Op reis? [2]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Hallo
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Op reis? [2]

Bericht door Hallo » 17 jan 2011 21:39

In 2008 ging ik naar Mallorca, weekje rondgereden met de auto en vanalles bezocht van de hoofdstad tot het mooiste stukje natuur. In 2009 10d rondgereden in Centraal Kreta, breng zeker een bezoekje aan de Ida-grot, te bereiken op de rug van een ezel !! In 2010 Corfu, mooiste bestemming tot nu toe, veel minder toeristisch dan de andere bestemmingen, veel meer contact mogelijk met de lokale bevolking, enorm gastvrij, ... Zou Andalusië dit jaar ook zo goed meevallen? Ga er 3 weken rondtoeren in Granada, Cordoba, Sevilla en Malaga en alles wat ertussen ligt, eerste keer dat ik m'n reis zelf samenstelde... Iemand tips? Evt holebivriendelijk?

poiika

Bericht door poiika » 21 jan 2011 10:42

Waarschijnlijk in februari een reisje naar Ierland, 8 dagen, gratis vliegticket, en vanuit dublin de streek verkennen. :greenthing:

blatantlie
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door blatantlie » 21 jan 2011 11:41

kukuxumusu schreef:In het intertrimestrieel verlof ga ik met mijn zus en een vriend een weekje naar Rome.
Heef.t iemand nog tips? Uitgaan, bezoeken, eten,... alles is welkom :D
Het plein voor de baseliek Santa Maria in Transtevere is het 's avonds lekker gezellig. Je koopt een flesje drank in een nabijgelegen bar en dan keuvel je lekker tussen de mensen massa bij de fontein tot in de late uurtjes.
Whenever you point your finger at someone, you have three pointed at yourself.

appelfien

Bericht door appelfien » 21 jan 2011 21:13

poiika schreef:Waarschijnlijk in februari een reisje naar Ierland, 8 dagen, gratis vliegticket, en vanuit dublin de streek verkennen. :greenthing:
Met rugzak en tent? Dan raad ik zeker de Wicklow Way aan!

OT
Mei = Istanbul
Augustus/september = Oekraïne

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 22 jan 2011 01:03

yoti schreef:Misschien in het vizier: Ijsland. :greenthing:
ooooooh
daar wil ik ook ooit eens geraken!

OT: binnenkort een tripje naar Luxemburg. Onbekend, onbemind enzo.

Heligoland
Regular user
Regular user

Bericht door Heligoland » 22 jan 2011 14:22

Mr Johansson schreef:
yoti schreef:Misschien in het vizier: Ijsland. :greenthing:
ooooooh
daar wil ik ook ooit eens geraken!
²
Wou daar volgend jaar naartoe gaan met Kriskras maar omdat ik ook op Erasmus wil, moest ik kiezen en is Ijsland voor onbepaalde tijd uitgesteld :(

greentea
Experienced user
Experienced user

Bericht door greentea » 25 jan 2011 23:01

In de zomer trek ik naar West-Amerika :greenthing:

En in het voorjaar mogelijk nog een citytrip naar Barcelona, maar dat zal van het financiële plaatje afhangen...
Iemand enig idee hoeveel een citytrip naar Barcelona, 4 dagen, 3 overnachtingen (en vliegtuigtickets en alles wat je gaat bezoeken en eet en drinkt inbegrepen) ongeveer kan kosten?

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 28 jan 2011 22:35

Lesvrije week: Portugal.
Voor de duizendste keer. Maar ik kijk er toch naar uit, het is anderhalf jaar geleden, en ik mis mijn familie daar toch wel een beetje.
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

greentea
Experienced user
Experienced user

Bericht door greentea » 30 jan 2011 11:53

Disco Trut schreef:
greentea schreef:In de zomer trek ik naar West-Amerika :greenthing:

En in het voorjaar mogelijk nog een citytrip naar Barcelona, maar dat zal van het financiële plaatje afhangen...
Iemand enig idee hoeveel een citytrip naar Barcelona, 4 dagen, 3 overnachtingen (en vliegtuigtickets en alles wat je gaat bezoeken en eet en drinkt inbegrepen) ongeveer kan kosten?
1. Klinkt heerlijk, ejoy!

2. Ik denk dat het doenbaar moet zijn om om en nabij de 300 euro te cirkelen, als je jeugdherbergen of kleine/goedkope hotelletjes overweegt, en wat op je uitgaven let. Jeugdherberg met mogelijkheid tot zelfkook=veel geld uitgespaard. Picknick idem, en zo tof :) Op gezellige pleintjes, aan een fontein, tijdens het observeren van locals.
Met 3 andere mensen een citytrip boeken is blijkbaar toch niet zo gemakkelijk.
De ene wil niet in mei, de andere kan dit en dat weekend in april geen congé nemen, de andere kan de 2 andere weekends in april geen congé nemen.
En sommigen willen dan veel comfort en willen liever niet in een hostel. En anderen willen liever niet zelf boeken en willen dat via een reisbureau doen.

En ik kan altijd congé nemen, maar daar heb ik uiteraard niks aan als de rest niet kan :-?
En voor mij maakt het niet zoveel uit waar we slapen, zolang we maar geen stukken van mensen betalen. 't Is niet dat ik zo geweldig veel geld verdien.

Pfuh...we zijn nog niet eens vertrokken en de irritiaties zijn er al... :roll:

Gelukkig is die reis naar de VS wél al gepland :greenthing:

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 31 jan 2011 00:15

Over net iets meer dan twaalf uur vertrek ik naar Noorwegen. 't Zal voornamelijk Oslo zijn, misschien doe ik nog een uitstap naar elders in het land. 't Zal de eerste keer zijn dat ik in Noorwegen ben én de eerste keer dat ik couchsurf.
Dan ga ik nu verder mijn bagage pakken. :) Om de een of andere reden *uitstelgedrag* komt dat er altijd pas 's avonds laat / 's nachts van. :roll:
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 01 feb 2011 15:18

kukuxumusu schreef:In het intertrimestrieel verlof ga ik met mijn zus en een vriend een weekje naar Rome.
Nog eens bedankt voor alle tips, maar kent er iemand toevallig ook nog een paar holebi-adresjes in Rome?
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

surferke
Regular user
Regular user

Bericht door surferke » 01 feb 2011 16:40

kukuxumusu schreef:
Nog eens bedankt voor alle tips, maar kent er iemand toevallig ook nog een paar holebi-adresjes in Rome?
Pope Benedict XVI
Apostolic Palace
00120 Vatican City

surferke
Regular user
Regular user

Bericht door surferke » 01 feb 2011 16:42

Afgelopen twee weken trouwens in Madrid en Kopenhagen gezeten. De komende vier weken komen daar nog Berlijn, Oxford/Londen en Umea/Stockholm bij. En dan in april nog naar Lausanne, in de zomer naar Reykjavik en mss nog naar Seattle ook.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 01 feb 2011 23:55

Jeuj Springbal trekt er binnenkort op uit en 't wordt een beetje woelig daar. Enfin nog meer dan een maand dus 't zal wel goed gaan zeker?
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 02 feb 2011 21:50

surferke schreef:Afgelopen twee weken trouwens in Madrid en Kopenhagen gezeten. De komende vier weken komen daar nog Berlijn, Oxford/Londen en Umea/Stockholm bij. En dan in april nog naar Lausanne, in de zomer naar Reykjavik en mss nog naar Seattle ook.
Umeå in deze tijd van het jaar is :love:.

Op dit moment: Oslo.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 05 feb 2011 16:55

Wegens budgettaire en andere beperkingen hou ik het op een bescheiden tripje naar Madrid en omstreken (Toledo, Segovia) in april of mei.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

nomeis

Bericht door nomeis » 05 feb 2011 18:41

Madrid :love:

Bon, woensdag; Edinburgh en mss ook wel Glasgow. Tips?

veleck
Regular user
Regular user

Bericht door veleck » 06 feb 2011 15:52

k heb wat zitten surfen op de site van kriskras en van karavaan, kent ge dat? da zijn zo georganiseerde jongerenreizen.

heeft iemand daar ervaring mee? ik zou graag es praten met iemand die al eens meegegaan is op een reis met die organisatie.

veleck
i'll put al smile upon your face.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 06 feb 2011 16:52

veleck schreef:k heb wat zitten surfen op de site van kriskras en van karavaan, kent ge dat? da zijn zo georganiseerde jongerenreizen.

heeft iemand daar ervaring mee? ik zou graag es praten met iemand die al eens meegegaan is op een reis met die organisatie.

veleck
@ Your service :) .

Ik ben eind 2009 op aanraden van mijn toenmalige collega's op zoek gegaan naar een reis. Nog geprobeerd van me er vanonder te moffelen met "ja maar ik heb niemand om mee op verlof te gaan" (zielig doen), en ditjes en datjes. Enfin zo dus op de site gekomen, toen halsoverkop een wandelvakantie geboekt op een eiland waarvan ik het bestaan niet kende, met een groep waarvan ik nog niemand in mijn lang-zal-ik-leven had gezien en dan enkele weken na een eerste kennismaking hup het vliegtuig en de boot op. Het was :love: . De organisatie (door KrisKras) is gewoon top. Je moet bij wijze van spreken enkel zien dat je betaald hebt en dat je op tijd op de luchthaven bent. De route wordt door KK uitgestippeld, alle reservaties gebeuren op voorhand door hen, huurwagens etc worden in orde gebracht, verzekeringen, mini landenvorming, ... maar vooral, je krijgt ook de kans om jouw ding te doen. Onze laatste wandeldag bijvoorbeeld was er eentje waarbij we op een pad moesten (handig wel) naast een afgrond van 80 meter diepte (hoogte zou stom zijn). Een van onze wandelaarsters had toch iets teveel hoogtevrees en iemand anders zijn achillespees lag bijna aan flarden, ze kregen enkele tips en zijn met nog iemand met de auto nog enkele dorpjes gaan verkennen en zo. Of het mee viel? Over twee maanden vertrek ik vaneens voor 2 weken naar een land waarvan ik op voorhand enkel wist dat het aan de Jordaan ligt en dat er veel zand te vinden is :D .

Niet twijfelen, DOEN!
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Silas

Bericht door Silas » 07 feb 2011 18:41

Ondertussen ben ik net 2 weekjes terug van 2 maanden backpacken doorheen Nieuw-Zeeland.. Een super ervaring, een super land en natuurlijk ook zalig om de koude winter hier in te ruilen voor zonnig zomerweer :P Ik kan het alleen maar aanraden aan anderen!

Het kriebelt echter alweer dus we zijn al aan het lezen over Thailand en Vietnam :P

Gesloten