Al Ooit verliefd geweest op iemand VEEL oudr of VEEL jonger?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Blinde vink

Re: Al Ooit verliefd geweest op iemand VEEL oudr of VEEL jonger?

Bericht door Blinde vink » 09 mar 2009 18:30

Ik sluit me volledig aan bij 'Dovepot'. :)

Leeftijd moet genuanceerd worden. Niet elke 14-jarige is '14 jaar', om het zo te zeggen. Daarmee bedoel ik niet de jongeren die zichzelf al heel wat vinden. :)
Je kan van je zoon of dochter denken dat hij of zij 'maar een kind' is... Maar 'dat kind' is wel iemand die volwassen nadenkt, soms zelfs beter dan zijn meerderjarige soortgenoten, die geacht worden dit te kunnen.

Liefde is voor iedereen.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 11 mar 2009 11:13

Ik ben ooit verliefd geweest op een meisje dat 18 jaar jonger was dan mezelf, maar voor mij is dat ondertussen ook al 18 jaar geleden. :)
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 30 mar 2009 20:47

Blinde vink schreef:Ik sluit me volledig aan bij 'Dovepot'. :)

Leeftijd moet genuanceerd worden. Niet elke 14-jarige is '14 jaar', om het zo te zeggen. Daarmee bedoel ik niet de jongeren die zichzelf al heel wat vinden. :)
Je kan van je zoon of dochter denken dat hij of zij 'maar een kind' is... Maar 'dat kind' is wel iemand die volwassen nadenkt, soms zelfs beter dan zijn meerderjarige soortgenoten, die geacht worden dit te kunnen.

Liefde is voor iedereen.

Idd! Het meest extreme geval is iets wat mijn moeder eens vertelde: zoonlief is véél slimmer dan de mama en de papa. Mijn mama stond in de kleuterklas... 'nuff said :o
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

paikea
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door paikea » 02 apr 2009 15:04

Is 5 jaar véél ouder?!
Al denken we over veel zaken hetzelfde en zit ze niet in een settle-periode/fase gelijk velen van haar leeftijd.
En zeg dat Raymond van het Groenewoud het gezegd heeft!

nicktjen
Forum addict
Forum addict

Bericht door nicktjen » 02 apr 2009 18:47

paikea schreef:Is 5 jaar véél ouder?!
Al denken we over veel zaken hetzelfde en zit ze niet in een settle-periode/fase gelijk velen van haar leeftijd.
Ik en het lief schelen 5 jaar (nu even 4jaar) en we komen goed overeen :lol: :D :love:

Ik heb er nog niets van gemerkt van ons leeftijdsverschil. Buiten een paar grapjes na... :wink:

1985

Bericht door 1985 » 02 apr 2009 19:32

nicktjen schreef:
paikea schreef:Is 5 jaar véél ouder?!
Ik en het lief schelen 5 jaar (nu even 4jaar) en we komen goed overeen :lol: :D :love:

Ik heb er nog niets van gemerkt van ons leeftijdsverschil. Buiten een paar grapjes na... :wink:
Die oude bal kan soms niet mee met die jeugdige grollen. :(

Sterreke
New user
New user

Bericht door Sterreke » 04 apr 2009 20:51

Ik was verliefd op mijn psychologe die 10 jaar ouder was. Maar ze was getrouwd en had kinderen. Het voelde wel aan alsof ze véél ouder was dan mij... mja 'k heb het niet verteld en ben met de therapie bij haar gestopt ;)

gekkie
Experienced user
Experienced user

Bericht door gekkie » 05 mei 2009 15:39

Ik heb momenteel een relatie van vijf maanden met iemand die acht jaar ouder is. Natuurlijk hebben ik of zij ons af en toe vragen gesteld over dit leeftijdsverschil. Mijn ouders hebben er blijkbaar geen problemen mee. Zij zegt dat ze het er moeilijk mee heeft, tegenover 'de buitenwereld' en zichzelf. Er was een periode (een paar weken geleden) waarin we openlijk 'als koppel' rondliepen over straat, tot we twee leerlingen van haar tegenkwamen... Ik vind het niet erg om op straat of in het openbaar afstand te nemen van elkaar of elkaar niet aan te raken maar ze wil het zèlf kunnen aanvaarden en zich niet te hoeven 'schamen' of het te verbergen.

Ook heb ik er over nagedacht of het echt liefde is van mijn kant of eerder adoratie, bewondering, nieuwsgierigheid.. Maar als je een tijdje samen bent als koppel groei je sterk naar elkaar toe en zijn er veel gesprekken over dit onderwerp. Ik denk dat ze me zal verlaten omdat ik te jong ben en ze liever iemand wil die op hetzelfde levensniveau zit en evenveel levenservaring heeft, terwijl zij denk dat ik haar zal verlaten voor iemand van mijn leeftijd die meer 'studentikoze' dingen doet enzo..

Je merkt het verschil wel in kleine dingen, bijvoorbeeld als we praten over muziek is het soms 'ah ja, toen was jij nog maar 6' of zo.

Aan alle mensen die verliefd zijn op iemand veel ouder of veel jonger: succes gewenst :wink:
Waarom kenden we geen simpeler verhaal?

danni
New user
New user

Bericht door danni » 11 mei 2009 11:26

die keren dat ik verliefd was waren dat vrouwen die toch 10 jaar ouder dan ik zijn, en ik heb alleen relaties gehad met mensen die stukje ouder waren.
maar ja is allemaal relatief en hangt af van hoe volwassen iemand is, soms maakt leeftijd geen zak uit en soms vind ik mensen van 20 echt oerdom

Genner
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Genner » 24 mei 2009 20:21

Ik ben nog steeds voorzichtig met zeggen dat ik verliefd ben - het is een noemer die je zo snel op gevoelens plakt omdat het makkelijker is. Daarom hou ik het in termen van "crushes".

Het grootste leeftijdsverschil was 17 jaar. Het was geen bewondering of fascinatie, het was meer dat ik haar ontzettend mooi en lief vond en ze wel af en toe met me praatte, wat ik erg vreemd vond aangezien ik mezelf nu ook niet bijster interessant vond. Dat ze lachte om m'n grappen was ook nogal verwonderlijk, aangezien ik mezelf allesbehalve grappig vindt. Het is ook typisch een gevoel van "uit het oog, uit het hart". Ik heb haar nu al een maand of vijf niet gezien en nu voel ik niks meer voor haar, wat wel kan veranderen als ik ze weer zie.

Maar dat ik nu bijna niet meer aan haar denk, heeft te maken met die andere crush, 10 jaar ouder. Daar kan bewondering wel meespelen, aangezien de seksuele verlangens niet bijster groot zijn (ik zou geen nee zeggen, maar ik loop er niet voortdurend aan te denken - nu ja, seks heb ik dan ook nooit erg geweldig gevonden), maar wel naar kussen e.d. Maar het is zeker meer dan bewondering.

Ik val altijd op oudere mensen omdat... nja, geen idee eigenlijk. Het zal vast wel een heel logische verklaring hebben, misschien en waarschijnlijk van psychologische aard, maar ik zit er niet zo mee in. Ik zit er meer mee in dat een groot leeftijdsverschil meestal wel inhoudt dat die persoon jou op een andere manier ziet. Je zit ook in verschillende levensfasen met verschillende interesses. Alhoewel... in mijn geval: als zij niet meer wilt uitgaan - geen probleem, ik hou niet zo van uitgaan. Als haar libido niet gigantisch is - geen probleem, het is niet dat ik zo veel behoefte aan seks heb.

Maar het kan nog steeds niet. En jongere mensen komen er eerder voor uit omdat er meer over gepraat wordt. Toegeven dat je gevoelens hebt voor iemand die 10 jaar jonger is wordt volgens mij ook eerder met fronsende wenkbrauwen bekeken dan omgekeerd ^^
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

casa dor

Bericht door casa dor » 09 jun 2009 08:41

ben nu al een paar maanden geïnteresseerd in een verkoopster die ik in een winkel heb ontmoet zij is 25 ik 20 en toch merk je weinig verschil. Behalve dan dat zij Duits is en ik Nederlands.:) toch taal is geen probleem we hebben lange gesprekken en het voelt heel goed aan. Heb haar nu 4 keer gezien waaronder 1 officiële date ik moet zeggen ik heb nog nooit zo iets sterks voor iemand gevoeld. Dus ja ontopic: leeftijd daar zit t hem echt niet in. :)

katharina
New user
New user

Bericht door katharina » 09 jun 2009 15:21

ik heb al bijna 2jaar een relatie met een meisje dat 8jaar ouder is dan ik. afgezien van de auto die ze net gekocht heeft (iets waar ik absoluut nog niet mee bezig ben), merk ik niet veel verschil... :D

gast 36

Bericht door gast 36 » 09 jun 2009 22:21

zelf al effe niet meer WJNH, maar kom hier graag piepen.
mijn vlam, al anderhalf jaar, is een vrouw van 54 jaar. ze is met heel andere dingen in het leven bezig dan ik, bv bejaarde ouders.
en toch zijn er heel wat gemeenschappelijke interesses, bezigheden, gespreksonderwerpen.
hetero... maar ik hoop stiekum dat ze toch wel eens inziet dat er meer is dan man-vrouw... :roll:
ik voel het leeftijdsverschil wel, maar het stoort absoluut niet.

Gesloten