Op reis? [2]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
JFK
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Op reis? [2]

Bericht door JFK » 08 aug 2010 12:53

kontrool schreef:Ik ben enkele dagen naar Amsterdam geweest. Enkele bemerkingen:
- Verkeerslichten en knoppen om over te steken voor fietsers: geniaal.
- Huur een fiets. Het openbaar vervoer zuigt daar momenteel een beetje door de speciale zomerregeling en de N-Z werken. En fietsen is gezond! :zap:
- Probeer te onthouden aan welke gracht je je fiets hebt achtergelaten. Elke gracht lijkt eigenlijk nogal op elkaar.
- Koop een Iamsterdam-kaart of een museumkaart zodat je bij elk museum de fastlane kan nemen aan de kassa. Jammer genoeg helpt dit niets aan het feit dat er in het hoogseizoen veel volk naar elk schilderij staat te gapen, zodat je nauwelijks van je cultureel verantwoorde activiteit kan genieten.
- Ga voor een hotel binnen de stad, en niet zo'n goedkoop designhotel aan de rand. Tenzij je na je reis het gevoelt wilt hebben dat je meer op een tram richting hotel hebt gezeten ipv de stad hebt gezien.
- Schrik niet als ze je in winkels en restaurant antwoorden in het engels, ook al heb je eerst een perfect nederlandse zin geconstrueerd. Als een Amsterdammer een toerist ziet, schakelen ze onmiddellijk over op Engels. Ook al kom je uit Vlaanderen. (of ik moet gewoon terug naar het spraakklasje om duidelijk te leren articuleren, dat kan ook)

Klopt volledig !!
:D
- Een museumkaart is inderdaad handig. Vooral omdat NL geen jongeren/studententarief kent in zijn museums. En overal de volle pot betalen begint na een tijdje zwaar te wegen op je budget.

En wat ik ook grappig vond, zijn de verkeersborden die tonen hoe je 'veilig' tramsporen met je fiets moet oversteken :D
Fluctuat nec mergitur

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door mei_meisje » 08 aug 2010 18:19

Dat heb je niet alleen in A'dam.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 10 aug 2010 16:48

Morgen het Kanaal over, en daarna is het altijd rechtdoor tot in Wales :).
Jieha!
:P

Silas

Bericht door Silas » 15 aug 2010 23:02

Na een weekendje Londen en Parijs eerder in het jaar en een weekje Ardennen/kamp komt er volgend weekend nogmaals twee dagen Parijs bij :D
Ik had ook nog graag een weekend low budget-low comfort rondgetrokken in de Ardennen maar dat zit er niet meteen meer in :( Of ik moet nog een slachtoffer vinden voor in't najaar :D

In de winter dan Nieuw-Zeeland en eerste helft van volgend jaar met een aantal vrienden een weekje rondtrekken in Ijsland :greenthing: Vakantie is tof! 8)

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 15 aug 2010 23:26

Spoiler! :
kontrool schreef:Ik ben enkele dagen naar Amsterdam geweest. Enkele bemerkingen:
- Huur een fiets. Het openbaar vervoer zuigt daar momenteel een beetje door de speciale zomerregeling en de N-Z werken. En fietsen is gezond! :zap:
- Probeer te onthouden aan welke gracht je je fiets hebt achtergelaten. Elke gracht lijkt eigenlijk nogal op elkaar.
- Koop een Iamsterdam-kaart of een museumkaart zodat je bij elk museum de fastlane kan nemen aan de kassa. Jammer genoeg helpt dit niets aan het feit dat er in het hoogseizoen veel volk naar elk schilderij staat te gapen, zodat je nauwelijks van je cultureel verantwoorde activiteit kan genieten.
- Ga voor een hotel binnen de stad, en niet zo'n goedkoop designhotel aan de rand. Tenzij je na je reis het gevoelt wilt hebben dat je meer op een tram richting hotel hebt gezeten ipv de stad hebt gezien.
- Schrik niet als ze je in winkels en restaurant antwoorden in het engels, ook al heb je eerst een perfect nederlandse zin geconstrueerd. Als een Amsterdammer een toerist ziet, schakelen ze onmiddellijk over op Engels. Ook al kom je uit Vlaanderen. (of ik moet gewoon terug naar het spraakklasje om duidelijk te leren articuleren, dat kan ook)
Nice

Ik ga na de herexamens 2 daagjes naar Amsterdam met een vriendin en ik zou graag id herfstvakantie (of wat daarop lijkt bij ons) een paar daagjes Londen doen maar ik moet nog gezelschap vinden, het liefst zou met 3-4 vrienden een paar dagen erop uit trekken, zo low-budget mogelijk
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

biebel
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door biebel » 16 aug 2010 05:02

Gasquet schreef:Ik ga na de herexamens 2 daagjes naar Amsterdam met een vriendin (...) zo low-budget mogelijk
Als je niet van plan bent te couch-surfen, kan ik je zeker de Shelter City Hostel aanraden. Het zeer christelijke sfeertje moet je der bijnemen, maar je kan verdomd goedkoop op tien minuten van het CS slapen.

yoti
Senior user
Senior user

Bericht door yoti » 16 aug 2010 19:50

Niet echt een reis maar kom. Ik zou in september in een weekend eens de Belgische kust afwandelen. Handig want je kan moeilijk verdwalen. 8)
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." (Mark Twain)

MR. S
Regular user
Regular user

Bericht door MR. S » 16 aug 2010 20:01

yoti schreef:Niet echt een reis maar kom. Ik zou in september in een weekend eens de Belgische kust afwandelen. Handig want je kan moeilijk verdwalen. 8)
Al 2 keer gedaan, volgend jaar opnieuw! Kust afwandelen klinkt misschien wat saai, maar tis echt leuk, vooral met een grote bende.

yoti
Senior user
Senior user

Bericht door yoti » 16 aug 2010 20:04

MR. S schreef:
yoti schreef:Niet echt een reis maar kom. Ik zou in september in een weekend eens de Belgische kust afwandelen. Handig want je kan moeilijk verdwalen. 8)
Al 2 keer gedaan, volgend jaar opnieuw! Kust afwandelen klinkt misschien wat saai, maar tis echt leuk, vooral met een grote bende.
Echt? Het leuk me een fijn idee. Wandel je best van boven naar beneden? :p Of omgekeerd en kan je op het zand slapen? Tips? :p
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." (Mark Twain)

frrr
Experienced user
Experienced user

Bericht door frrr » 17 aug 2010 23:45

Volgens mij heb ik een forumlid 'ontmaskerd' op joker.be :D de combinatie leuven-27-weg in september naar de ardennen kwam me te bekend voor.

:D

OT : normaal zhongguo
my friends are into hiphop, i'm into poetry and small animals

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 18 aug 2010 10:05

Ik zou eigenlijk wel eens een pelgrimstocht willen ondernemen. Iemand ervaring mee?
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Yatta
Experienced user
Experienced user

Bericht door Yatta » 18 aug 2010 22:58

frrr schreef:
normaal zhongguo
Zhongguo is China, als ik me dat goed herinner! Lijkt me zo leuk.

Ik ga heel misschien nog op Taizé.
Veel is vreemd op deze wereld, niets is vreemder dan de mens.

Laartje
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Laartje » 20 aug 2010 11:45

Taizé is tof!
Ben er twee jaar geleden een week geweest, wil er nog wel eens naartoe, maar mijn verlof is ferm verminderd nu ik werkmens ben, en kan ook niet zo lang achter elkaar verlof nemen. Daarnaast is Taizé toch ook niet echt helemaal vakantie-vakantie...
Misschien volgend jaar!
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.

PokerFace
Experienced user
Experienced user

Bericht door PokerFace » 20 aug 2010 14:42

Ik wil echt graag (maar het is geen noodzaak) nog op vakantie gaan eind september naar Lissabon of Stockholm. I'm in doubt. Maar ik moet de Flair nog gaan kopen straks, want blijkbaar zitten daar bonnen in voor vakanties.
Once the music hits your system, there's no way you are gonna stop.

surferke
Regular user
Regular user

Bericht door surferke » 26 aug 2010 09:07

Kerstmis breng 'k door in Boston, Nieuwjaar in New York.

Tegemoet komen aan mijn empire state of mind :D

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 27 aug 2010 08:55

Binnen een 10 dagen vertrek ik voor 16 dagen naar de VS waaronder 14 dagen naar New York. Een dagtrip naar Washington en Philidelphia staan ook op het programma tijdens die 14 dagen. Een bezoek aan de US Open kon ook niet ontbreken. De viering van 11 september gaat ook memorabel zijn. Na die 14 dagen staan er ook nog 2 dagen Cincinnati op het programma. Een collega gaan bezoeken die daar zijn post-doc doet. Ik kijk er al ontzettend hard naar uit.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 29 aug 2010 15:51

Net terug van een heerlijke citytrip-combineeke Keulen-Maastricht. Hoewel Keulen als uitstapje misschien niet zo bijster goed voorbereid was, moet een mens alleen al door de Dom onder de indruk zijn. En Maastricht is héérlijk, zeker als klein uitje dicht bij huis. Echt de moeite.

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 29 aug 2010 16:15

ik vertrek donderdagnacht richting Spanje. En hoewel in vorig jaar ook naar dezelfde streek ben geweest, ben ik er nu al van overtuigd dat het deze keer toch helemaal anders zal zijn. Een weekje villa mét eigen zwembad. Ik kijk er al helemaal naar uit 8)

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 30 aug 2010 00:02

Ef~ schreef:Ik wil echt graag (maar het is geen noodzaak) nog op vakantie gaan eind september naar Lissabon of Stockholm. I'm in doubt. Maar ik moet de Flair nog gaan kopen straks, want blijkbaar zitten daar bonnen in voor vakanties.
Hoe kan daar enige twijfel over zijn? Stockholm natuurlijk! (Niet dat ik iets tegen Lissabon heb, ik ben er nooit geweest en wil er ooit wel eens naartoe, maar toch, Stockholm!)

Sinds gisteren terug uit Praag. Ik wil terug! Ik ben er een maand geweest en heb nog lang niet alles in Praag en omstreken gezien.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

TVH_
Senior user
Senior user

Bericht door TVH_ » 30 aug 2010 18:47

Volgende week een dik weekje zon naar de Turkse Rivièra :D
-
"Cetero censeo birrum bibendum esse..."

Gesloten