LAT relatie

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
davyken
New user
New user
Geslacht: Man

LAT relatie

Bericht door davyken » 31 mar 2009 04:29

Hey,

Ik zit me iets af te vragen wat verstaan jullie onder een LAT-relatie. Als ik me nu niet vergis staat dat voor Living Alone(of Apart) Together. Dus m.a.w. zou het zijn dat je alleen bent maar tegelijkertijd ook een relatie.

Wat vinden jullie hiervan en hoe zouden jullie ermee omgaan. Welke afspraken maak je met je partner en wat kan en wat kan niet?
I was like James Bond on RedBull
http://nl.netlog.com/davyken21

delirium
New user
New user

Re: LAT relatie

Bericht door delirium » 31 mar 2009 09:11

Ik denk niet dat het gaat om tegelijk "alleen zijn" en een relatie hebben. Volgens mij heb je in een LAT-relatie wel degelijk een relatie, maar ben je fysiek niet (vaak) bij elkaar. Je woont niet samen, iemand zit in het buitenland,... Living apart together.

davyken
New user
New user

Bericht door davyken » 04 apr 2009 04:07

delirium schreef:Ik denk niet dat het gaat om tegelijk "alleen zijn" en een relatie hebben. Volgens mij heb je in een LAT-relatie wel degelijk een relatie, maar ben je fysiek niet (vaak) bij elkaar. Je woont niet samen, iemand zit in het buitenland,... Living apart together.
Ja ik snap je redenering ook. Maar ik denk dat het ook zoiets kan zijn zoals ik al zei van dat je een relatie hebt met iemand maar dat je je dan ook nog een beetje gedraagd als vrijgezel. Dus mss ook nog met anderen dingen doen als je snapt wat ik bedoel :lol: .
I was like James Bond on RedBull
http://nl.netlog.com/davyken21

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 04 apr 2009 18:02

davyken schreef:
delirium schreef:Ik denk niet dat het gaat om tegelijk "alleen zijn" en een relatie hebben. Volgens mij heb je in een LAT-relatie wel degelijk een relatie, maar ben je fysiek niet (vaak) bij elkaar. Je woont niet samen, iemand zit in het buitenland,... Living apart together.
Ja ik snap je redenering ook. Maar ik denk dat het ook zoiets kan zijn zoals ik al zei van dat je een relatie hebt met iemand maar dat je je dan ook nog een beetje gedraagd als vrijgezel. Dus mss ook nog met anderen dingen doen als je snapt wat ik bedoel :lol: .
Dan heb je de verkeerde term gebruikt vrees ik... Met 'LAT-relatie' wordt wel degelijk hetgeen Delirium beschreef bedoeld.

Hetgeen waarnaar jij verwijst, is een open relatie: je maakt dan afspraken met je partner omtrent wat wel en niet kan op seksueel gebied. Sommige mensen verkiezen die vorm van relatie omdat het 'het beste van twee werelden' zou zijn: de geborgenheid en affectie die een relatie biedt en de vrijheid die je als vrijgezel kent.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 04 apr 2009 18:14

LAT-relatie: een vaste, langdurige en doorgaans monogame relatie hebben, maar er wel bewust voor kiezen om niet samen te gaan wonen en aparte huishoudens te organiseren.

Hm, volgens mij lijkt een latrelatie wel de meeste kans op slagen te hebben omdat je elkaar nog steeds enorm veel zelfstandigheid en vrijheid gunt: geen constante last met een al dan niet rommelige partner, met afspraakjes over het huishouden etcetera. Ik denk dat het voor velen de beste relatievorm en misschien ook een manier voor sommigen om hun relatie uit het slop te trekken. Anyway, ik zou zo'n relatie wel zien zitten als ik alleen zou wonen, al is het geen vereiste.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Gesloten