Ceuliakie

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Mehaah
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Ceuliakie

Bericht door Mehaah » 21 jul 2009 19:42

Hoi!

Ik hoop dat ik in het juiste forumgedeelte mijn berichtje plaats... Ik veronderstel van wel.
Zoals de titel dus al aanwijst:
Zijn er nog holebi's met ceuliakie? Mensen die kunnen verbroederen met mij? Die het soms ook wreed lastig vinden? Maar er niet te hard onder lijden? En mss kennis willen maken met andere glutenintoleranten?
Ik zou het wel leuk vinden "lotgenootjes" te vinden :) Ik zit op kot in Leuven en woon in W-Vl (niet bijster ver van Brugge), dus voor mij zijn vooral personen uit die omgeving aanlokkelijk, maar via internet corresponderen is tegenwoordig ook dagelijkse kost en iets dat heel vlotjes verloopt, dus ====> posten maar, als je wil!

Groetjes!

anke
New user
New user

Re: Ceuliakie

Bericht door anke » 21 jul 2009 20:00

dit onderwerp klonk me bekend in de oren, ik heb er vorig jaar alles moeten over leren in voeding.
Leven met glutenintolerantie, het is wss geen lachtertje?
god is a dj
life is a dancefloor
love is the rithm
you are the music

Mehaah
Regular user
Regular user

Re: Ceuliakie

Bericht door Mehaah » 21 jul 2009 20:45

anke schreef:dit onderwerp klonk me bekend in de oren, ik heb er vorig jaar alles moeten over leren in voeding.
Leven met glutenintolerantie, het is wss geen lachtertje?
Het is vrij logisch dat het ter sprake kwam in je opleiding voeding. Ik veronderstel niet al te uitgebreid? (sorry voor de negatieve veronderstelling, maar ceuliakie is écht ondergekend in dit land en dat maakt het er niet makkelijker op voor ons. En toegegeven: de wetenschap weet er ook nog niet buitensporig veel over.)
Maar het is, zoals je zegt, inderdaad niet echt een lachertje. Het is goed te doen thuis, maar erg moeilijk op verplaatsing. Het is vooral vervelend. Akkoord (en dit besef ik echt heel erg goed): er bestaan veel ergere dingen en ik mag blij zijn dat het maar dat is, wat ik heb, maar toch... Af en toe is het ronduit "Bah!"

Gesloten