Ik maak mezelf kapot!!!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
hopeless girl

Ik maak mezelf kapot!!!

Bericht door hopeless girl » 11 jun 2007 21:05

Eyyzz
Ik ben een meisje van 15 jaar en mijn leven is 1 grote puinhoop!
Ik heb echt hulp nodig en ik hoop die hulp hier te vinden..
Eerst heb je ook de situatie thuis, mijn ouders zijn gescheiden mijn vader en stiefmoeder drinken.. Veel!! Mijn vader daar kan ik niet mee praten... Staat het hem niet aan dan slaat hij.
Niet gewoon slaan hij slaat hard! Hij slaat om pijn te doen!
Het is 1 groot drankprobleem en maakt het er voor mij niet echt makkelijker op..
Ik kon alles zeggen aan de ex van mijn nicht die lesbisch is (net als ik) Het klikte heel erg goed en op 11-06-'06 wist ik het zeker, ik was verliefd op haar..
Het is niet makkelijk we schelen 13 jaar!
Heel veel ik weet het maar ik zie ze echt dood graag!
Het is ondertussen al een jaar en een maand en het is niet verminderd integendeel..
Ze is ook een aantal maanden op mij verliefd geweest maar wou geen relatie (niet door het leeftijdsverschil maar doordat ik minderjarig ben)
Ondertussen heeft ze een vriendin die zelf 13 jaar ouder is!
Soms ben ik wel jaloers en denk ik als ik alleen ben van ja nu zit zij bij haar in de plaats van ik.
Ik mis ze elke dag ik ween mezelf vaak in slaap elke dag spookt ze in mijn kopke rond! Het gaat niet over..
Een vriendin heeft me naar leerkracht gestuurt waarbij ik alles langzaam kan opbiechten maar veel helpt het niet ik wil immers niet dat ze stappen ondernemen bij mijn ouders en tenslotte moet IK het verwerken van haar, maar dat lukt me niet ..
Ik heb hulp nodig! en dringend! Ik kras mezelf..
Nog niet lang dus durf ik ook nog niet echt diep gaan en met messen werken enz.
Maar ik wil ook niet dat het gebeurt!!!
Help me aub Ik kan het allemaal niet meer aan :( :'(:'(:'(

katharina
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door katharina » 11 jun 2007 21:50

Pff moeilijk situatie...
Ik denk dat het goed is dat je er met een paar mensen over kunt praten. Ook al lijkt dat niet meteen te helpen, dat komt wel (ik spreek uit ervaring).
Probeer je niet teveel te focussen op het feit dat je haar moet vergeten. Dat werkt niet. Zo doe je jezelf alleen maar pijn en maak je het alleen maar moeilijker.
Heb je nog contact met haar? Misschien kan het ook goed zijn om er eens met haar over te praten... Ik weet het helpt niet om haar te vergeten, maar als je niet met haar kunt babbelen, blijft het toch maar knagen... Probeer gewoon vriendschappelijk met haar om te gaan om zo je gevoelens te kunnen verwerken.
Hopelijk heb je er iets aan... :hugs:
Hou je goed he!

liefs

chiquita soñando
Regular user
Regular user

Bericht door chiquita soñando » 11 jun 2007 22:29

allereerst n dikke steunknuffel

het lijkt mss allemaal wel wat uitzichtloos nu, maar dat betert wel geef het tijd, idd je hebt deze gevoelens al n eind, maar mss is er ook wel meer tijd nodig

zoek mss ergens anders wat afleiding dan al je onmacht op jezelf te richten, jezelf pijn doen biedt geen uitweg
(kspreek uit ervaring, en kapotte kneukel is niet aan te raden)
wat ik heb gedaan is beginne alle van me af schrijven
en zo zijn er wel ng dinge die jou mss beter ligge om te doen
geen idee

nuja weet daj je hier altijd wel een luisterend oor zult vinde als je het moeilijk hebt

ik hoop dat het gauw wat leuker wordt voor je

Adjt
New user
New user

Bericht door Adjt » 11 jun 2007 22:39

Ik kan alleen beamen wat katharina en chiquita soñando zeggen...

Maar in ieder geval :hugs: en hopelijk gaat het gauw beter

Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Knight_of_Cydonia » 11 jun 2007 22:52

Eerst en vooral wens ik je heel veel sterkte! :hugs:

Nu, je situatie is geen eenvoudige. En een forum lijkt mij ook niet de beste plaats om hulp te zoeken. Je hart luchten kan helpen, maar uiteindelijk, we zijn hier tenslotte allemaal maar mensen met weinig verstand van zulke zaken.
Je zegt dat je al met een leerkracht gepraat hebt. Heeft die jou ergens naar doorverwezen of op een andere manier hulp geboden? Wat is daarvan gekomen? En dat je niet wilt dat ze stappen ondernemen naar je ouders toe is begrijpelijk, maar je kan toch niet toestaan dat je jezelf aan zo'n misbruik blootstelt?
Jezelf pijn doen lijkt mij een teken dat het je allemaal gewoon te veel is en dat je het alleen niet aankan, wat volledig begrijpelijk is!

Ga nog eens met die leerkracht praten! Misschien kunnen ze je in een jongeren advies centrum ook helpen. De stap om daar heen te gaan is misschien niet gemakkelijk om te zetten, maar misschien kan je een goede vriendin meenemen, om je te steunen.

In elk geval, veel sterkte! :hugs:
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

Sith Lord Nemo
Regular user
Regular user

Bericht door Sith Lord Nemo » 12 jun 2007 02:01

Mijn excuses indien mijn post raar overkomt
Ik ben niet echt goed in mijzelf te uiten en zeker niet via non-fysieke kanalen zoals het internet

ik wil benadrukken dat ik geen enkele profecionele kennis heb ofzo
het enigste wat ik gebruik is levenservaring

1.het helemaal alleen oplossen lijkt me onmogelijk/zeer moeilijk

2.het is hard maar je kan best proberen je over die verliefheid over te zetten want die doet je meschien deels doemdenken

3.je neemt eens contact op met een JAC (Jongeren Advies Centrum)
http://www.jac.be/

Nog veel geluk toegewenst
En hopelijk komt alles goed
wat goed is moet iedereen voor zichzelf uitmaken
It's better to remain
silent and be thought a fool, than to open your mouth and remove all doubt

Stein
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stein » 12 jun 2007 09:09

Sith Lord Nemo schreef:Mijn excuses indien mijn post raar overkomt
Ik ben niet echt goed in mijzelf te uiten en zeker niet via non-fysieke kanalen zoals het internet

ik wil benadrukken dat ik geen enkele profecionele kennis heb ofzo
het enigste wat ik gebruik is levenservaring

1.het helemaal alleen oplossen lijkt me onmogelijk/zeer moeilijk

2.het is hard maar je kan best proberen je over die verliefheid over te zetten want die doet je meschien deels doemdenken

3.je neemt eens contact op met een JAC (Jongeren Advies Centrum)
http://www.jac.be/
Soms lijkt het wel alsof alles bijeen komt en dan is het moeilijk om er alleen uit te geraken. Bovenstaand plan lijkt mij wel een deglijk plan. Het is zeker het proberen waard. Het is inderdaad het beste om haar te proberen vergeten, hoe moeilijk dat ook is. Je doet alleen jezelf meer zeer door steeds aan haar te denken.

Ik wens je veel goede moed! :hugs:

stephaniej
Experienced user
Experienced user

Bericht door stephaniej » 12 jun 2007 16:15

ik sluit mijn aan bij wat de rest al zei, al vast een dikke knuffel

:hugs:
Maar één ding weerhoud je ervan om je dromen te verwezenlijken: de angst om te mislukken…

wenneke
Experienced user
Experienced user

Bericht door wenneke » 12 jun 2007 16:31

De situatie thuis kun je niet alleen oplossen (gelijk hierboven vermeld) daar moet je hulp van buitenaf voor zoeken. Zo kan het niet langer verder...Jezelf snijden is nooit een oplossing, maar het gebeurd gewoon. Probeer te schrijven wat je voelt, met die leerkracht nog eens te praten, of met een goede vriendin. (het is niet gemakkelijk, ik weet het, (ervaring)) Maar het is wel de bedoeling dat je stopt met jezelf te snijden. Eerst probeer je te minderen, en andere dingen te zoeken om uiteindelijk niet naar een mes, schaar of iets te grijpen, maar naar een beeldje om tegen de muur te smijten. Bij sommige mensen helpt dat.

Dat liefdes'probleem': 13jaar is niet niks, maar ik ben ook verliefd op iemand die 14jaar ouder is dan mij. Dat ligt msschn ergens wat anderser, maar ook zij heeft een vriendin. Wel jonger, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik zou proberen over je gevoelens te praten, met de persoon in kwestie. Soms haalt dat iets uit, soms niet (bij mij niet) Maar het kan al een stap zijn in de goede richting. En probeer vriendschappelijk om te gaan, ik probeer dat ook, maar dat is natuurlijk niet altijd even makkelijk.

Praten is denk ik de beste oplossing...

heeeeeeeeeel veel sterkte
*knuffel
xxx wendy

hopeless girl

thx..

Bericht door hopeless girl » 12 jun 2007 21:07

thx voor iedereen die me wil helpen!! echt
maar ik probeer te praten maar ze heeft nu ook een eigen cafe waardoor ze weinig tijd heeft voor vrienden..
ik mag er ook niet echt op bezoek (ben te jong om op cafe te gaan)
ze heeft ook een vriendin die OOK 13 JAAR ouder is!
en daar kan ik het niet meer zo goed mee vinden...
ik ben van plan haar nog eens op te zoeken maar veel tijd zal ze niet hebben, ze reageert ook altijjd koel in smsen en antwoord als ze niet wil of pakt eens telefoon op als ze zin heeft!! dat haat ik ik word dan zo kwaad soms krijgen we er zelfs ruzie door!
ik zie haar echt graag en wil ze niet kwijt zeker niet als vriendin! maar zo?:s zo kan het niet kheb zoiets nog nooit voor iemand gevoelt en leef in mijn eigen wereldje omdat zij de enige is en ik niet open sta voor iemand anders!
kzie er nooit goed uit zeggen sommigen leerkrachten en zo.. maar hoe kan het ook anders savonds lig ik altijd te denken en ween ik mezelf heel vaak in slaap ook soms overdag ween ik tot ik echt niet meer kan! ik mis ze meer en meer!
vroeger ging ze nog smsje zenden hoe het nu met me gaat of ik al beter ben dan de dag er voor enzo.. nu nooit meer! en dat knaagt echt!!
ik kan het gewoon niet meer
in die periode dat zij ook verliefd was op mij zei ze wel eens duidelijk dat het gewoon nie tkon en dat verstond ik wel maar ze antwoord niet op alles als ik zeg dat ik met leerkrachten praat of dat ik mezelf pijn doet gaat ze er niet op in
ze praat er niet graag over dat weet ik maar beseft ze dan niet dat alleen zij me kan tegenhouden???

wenneke
Experienced user
Experienced user

Bericht door wenneke » 12 jun 2007 21:13

Het lijkt net of ik die tekst heb geschreven...

Dat ze er niet graag over praat, dat snap ik ook niet. Mijn big love of hoe ik het ook mag noemen praat nu helemaal niet meer met mij, en als ze iets zegt komt er niet echt iets zinnigs uit. Ik denk dat zo'n onderwerp enorm gevoelig ligt bij sommige mensen, dat niet laat staan dat ze geen rekening moet houden met jou gevoelens...Je moet haar dat proberen duidelijk te maken...

Ik heb dat geprobeerd, maar als ik dan voor haar stond, dan kreeg ik alles in mijn gezich en ja, dan kon ik niks meer zeggen, of toch niet wat ik wilde zeggen, maar jij moet proberen dat wel te doen, je gevoelens bloot leggen, en dan zal zij dat ook doen...

Van dat krassen, ik weet het, alleen zij is het die je kan tegenhouden, dat is bij mij ook zo, maar zij kan niet plots gaan zeggen ik zeg mijn relatie op om bij jou te zijn, dat moet je ook begrijpen (al is dat moeilijk. Voor ik haar vriendin kende begreep ik dat ook niet) Probeer anders zelf met haar partner een band op te bouwen, of haar te leren kennen, en zo het te accepteren (zo heb ik het ook een plaats kunnen geven, en daar ben ik haar vriendin dankbaar voor, en toch ook weer niet :-? )

Nu, als je wilt praten, stuur me dan een pb, ik weet echt wat je doormaakt, maak zoiets hetzelfde mee, dus...

dikke dikke knuffel

xxxxxxxxxx
wen

lynx
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door lynx » 12 jun 2007 21:58

Hey,

Ik ben vroeger ook nog hopeloos verliefd geweest. Foute boel. Ik was ook veertien toen het begon en het was ook een meisje, wel een klasgenote, dat ik niet kon krijgen.

Ik heb ook geweend om haar als een klein kind in mijn bed 's avonds. Ik heb met haar in mijn handen gekrast en heb haar opgevangen wanneer ze het moeilijk had. We knuffelden en schreven lieve woorden in de dagboeken die we voor school moesten bijhouden...

Maar ze was niet verliefd. En dat maakte me langzaam kapot. Ik voelde me zo al slecht, en dan was ik nog eens zó verliefd geworden op een meisje dat ik niet kon krijgen.

Een jaar later, nog niks veranderd, stond ik in de regen aan haar deur. Ik heb drie keer gebeld en heb er in totaal denk ik een kwartier gestaan. Ze deed niet open. Dat was zowat het laatste wat ik voor haar heb gedaan. Het was me kotsbeu.

Ik heb één raad voor je: stop er gewoon mee. Het is ongelooflijk pijnlijk, 'k weet het. Maar jaag jezelf niet meer op stang omdat je zo graag bij haar wil zijn. Want op een dag zal het doordringen dat het niet zal lukken en doet het dubbel zoveel pijn...

Ik ben nu 17,5 en heb een schat van een vriendje. Ik besef nu pas wat ik door die crush gemist heb: ik had eigenlijk plezier moeten maken met mijn vriendinnen, ik had naar fuiven moeten gaan en me moeten amuseren. En het is hard, maar dat moet jij ook doen. Zo kan je haar langzaam loslaten. Want het is niet makkelijk.

Wat betreft je vader: daar kan ik je niet echt raad om geven. Het enige wat ik je kan bieden is een luisterend oor...

Ik ben altijd bereid om te babbelen. Sterkte...
Lynx
The Lynx Effect.

MoiAgain

Bericht door MoiAgain » 14 jun 2007 18:58

Thx voor de mense die me helpen
ondertussen zijn we weer aantal dagen verder..
ik passeerde vandaag bij haar thuis het doet zo een pijn!
ze doet helemaal anders dan vroeger tegenover mij!
ze stuurt nooit geen sms meer en antwoord een keer als het dr past en of ze eens zin heeft..
ik kan het echt niet meer!
krassen probeer ik achterwege te laten door me wel in nieuwe verslaving te storten : roken!
vind ik wel minder erg dan krassen en als ik het krassen niet meer doe dan probeer ik ook te stoppen met roken!
het moet gewoon allemaal stiekem gaan en bang dat ouders dat zullen ruiken! wat zou het dan nie tzijn!
kzal denk ik wel karakter hebben om dan te stoppen met roken maarja..
hoe kan ik ze vergeten geen contact hebben lukt niet
dat steekt me enkel maar dieper..
omdat ik dan denk dat ze niet meer om me geeft!
help me pls!!
Hopeless girl/ Sté

lazy
New user
New user

Bericht door lazy » 14 jun 2007 19:29

Wij zijn niet de personen om je te helpen. Wij kunnen enkel uit eigen gevoel spreken. Uiteindelijk moet jij zelf stappen zetten. Je geeft het zelf aan, zo kan het niet meer verder. Neem tijd voor jezelf, neem een rustmoment. Zoek de dingen die je graag doet.

Ga praten met het JAC, zij weten wat ze zeggen, wij spreken enkel uit gevoel en eigen ervaring. Dit is niet de plaats om hulp te verwachten, wij kunnen wel luisteren, lezen, maar verwacht van ons geen kantklare-oplossingen.

Love, peace and empathy,
X

Gayalke
New user
New user

Bericht door Gayalke » 14 jun 2007 19:29

Veel sterkte alvast, je hebt alvast het forum achter jou :grouphug:

Ik denk dat iedereen al eens hopeloos verliefd is geweest, dus we voelen zeker met je mee. Ik zou proberen niet meer aan haar te denken en eens te praten met een vertrouwensleerkracht of iemand van CLB ofzo (al is dat natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan)

hulpless girl..

Bericht door hulpless girl.. » 14 jun 2007 20:42

ja mijn vriendin zei dat ik mezelf kapot maakte en is naar leerkracht gestapt waarvan ze weet dat ik het heel goed met haar kan vinden!
die leerkracht heeft dan met mij gepraat en me naar een vertrouwensleerkracht gestuurt!
wel die leerkracht had ik heel graag en ze is maar zeven jaartjes ouder dus ik kon goed met haar praten met die vertrouwensleerkracht minder..
maar ze kon nu eenmaal geen zo een goeie raad geven omdat ze nog maar een jaar les geeft!
ik kan ook niet makkelijk iets zeggen aan die vertrouwensleerkracht en heb gevraagt aan die andere of ze eens alles wou uitleggen morgen meot ik nu terug met die vertrouwensleerkracht spreken.. ik zie er wel tegenop!
ik heb ondertussen die jonge leerkracht op msn en haar gsm nummer en hebben net een gesprek op msn gehad
ze zei dat ik hulp nodig had omdat ik zei dat ik mezelf iets zou kunnen aan doen dat ik er zo door zit
daat ze me niet meer verder kan helpen enz..
ze wil wel maar kan niet meer doen
wat moet ik doen om nog goeie gesprekken met leerkracht te hebben? op msn vind ik zagend over komen
wat kan je doen met een leerkracht
bij een leerkacht ga je niet zomaar op huisbezoek he!..
weten jullie raad?

Stein
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stein » 15 jun 2007 08:45

hulpless girl.. schreef:wat moet ik doen om nog goeie gesprekken met leerkracht te hebben? op msn vind ik zagend over komen
wat kan je doen met een leerkracht
bij een leerkacht ga je niet zomaar op huisbezoek he!..
weten jullie raad?
Als ze zegt dat ze je wel wil helpen, maar het niet kan. En als ze zegt dat je beter externe hulp kan gaan zoeken, dan doe je dat volgens mij het beste ook. Dat zal je veel meer vooruithelpen. Vanzelfsprekend kan je dan nog altijd af en toe eens met die leerkrachten gaan praten, dat zullen ze dan met plezier doen, maar zolang je niets onderneemt zullen ze volgens mij niet veel kunnen helpen.

wenneke
Experienced user
Experienced user

Bericht door wenneke » 15 jun 2007 17:16

Amai, het lijkt net of ik dit allemaal heb neergeschreven. Bij mij gaat het eigenlijk soortsgelijk nu...

Gestopt met krassen, begonnen met roken...De situatie tussen de persoon in kwestie en mij lijkt mij eerder oorlog dan vrede...Nuja, dat is msschn deels mijn schuld, maar dat doet er nu niet toe. Als je die vertrouwensleerkracht op msn hebt, en je kunt het goed met haar vinden en ze wilt je helpen, dan is het niet zo dom van er eens langs te gaan. Wat maakt het uit als je bij een leerkracht op huisbezoek gaat? Tegenwoordig is dat niks meer, zolang de meeste medeleeringen het niet weten.

Ik kan me heel goed inleven in jou situatie, ik zit en heb er zelf ook in(gezeten) dus ik weet goed hoe je je voelt. JAC wat ze hier aanraden, zou ik zelf ook nooit overwogen hebben, gelijk jij nu doet ging ik ook met een leerkracht praten. Ze heeft me niet ech tkunnen helpen maar gaf me wel raad en het belangrijkste voor mij, ze luisterde en ik kon haar vertrouwen.

Ik wens je nog heel veel sterkte toe!!
En als je wilt praten...

xxx wendy

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 15 jun 2007 19:49

Ik denk niet dat ik nog veel kan toevoegen aan wat mijn voorgangers schreven. Enkel een kleine opmerking:

Ik denk dat je voor jou problemen misschien beter naar een Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg gaat, dan naar het JAC.. Je kan natuurlijk voor alles terecht in het JAC, maar CGG lijkt me specifieker..
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

hulpless girl...

Bericht door hulpless girl... » 15 jun 2007 20:13

ja maar bij haar op bezoek gaan dat kan ik toch niet
ik weet niet maar dat hoort niet echt
en kan dat toch ook niet vragen...
kweet gwn ff niet wat doen
haar reactie vandaag was van "als je iets doet doe het dan goed en zet mij ook op je doodsprentje he"
heb je dat nu dat is nu wel het ergste
en een half uur ervoor passeerde ze met auto en zwaaide ze...
ik ben er echt kapot van
dat heeft ze nog nooit gedaan haar vriendin heeft ze echt veranderd!
ik heb echt voor de hele markt geropen
en ze belde dan nog naar mij dreigde met poltie en naar mijn ouders gaan kzeg ja en wa zou ik allemaal ni kunnen zeggen! en kheb neergesmeten
wat doet zeme toch aan!
ik snapt het allemaal niet meer hoor

Gesloten