QTiD/GAYiD.EU: over de schreef

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
surferke

Bericht door surferke » 11 jul 2007 22:15

Moest dien Alex WJNH runnen, 'k denk dat ik hier al ettelijke keren gebannen zou zijn :roflmao:

Wat een zielig ventje is die kerel wel niet :-?

Sofie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Sofie » 12 jul 2007 10:21

dimitri schreef:Zopas is mijn profiel op gayid.eu verwijderd door ALEX himself
blijkbaar heeft hij gehoord dat ik nog altijd vrij negatief zou staan tov Gayid.
Mmm ... :idea: Misschien raak ik zo eindelijk - ik vraag het al een jaar - van die account af.

*zwaait* Joehoe! Alex!!
[Doctor] What are you doing here, honey? You're not even old enough to know how bad life gets.
[Cecilia] Obviously, Doctor, you've never been a 13-year-old girl.

xToMx
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door xToMx » 12 jul 2007 10:34

Ik heb een paar mails gestuurd naar alle mogelijke kanalen van GayID, QTid, en wat voor dingen hij nog heeft opgericht met duidelijke vermelding erin dat ik gerechtelijke stappen ging ondernemen. En ik krijg GELUKKIG niets meer! :D
Btw, succes Sofie, zal voor je duimen :wink:

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 12 jul 2007 19:47

Ik zou dat bedrijf toch niet meer zo hard onderschatten. Hun aantal leden zou binnekort wel eens enorm de hoogte kunnen ingegaan. De succesformule is blijkbaar gevonden. Deze protesten zijn voor hen dan nog maar een niemendalletje. Ze zijn zo goed als monopolist he.

Concurrentie biedt misschien weerstand ?
Maar dat zal moeilijk worden,
ze worden alsmaar beter :
- snel
- overzichtelijk
- populair
- vip-statussen
- groot ledenaantal
- televisie
- zeer toegankelijk

Hoe je het ook draait of keert, ze zijn de beste van alle communities.
Mochten ze evenveel leden hebben als myspace, dan was die laatste al lang dood.

Er moet dus al een schandaal of een faillisement (maar dat is blijkbaar op te lossen) komen om ze ten gronde te brengen.

Pseudo-Lysias II
Experienced user
Experienced user

Bericht door Pseudo-Lysias II » 12 jul 2007 20:19

dimitri schreef:oei, blijkbaar een misverstand in mijn berichtje

hij zei iets van "als voorzitter van wjnh zou je het ook niet gepikt hebben dat er negatief werd gedaan op wjnh-forum over WJNH",
De ietwat controversiële man heeft duidelijk nog niet veel op dit forum gegrasduind :D

anyway: Mocht ik geheel buiten mijn kennis om toch over zo'n account beschikken (ik heb een vreselijke afkeer van profielsites, maar ik kan me bepaalde delen van mijn tienerjaren nog maar amper herinneren), verwijder me dan maar snel you shitty bastard , dat spaart me in de toekomst misschien weer geld uit 8-)

Dax
I have no life
I have no life

Bericht door Dax » 12 jul 2007 20:25

svekke schreef:Ik zou dat bedrijf toch niet meer zo hard onderschatten. Hun aantal leden zou binnekort wel eens enorm de hoogte kunnen ingegaan. De succesformule is blijkbaar gevonden. Deze protesten zijn voor hen dan nog maar een niemendalletje. Ze zijn zo goed als monopolist he.

Concurrentie biedt misschien weerstand ?
- snel
- overzichtelijk
- populair
- vip-statussen
- groot ledenaantal
- televisie
- zeer toegankelijk

Hoe je het ook draait of keert, ze zijn de beste van alle communities.
Mochten ze evenveel leden hebben als myspace, dan was die laatste al lang dood.

Er moet dus al een schandaal of een faillisement (maar dat is blijkbaar op te lossen) komen om ze ten gronde te brengen.
Zever!

Organisaties met zo'n sterke man aan de top zijn even sterk of zwak als die bewuste man. Als Alex zelf kopje onder gaat, gaat QT kopje onder...

De organisatievorm is hier typisch entrepreneur... Zolang Alex de touwtjes in handen kan houden zal het sterk zijn, maar nadien zal het als een soufflé in elkaar zakken. Tenzij hij tijdig kan delegeren en macht uit handen geven, maar daar twijfel ik aan.

Trouwens, lookNmeet was ook zo populair indertijd. Wat hoor je er nu nog van?
On ne voit bien qu'avec le Coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux!

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 12 jul 2007 20:31

Dax schreef: Organisaties met zo'n sterke man aan de top zijn even sterk of zwak als die bewuste man. Als Alex zelf kopje onder gaat, gaat QT kopje onder...
M.a.w. als er dus een schandaal komt ;)
Dax schreef: Trouwens, lookNmeet was ook zo populair indertijd. Wat hoor je er nu nog van?
Gays zijn fanatieker, voelen zich veiliger in een afgesloten community en bij mijn weten zijn er niet zo veel van die sites.
En looknmeet heeft daarentegen wel serieuze concurrentie

Mysterio

Bericht door Mysterio » 12 jul 2007 20:37

- snel
- overzichtelijk
- populair
- vip-statussen
- groot ledenaantal
- televisie
- zeer toegankelijk
overzichtelijk vond ik QT verre van! En wát een lelijke achtergrond hebben ze!
VIP-statussen vind ik alleen maar belachelijk. Wat bén je ermee? Niks.
En het stom gedoe dat je eerst vrienden moet toevoegen vóór je een bericht kan sturen? Hallp!
Televisie. En wie kijkt daar daadwerkelijk naar? Heeft dat een bijdrage tot de site? Nope. Verre van.

Toegankelijk? Dat mss wel. Maar probeer er maar eens weg te raken.

Ik ben niet voor. En heb mijn profiel dan ook netjes laten verwijderen. (Dat ging heel makkelijk met 1 mailtje!)

Dax
I have no life
I have no life

Bericht door Dax » 12 jul 2007 20:44

svekke schreef:
Dax schreef: Organisaties met zo'n sterke man aan de top zijn even sterk of zwak als die bewuste man. Als Alex zelf kopje onder gaat, gaat QT kopje onder...
M.a.w. als er dus een schandaal komt ;)
Dax schreef: Trouwens, lookNmeet was ook zo populair indertijd. Wat hoor je er nu nog van?
Gays zijn fanatieker, voelen zich veiliger in een afgesloten community en bij mijn weten zijn er niet zo veel van die sites.
En looknmeet heeft daarentegen wel serieuze concurrentie
Wie heeft het over schandaal?

Voorbeelden:

- hij is het morgen beu en geeft er de brui aan
- hij verkoopt het aan iemand anders die er veel geld voor over heeft, maar niet de flair bezit om het tegoei te runnen
- hij heeft een verkeersongeval en sterft
- ...

Er zijn genoeg andere manieren dan schandalen hoor. Lang leve de Ugent "Durf Denken" :P
On ne voit bien qu'avec le Coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux!

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 12 jul 2007 21:04

hola hola ik duw mijzelf hier nu precies in de rol van voorstander.. ik probeer het gewoon objectief te zien, ben ook geen voorstander van vip-gedoe hoor !
Als je tegen communities bent, dan ben je ook tegen gayid. Das logisch.
btw, vergeet nie, tzijn homo's die het boeltje runnen e, die geven hun biotoop niet zo snel weg

Mysterio

Bericht door Mysterio » 12 jul 2007 21:12

wacht nog maar af! *stiekem inside-Joke-lachje*

Nog even wachten en wie weet is er dan wél een volwaardige concurrent!

*Giechelt nog wat verder*

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 12 jul 2007 21:12

Mysterio schreef: overzichtelijk vond ik QT verre van! En wát een lelijke achtergrond hebben ze!
Ik trek maar de vergelijking met andere communities.
Mysterio schreef: En het stom gedoe dat je eerst vrienden moet toevoegen vóór je een bericht kan sturen? Hallp!
Klopt niet.

Dit is geen topic over het al dan niet goed vinden van communities.

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 12 jul 2007 21:13

Mysterio schreef:wacht nog maar af! *stiekem inside-Joke-lachje*

Nog even wachten en wie weet is er dan wél een volwaardige concurrent!

*Giechelt nog wat verder*
Wij zijn benieuwd :)

Mysterio

Bericht door Mysterio » 12 jul 2007 21:14

svekke schreef:
Mysterio schreef: En het stom gedoe dat je eerst vrienden moet toevoegen vóór je een bericht kan sturen? Hallp!
Klopt niet.
Ik heb niks tegen communities, wél tegen hoe QT 'bestuurd' wordt.

Waarom klopt dat niet? Ik wou een bericht versturen, en er kwam in mijn berichtenvensterke dat ik eerst x-aantal vrienden moest uitnodigen vooraleer ik kon verzenden!

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 12 jul 2007 21:17

Mysterio schreef: Ik heb niks tegen communities, wél tegen hoe QT 'bestuurd' wordt.
Ma bon daar is de doorsnee gebruiker dus niet mee bezig he.
Een eenzaam protest lijkt het mij. Die hint van daarnet geeft echter meer hoop ;)

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 12 jul 2007 21:18

Mysterio schreef:
svekke schreef:
Klopt niet.
Ik heb niks tegen communities, wél tegen hoe QT 'bestuurd' wordt.

Waarom klopt dat niet? Ik wou een bericht versturen, en er kwam in mijn berichtenvensterke dat ik eerst x-aantal vrienden moest uitnodigen vooraleer ik kon verzenden!
ja iets van die silver members of zoiets. blijkbaar zijn ze plannen aan het maken om betalend te worden. (ik las daar zoiets van in een van hun vele polls)
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Jo V.D.
Regular user
Regular user

Bericht door Jo V.D. » 15 jul 2007 12:13

Lees ook eens de gebruiksovereenkomst van gayid op http://www.lnmmedia.eu/qtid/. Blijkbaar geven ze zichzelf nogal erg verregaande bevoegdheden... De spelfouten krijgen we er gratis bij :)

Hier een paar uittreksels:

"Door lid te worden van GAYiD.EU, m.a.w. door uw inschrijving, aanvaardt u deze overeenkomst. Deze overeenkomst kan zonder bericht aangepast worden. We raden u dan ook aan om geregeld terug te komen op deze pagina. Indien U niet akkoord bent met deze gebruiksovereenkomst kan u zich ten allen tijde uitschrijven uit de dienst. (...) Deze voorwaarden kunnen ten allen tijde, zonder voorafgaandelijke kennisgeving, aangepast en veranderd worden."

"# Deze dienst is ook toegankelijk voor minderjarige jongeren. Gebruikers die minderjarige gebruikers contacteren worden onmiddellijk gelogd en indien er klachten komen worden de bevoegde instanties gecontacteerd en wordt het bewijsmateriaal overgemaakt.
# Gebruikers die gebruikers aansporen tot fotografie, modellenwerk, ... zijn niet toegelaten op deze dienst. "

"U gaat er uitdrukkelijk mee akkoord dat foto's, video's, ... die u oplaadt op uw profiel, alsook uw profiel zelf, mogen gebruikt worden ter promotie van deze dienst. Deze promotie kan via e-mail, websites, banners, tv-spotjes, advertenties in print, ... ."

"De beheerder/moderator(s) van deze dienst hebben ten allen tijde het recht uw inschrijving op de dienst met onmiddellijke ingang en zonder voorafgaandelijke kennisgeving op te heffen en u de toegang tot de dienst te ontzeggen. "

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 15 jul 2007 18:05

amai, zij mogen blijkbaar alles.
"U gaat er uitdrukkelijk mee akkoord dat foto's, video's, ... die u oplaadt op uw profiel, alsook uw profiel zelf, mogen gebruikt worden ter promotie van deze dienst. Deze promotie kan via e-mail, websites, banners, tv-spotjes, advertenties in print, .
:o mag dit wel? ik bedoel je hebt toch je recht op privacy en tenzij je er schriftelijk mee akkoord gaat (handtekening) dan mogen zij toch uw gegevens niet gebruiken voor andere doeleinden? of wel?
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Tim
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Tim » 15 jul 2007 19:15

Zo'n vijf jaar geleden heb ik in mijn opleiding geleerd dat er voor elk gebruik van foto's en dergelijke toestemming van de persoon zelf nodig is. Dus zelfs als je een bepaalde foto in het verleden al eens hebt gebruikt, moet je een nieuwe toestemming vragen als je die foto een tweede keer wilt gebruiken. In die zin zegt die regel van QTid natuurlijk niks.

Het kan zijn dat de regels in de laatste vijf jaar veranderd zijn, maar dat denk ik niet.
Help WJNH een handje, wat moeten we volgens jou doen tegen 2012?

Word ook WJNH-vrijwilliger en maak veel plezier en nieuwe vrienden! Klik hier voor meer info!

J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door J-La » 15 jul 2007 20:05

logischerwijs, en dat zeggen ze ook zelf, ga je (stilzwijgend) met deze regels akkoord als je jezelf lid maakt.. alles staat in de regeltjes vermeld, dus ook die foto's mogen ze dan wél publiceren.. want door lid te worden, heb je je toestemming gegeven om die foto's te publiceren..

dat heb je met zo'n regeltjes he, daar kan je echt niks tegen beginnen.. tenzij een aangetekende brief naar de organisatie sturen om te zeggen dat je géén toestemming geeft om jouw foto's te gebruiken.. maar volgens mij mag je dan ook geen lid meer zijn van hun site :P

Gesloten