Op reis? [2]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Torsten
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Op reis? [2]

Bericht door Torsten » 15 jan 2012 19:52

Salomon schreef:In de paasvakantie met mijn lief naar Zweden: Stockholm en Göteborg staan op de planning, en daarna zijn geboortestad (Östersund).
Ik wilde het ook posten, maar je was me voor 8)

Nog geen concrete planning trouwens. Dat zien we wel als we daar zijn.
Baby, close your eyes, don't open 'til the morning light
Don't ever forget, we haven't lost it all yet
All we know for sure is all that we are fighting for

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 15 jan 2012 20:08

Niet "op reis", maar volgende maand ga ik twee weken stage lopen in het Zweedse Västerås :D
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

Salomon

Bericht door Salomon » 16 jan 2012 09:07

Ketnetkick schreef:Niet "op reis", maar volgende maand ga ik twee weken stage lopen in het Zweedse Västerås :D
:greenthing:
Wat voor stage?

Silas

Bericht door Silas » 16 jan 2012 14:00

Tijdens het krokusverlof voor de allereerste keer op skivakantie :D Nuja, snowboardvakantie! Een weekje Oostenrijk dus, meteen ook de eerste keer dat ik daar kom.

Daarnaast nog aan het twijfelen: ik wil al lang eens naar de USA en er zijn vage plannen om met een vriend een week naar NY te gaan. Anderzijds wil ik ook graag nog eens iets avontuurlijks: trektochten maken in Maleisië / Borneo, de inca route in Zuid-Amerika doen, of naar Patagonië, ...

Het wordt keuzes maken! :greenthing:

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door kukuxumusu » 16 jan 2012 15:46

* Lune * schreef:
kukuxumusu schreef:Misschien ga ik in het intersemestrieel met mijn zus via taxistop naar Ljubljana. Iemand tips?
Eerst en vooral zorgen voor duidelijke afspraken via taxistop. Eenmaal in Ljubljana: zeker Metelkova checken!
Aangezien taxistop is weggevallen gaan we woensdag eens kijken voor de trein.

Maar onze hostel is al gekozen en wordt door lonely planet omschreven als waarschijnlijkste de beste van heel Europa :D Het is in een oude gevangenis en er is overal kunst op de muren. Het is trouwens midden in Metelkova (bedankt voor de tip!).
Hoe meer ik opzoek, hoe meer ik wil :D
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

* Lune *
Experienced user
Experienced user

Bericht door * Lune * » 17 jan 2012 10:39

kukuxumusu schreef:
* Lune * schreef:
kukuxumusu schreef:Misschien ga ik in het intersemestrieel met mijn zus via taxistop naar Ljubljana. Iemand tips?
Eerst en vooral zorgen voor duidelijke afspraken via taxistop. Eenmaal in Ljubljana: zeker Metelkova checken!
Aangezien taxistop is weggevallen gaan we woensdag eens kijken voor de trein.

Maar onze hostel is al gekozen en wordt door lonely planet omschreven als waarschijnlijkste de beste van heel Europa :D Het is in een oude gevangenis en er is overal kunst op de muren. Het is trouwens midden in Metelkova (bedankt voor de tip!).
Hoe meer ik opzoek, hoe meer ik wil :D
Oh ja! Het is ook de beste hostel in Europa! Echt zalige locatie en prachtig gebouw om in te vertoeven. Leuk weetje over Metelkova: het is een vrijstaat, ook al is het echt niet groot. Plus de cafés blijven daar superlang open in vergelijking met andere cafés in Ljubljana. Geniet er in ieder geval van. Moest je enige tijd daar verblijven: zorg voor een auto en trek daar es rond. Tip: Vintgar en Bled! (Zorg trouwens ook voor een boekje Sloveens, want veel Slovenen spreken geen Engels en de het Sloveens is een enorm mooie taal.) "Zaradi tebe so moje sanje barvne" Leer die zin van buiten en ze denken dat je een Sloveen bent.
Iedereen is Napoleon, dus vergeet de poëzie

Als klinkt goed.

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 17 jan 2012 11:26

In de zin van uitkijkend naar alles wat na de examens valt: Andalusië in het interministerieel verlof! 6 dagen Cordoba, Granada en Sevilla! :D
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

lien86
New user
New user

Bericht door lien86 » 17 jan 2012 15:57

Tijdens de zomervakantie enkele weken rondtrekken in Kroatië. Zowel wat natuur als cultuur op het programma. Aanraders zijn altijd welkom!
Als dankbaarheid om wat is geweest
sterker wordt dan verdriet en gemis
wordt er weer toekomst open gemaakt

Torsten
New user
New user

Bericht door Torsten » 17 jan 2012 20:14

Ketnetkick schreef:Niet "op reis", maar volgende maand ga ik twee weken stage lopen in het Zweedse Västerås :D
Västerås is een mooie stad maar zoveel is daar niet te beleven. Dat is toch mijn indruk.
Baby, close your eyes, don't open 'til the morning light
Don't ever forget, we haven't lost it all yet
All we know for sure is all that we are fighting for

Technetium
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Technetium » 17 jan 2012 23:06

Eind maart voor een congres naar Kyoto, daarna brei ik er nog een weekje aan (Nagoya, Mt. Fuji, Tokyo).

:greenthing:

Helaas kan mijn lief niet mee :(
Lawstudent schreef:Technetium en lief, nog geen mooier koppeltje gevonden dan jullie!

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 19 jan 2012 18:16

In mei enkele dagen Londen. Eind augustus weekje Italië, heb nog geen flauw idee waar :D Rome, Firenze :love: , Venetië,...

Salomon

Bericht door Salomon » 20 jan 2012 18:12

Disco Trut schreef:
Torsten schreef:
Salomon schreef:In de paasvakantie met mijn lief naar Zweden: Stockholm en Göteborg staan op de planning, en daarna zijn geboortestad (Östersund).
Ik wilde het ook posten, maar je was me voor 8)

Nog geen concrete planning trouwens. Dat zien we wel als we daar zijn.
Ik ben daar overal geweest, woep woep, heerlijk. Een Zweed op het forum! Of semi-Zweed of ex-Zweed? :greenthing: En Östersund, Storsjöodjuret! En hop, ik heb weer heimwee :cry:
Torsten heeft een Zweedse vader en een dubbele nationaliteit :wink:

mumofi
New user
New user

Bericht door mumofi » 20 jan 2012 19:34

lien86 schreef:Tijdens de zomervakantie enkele weken rondtrekken in Kroatië. Zowel wat natuur als cultuur op het programma. Aanraders zijn altijd welkom!

Wijs! :D
Ik wil ook! :P

Al gehoord van Plitvice?
Daar is een groot park met heel veel watervallen, echt de moeite!
It's a must see! :D

Hallo
New user
New user

Bericht door Hallo » 23 jan 2012 13:59

miss fraise schreef:In de zin van uitkijkend naar alles wat na de examens valt: Andalusië in het interministerieel verlof! 6 dagen Cordoba, Granada en Sevilla! :D

Trok afgelopen jaar 3 weken met een huurauto door Andalusië, zeeeer de moeite waard,
zowel de grote steden als de kleine typische niet toeristische dorpjes ertussenin !!!

Hallo
New user
New user

Bericht door Hallo » 23 jan 2012 14:12

Ter compenstatie boekte ik gisteren zonnige tickets (altijd goed voor instant vrolijkheid op een regenachtige dag): Midden april zit ik een weekje in Granada!

:fire:[/quote]

Vergeen in Granada zeker niet eens te gaan kijken bij de Mirador de San Nicolás, een mooier
uitzicht op het Alhambra kan je je niet indenken!!

Hallo
New user
New user

Bericht door Hallo » 23 jan 2012 14:14

Zelf trek ik in mei voor 2 weken naar Mallorca, met de auto rondtoeren in de bergen,
maar evengoed luieren aan het zwembad met een goed boek, het liefst een lesboboek.

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 23 jan 2012 20:37

Hallo schreef:
miss fraise schreef:In de zin van uitkijkend naar alles wat na de examens valt: Andalusië in het interministerieel verlof! 6 dagen Cordoba, Granada en Sevilla! :D

Trok afgelopen jaar 3 weken met een huurauto door Andalusië, zeeeer de moeite waard,
zowel de grote steden als de kleine typische niet toeristische dorpjes ertussenin !!!
Wel, het is een combinatie van de de 2 dus ik denk dat het niet kan misgaan. :D
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

lien86
New user
New user

Bericht door lien86 » 24 jan 2012 16:34

mumofi schreef:
lien86 schreef:Tijdens de zomervakantie enkele weken rondtrekken in Kroatië. Zowel wat natuur als cultuur op het programma. Aanraders zijn altijd welkom!

Wijs! :D
Ik wil ook! :P

Al gehoord van Plitvice?
Daar is een groot park met heel veel watervallen, echt de moeite!
It's a must see! :D
Ja, Plitvice staat op het programma!
We zullen daar zeker enkele dagen rondtrekken en kamperen. :D
Als dankbaarheid om wat is geweest
sterker wordt dan verdriet en gemis
wordt er weer toekomst open gemaakt

Winter*
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Winter* » 24 jan 2012 17:16

Wij zullen -zoals ieder jaar- naar Italië trekken. Ondertussen heb ik er al behoorlijk veel van gezien, maar toch krijg ik er maar niet genoeg van. En ook onze wintervakantie brengen we altijd door in la bella Italia.
Het is zowat de gewoonte om heel juli op vakantie te gaan en dit jaar zullen we dik drie weken in Italië rondreizen en nog afsluiten met een week Provence.
De auto zal weer goed zijn dienst moeten doen. Vorig jaar hebben we 5000 km gereden en zelfs daar geniet ik enorm van. Ik kijk er alweer zo hard naar uit.

Voor de reis in september twijfel ik nog een beetje. Het zal Zuidoost-Azië worden, maar Maleisië en Borneo of Indonesië (met Bali, Java, Sumatra)? Heeft iemand heer ervaring mee?
Ontroerd
is met
een
lepeltje

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 26 jan 2012 17:23

Toscane in de lesvrije week :) Alone.

Gesloten