the middle of the night. He is a victim of an ordinary experiment. In an attempt to reform society, the government has divided the population into four groups, each group representing a different personality type. The land too, has been divided into quarters. Borders have been established, reinforced by concrete walls, armed guards and rolls of razor wire. Plunged into this brave new world, the boy tries to make the best of things, unaware that ahead of him lies a revelation that will change everything he believes in and will, in the end, put his very life in jeopardy. A remarkable genre-defying novel about the country we live in.
Dat klinkt zeer interessant, ik zet het zeker op m'n lijstje!

Ik ben momenteel bezig in "Eva Braun" van Angela Lambert, maar na zo'n 60 pagina's geef ik er de brui aan. Het is zeker een interessant boek dat veel achtergrondinformatie bevat die verder gaat dan de persoon van Eva Braun, maar ook de wereld waarin ze leefde, de achtergrond van haar volk, etc beschrijft. Alleen zou dit m'n vierde Hitler-gerelateerde boek op rij zijn (of toch ongeveer) en met een paar films ertussen wordt het mentaal toch wel zwaar. Zeker na het vorige boek waar je je zowaar ongewild in Hitler gaat inleven (Hitler 1945-1953 van Wim Schamp). Daarbij komt nog dat het boek binnenkort terug moet naar de bibliotheek (het is al verlengd) en ik weer moet werken deze week en dus ook amper tijd heb. De finale dooddoeners zijn de vele voetnoten helemaal achteraan het overigens redelijk dikke boek die het lezen onhandig maken.

Op naar de zoveelste leesbeurt van "Harry Potter and the Philosopher's Stone" van wie anders dan J.K. Rowling.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 26 aug 2010 15:25

Robin Cook - Coma
meestal kunnen medische thrillers me wel bekoren maar deze vond ik gewoonweg te voorspelbaar. toen het hoofdpersonage een reden gevraagd werd kon ikzelf er meteen een opgeven en die bleek later in het boek nog juist te zijn. het boek op zich zelf is ook verouderd, het dateert immers uit 1976 en dat merk je. niet meteen het beste boek van Cook dus maar het neemt niet weg dat hij toch wel andere meesterwerkjes geschreven heeft.

Jeffrey Deaver - In Memoriam
oh ik ben een fan van Deaver! die vent kan zodanig goed schrijven dat ik als het ware van men bed gezogen wordt en mee in het verhaal loop als een bevoorrechte getuige. dit boek is weer een knap kunstwerkje (was het derde boek dat ik van hem gelezen heb (eerst koude maan, dan de slaappop en ik kan niet wachten om in spanningsveld te beginnen)). het boek gaat over de twee werelden waar mensen in leven, de reele wereld en de virtuele wereld (geschapen uit de wereld van computerspelletjes, blogs,...). heb beschrijft heel mooi hoe de twee werelden in elkaar overvloeien en hoe sommige mensen soms geen verschil meer tussen de twee werelden kunnen maken (wat wel griezelig is als je weet hoeveel oorlogsspelletjes er bestaan).

Stephen King - Gevangen
Subliem meesterwerk! andere woorden heb ik er eigenlijk niet voor. de plot kan je deels vergelijken met de simpsons movie. je hebt een klein dorp waar plots zonder waarschuwing een koepel overheen komt. de inwoners zitten opgesloten en het duurt niet vlug eer er een dictatuur heerst over het dorp. pogingen om de koepel te vernietigen mislukken schromelijk terwijl de levenskwaliteit in de koepel snel verslechterd. brandstof geraakt op, voedsel geraakt op, luchtkwaliteit verslechterd,... Het boek telt 975paginas maar het mochten er van mij gerust dubbel zo veel zijn. king is een genie die erin slaagt een hele hoop personages van het dorp te beschrijven en hun leven te schetsen zonder dat het gaat vervelen. het verhaal leest continu met de rechtervoet diep op het gaspedaal tot je op den duur het gevoel hebt dat je zelf onder de koepel woont. gewoonweg een subliem meesterwerkje, duur helaas (boek kost 30euro) maar zijn geld meer dan waard. laat je niet afschrikken van de dikte van het boek, het leest echt als een trein.

Heeft hier iemand al "Noem me bij jouw naam" van Andre Aciman gelezen? het boek (holebiroman) is me aangeraden door een vriend maar een roman moet al heel goed zijn eer ik het wil lezen. weet iemand of het de moeite waard is?

Edit door Galimatias: dubbelposts samengevoegd.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

crajibs
Regular user
Regular user

Bericht door crajibs » 26 aug 2010 15:59

Ik heb het boek "noem me bij jouw naam" gelezen en vond het een super boek. Eén van de betere dat ik de afgelopen jaren heb gelezen.

Lees momenteel in "Het succes van slechte seks" van Dirk Draulans (non-fictie), "The wilderness" van Samantha Harvey (fictie), "Jäger der Nacht" van Nalini Singh (fictie) en "How sex works" van Dr. Sharon Moalem (non-fictie). BEide non-ficite boeken gaan over de evolutietheorie. Nalini Singh schrijft ero-fantasy en "The wilderness" gaat over een alzheimer patiënt.

Alles boeit voorlopig me nog altijd heel erg.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 26 aug 2010 16:55

Matti leest supersnel.

Ik las net Piet Piraat en de Boem Boem Boemerang. Een aanrader.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 26 aug 2010 17:07

kinderknieën schreef:Matti leest supersnel.
zoals superman he :D
er is dan toch een voordeel van eer rotverlof te hebben...
ik heb besloten aciman nog een paar dagen in de kast te laten staan. eerst wil ik nog peter robinson - kil als het graf lezen.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 26 aug 2010 17:36

"De Zwembadbibliotheek" van Alan Hollinghurst. Komen blijkbaar homothema's in voor maar ik heb het gekozen omdat het in de 1000 boeken die je moet gelezen hebben staat.

It's queer
New user
New user

Bericht door It's queer » 26 aug 2010 17:59

sebashan schreef:"De Zwembadbibliotheek" van Alan Hollinghurst. Komen blijkbaar homothema's in voor maar ik heb het gekozen omdat het in de 1000 boeken die je moet gelezen hebben staat.
:o Bestaat zoiets? :P
Ik ga ondertussen verder naar het laatste boek van de Harry Potterreeks. Met andere woorden, net het zesde boek uit. Wat een einde! De boeken zijn zoveel beter dan de film, ik vind het trouwens jammer dat ze [spoilerwarning, hoewel iedereen het waarschijnlijk al weet]
Spoiler! :
de begrafenis van Dumbledore
(ja, ik lees HP in het Engels) niet verfilmd hebben en dat de film meer een romantische komedie is geworden. Ze hadden al die stomme liefdesscènes beter weggelaten en wat goed speurwerk naar Voldemort erin geplaats!

Trouwens even opmerken dat ik niet snap hoe sommige mensen meerdere boek (twee... ok, maar drie?! :confi: ) tegelijk kunnen lezen, dan ga trek je jezelf toch uit het verhaal en verlies je toch een deel van de betrokkenheid op het boek?
Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.
Want wie vraagt ontvangt, en wie zoekt vindt, en voor wie klopt zal worden opengedaan.

MR. S
Regular user
Regular user

Bericht door MR. S » 26 aug 2010 18:52

Net gelezen: 'Abela, het meisje dat leeuwen zag' van Berlie Doherty. Een jeugdboek dat echt wel de moeite is om te lezen! Het gaat over kinderhandel en adoptie, bijna volledig geschreven vanuit het standpunt van de kinderen zelf. Het is gebaseerd op waar gebeurde feiten en dat maakt het boek nog aangrijpender.

Gisteren gestart met 'In de hel van Guantánamo' van Murat Kurnaz. Terug een waar gebeurd verhaal (dat is wel mijn ding) over een Duitse Turk die naar Pakistan reisde om een Koranschool te bezoeken. Op de terugweg naar huis start de elende die 5 jaar zal duren.
Het was een aanrader van iemand en het boek heeft al een goede start genomen! Hopen dat het zo blijft.

Noblesse Oblige
New user
New user

Bericht door Noblesse Oblige » 26 aug 2010 19:18

Metamorphosen van Ovidius.
Heel interessant voor liefhebbers van de Griekse Mythologie!
'Ik verdwaal nooit in mijn eigen verhaal.'
Dinsdag, 20 juli 2010

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 26 aug 2010 20:04

It's queer schreef:
sebashan schreef:"De Zwembadbibliotheek" van Alan Hollinghurst. Komen blijkbaar homothema's in voor maar ik heb het gekozen omdat het in de 1000 boeken die je moet gelezen hebben staat.
:o Bestaat zoiets? :P
Boeken over holebi's of dit?:
http://achillevandenbranden.blogspot.co ... ebben.html

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 26 aug 2010 21:55

ik heb die ook staan op men boekenplank maar heb de moed nog niet gevonden om hem te lezen. is hij goed of ist maar om zo te laten?
Afbeelding

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 27 aug 2010 17:38

matti schreef:
ik heb die ook staan op men boekenplank maar heb de moed nog niet gevonden om hem te lezen. is hij goed of ist maar om zo te laten?
Tot nu toe is het best wel te pruimen, maar ik zit ook nog maar aan p. 68. Als het u kan overtuigen: het staat bol van de nichten(seks).

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 27 aug 2010 21:59

Mijn lief heeft nog nooit een Kuifje-album gelezen :o. En nu zit ze hier plots geconcentreerd naast mij met "Kuifje in Amerika" + nog een stapeltje andere heerlijke albums uit de bib (o.a. "De sigaren van de farao"). Superkoddig :love:.

Zelf start ik zo meteen met het boek Duizend-en-één-dromen van Ann De Craemer.

xaar
New user
New user

Bericht door xaar » 29 aug 2010 18:51

Sarah Waters - Vingervlug

Tweede keer dat ik het boek lees, en ben er nog steeds weg van :)

Ruben_LR
New user
New user

Bericht door Ruben_LR » 30 aug 2010 10:44

Ik lees vooral de "klassiekers" de laatste tijd. Het laatste boek dat ik las was The strange case of dr. Jekell and mr Hyde. Zeer leuk om eens te lezen.

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 30 aug 2010 13:57

Disco Trut schreef:
Nu: The Dome, van Stephen King. Geweldig alvast.
ik heb hem vorige week in het nederlands gelezen. geniaal gewoon! veel leesplezier
Afbeelding

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 30 aug 2010 21:50

'De Idioot' van F.M. Dostojevski. Ik zit halfweg ondertussen. Een korte appreciatie volgt nog...

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 30 aug 2010 21:57

Het diner van Herman Koch. Heel erg luchtig en het leest wel vlot, maar ik heb het gevoel dat het nog allemaal een beetje moet beginnen. En ik heb eigenlijk wel een beetje hekel aan boeken die verraden dat er spannende dingen gaan gebeuren, maar niet genoeg vertellen, genre De vliegeraar en zo.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 30 aug 2010 22:02

De bestseller van het moment: "Mannen die vrouwen haten" van Stieg Larsson (eerste deel van de millenium-trilogie).

Ik zit nu halverwege, en ik moet zeggen dat ik het niet zo super vind. Dus hopelijk is de tweede helft enorm goed, want ik had hier eigenlijk wel bijzonder hoge verwachtingen van.

Gesloten