Provincie West-Vlaanderen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
seagirl
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door seagirl » 22 sep 2006 17:39

Djamila schreef:Er zijn gewoon enkele punten waar ik heel veel belang aan hecht, principes....

- Eerst en vooral is het een vorm van beschaving, uw taal kunnen aanpassen waar nodig is....

volledig mee akkoord

Heb een studiegenoot gehad die enkel plat West-Vlaams sprak. Bij mondelinge examens deed hij een poging om AN te spreken, maar 't was gewoonweg zielig om te horen. Bij sollicitaties mocht hij het meestal ook wel vergeten...

AN kunnen spreken is gewoonweg noodzakelijk in het leven.
Als het waait... moet je SMURFEN!!!

my-secret

Bericht door my-secret » 23 sep 2006 10:47

Ik ben ook van de westhoek.

Boxershortboy

Bericht door Boxershortboy » 23 sep 2006 14:37

my-secret schreef:Ik ben ook van de westhoek.
Woehoew iemand van mijn kanten :p

grtz

BSB

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 23 sep 2006 19:07

Boxershortboy schreef:
my-secret schreef:Ik ben ook van de westhoek.
Woehoew iemand van mijn kanten :p

grtz

BSB
Idem, idem! Westhoek rules (maar Gent ruleert meer!)
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

CYHSY

Bericht door CYHSY » 24 sep 2006 19:32

ik ben ook van de westhoek, meer bepaald KOKSIJDE!!! laat die wind-kracht 10 -hymne maar welig door de luidsprekers galmen! (NOT)

ik heb jaren in Koksijde gewoond, leuke en zaaalige kustgemeente, in de zomer miss een beetje teveel toeristen, maar je profiteert er wel mee van de toeristenactiviteiten/evenementen, so... we zien er uiteindelijk ook voordelen aan...

ik heb ook vier jaar in veurne gewoond, in feite maar half, want ik zat constant op kot in gent. Veurne suckt helemaal, niks te doen, oud, conservatief, en zielige stad...

Nu een jaartje in Gent, dus eigenlijk hoor ik niet in dit forum, alé,ik val tussen beide categorieën, alhoewel ik enorm trots ben op West-Vlaanderen!!!

Wat de taal betreft, ik spreek redelijk goed AN, als je vijf jaar in Gent studeert, doe je automatisch moeite om met anderen te spreken en komt dat mooie AN er wel, als je een beetje moeite doet... Ik spreek wel enorm graag westvlaams en vind het altijd wel grappig als ze ons nie kunnen verstaan. Ik vind wel dat andere dialecten veeel minder moeite doen om verstaanbaar te praten, en dan heb ik het vooral over die a'penaren... sorry, maar in de realiteit zijn het zij die te weinig moeite doen en niet de west-vlamingen en de limburgers, de mooie uitersten!!

trouwens, ik heb als west-vlaming altijd al meer sympathie gehad voor de limburgers, omdat ze daar ook aan de kant liggen, aan de andere kant dan... mensen bevestigen mij hierin dat ze ook sympathie hebben voor hen, jullie ook?

Isokrates
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Isokrates » 25 sep 2006 03:14

Ik woon terug in Torhout, na vier jaar in Gent. Ben ondertussen stadsmens geworden, dus een beetje terug naar af. Liefst zou ik in Brugge wonen, de enige stad in West-Vlaanderen die naam waardig. Maar goed.
Nu iedereen hier toch over taal bezig is, bij mij is het duidelijk hoorbaar en in gewone situaties gebruik ik vanzelfsprekend mijn rijkgeschakeerde lokale moedertaal :). Als er niet-West-Vlamingen in het gezelschap zijn kuis ik het wel op. Accentloos Nederlands kan ik ook, maar dan lijkt het precies alsof ik een rol sta te spelen. Met een andere West-Vlaming erbij komt dat gewoon potsierlijk over.

Los daarvan - *kruipt in modererende rol*- in geschreven taalgebruik en op dit forum past geen West-Vlaams natuurlijk, toch geen volledige posts zonder euhm... ondertiteling. Een leesbare toets aanslaan dus, zoals seagirl al zei. Willen we dat afspreken? :)
CYHSY schreef:trouwens, ik heb als west-vlaming altijd al meer sympathie gehad voor de limburgers, omdat ze daar ook aan de kant liggen, aan de andere kant dan... mensen bevestigen mij hierin dat ze ook sympathie hebben voor hen, jullie ook?
Verdrukte volkeren, één front! :P
Moedig voorwaarts

came deathless
Experienced user
Experienced user

Bericht door came deathless » 30 sep 2006 16:06

We goan wok nog ne keer van us loatn oren zie!

Alhier zit ik op 'tinternet' vanaf de kanten van het 'Vriebus'.
We zijn dus nog juist het randje van den Westhoek,
voor de mensen die dat niet weten zijn,
als ge hier het einde van de straat neemt, naar rechts, dan het kruispunt over, nog een kruispunt over, dan meedraaien met het rondpunt, de 2de afslag, nog een stukje door, daar ligt einde beschaving ;) :lol:

Greetz, CD'ke

Rebrabarr

Bericht door Rebrabarr » 03 okt 2006 10:49

Ik woon op een 20-tal minuutjes van Kortrijk, mijn studentenstad voor de volgende 3 jaar (of meer)! Ik woon dicht tegen de Franse grens, 2 straten verder zingt men het Franse volkslied :wink: . Veel mensen denken dan ook dat ons Frans supergoed is, ik heb daar nog niets van gemerkt eerlijk gezegd maw ben dus echt superslecht in Frans :)

Groetjes en nog een prettige dinsdag aan allen,
Rrabarber

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Neleuh1985 » 03 okt 2006 18:26

Rebrabarr schreef:Ik woon op een 20-tal minuutjes van Kortrijk, mijn studentenstad voor de volgende 3 jaar (of meer)!
Wat zijn we toch optimistisch! :roflmao:

Kortrijk blijft voorlopig ook nog mijn "studentenstad"...
Don't regret the things you've done but regret the things you didn't do!!!!

Els1985

Bericht door Els1985 » 03 okt 2006 19:10

Neleuh1985 schreef:
Rebrabarr schreef:Ik woon op een 20-tal minuutjes van Kortrijk, mijn studentenstad voor de volgende 3 jaar (of meer)!
Wat zijn we toch optimistisch! :roflmao:

Kortrijk blijft voorlopig ook nog mijn "studentenstad"...
:D Ook mijn studentenstad! Toevallig in de Katho Nele?

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict

Bericht door Neleuh1985 » 03 okt 2006 19:18

Els1985 schreef::D Ook mijn studentenstad! Toevallig in de Katho Nele?
Toevallig wel ja ;)

Els1985

Bericht door Els1985 » 03 okt 2006 19:31

Neleuh1985 schreef:
Toevallig wel ja ;)
Je kon al wel raden dat ik daar ook ergens rondliep zeker... :p

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict

Bericht door Neleuh1985 » 03 okt 2006 19:36

Els1985 schreef:
Neleuh1985 schreef:
Toevallig wel ja ;)
Je kon al wel raden dat ik daar ook ergens rondliep zeker... :p
Ik had zo een flauw vermoeden ja... ;)

trijntje

Bericht door trijntje » 09 okt 2006 19:17

Rebrabarr schreef:Ik woon op een 20-tal minuutjes van Kortrijk, mijn studentenstad voor de volgende 3 jaar (of meer)! Ik woon dicht tegen de Franse grens, 2 straten verder zingt men het Franse volkslied :wink: . Veel mensen denken dan ook dat ons Frans supergoed is, ik heb daar nog niets van gemerkt eerlijk gezegd maw ben dus echt superslecht in Frans :)

Groetjes en nog een prettige dinsdag aan allen,
Rrabarber
Daar moet ik dan ook ergens wonen... :wink: 20min van kortrijk (waar ik me redelijk veel vertoef), wel 3 straten van de Franse grens verwijderd :wink: Eneuhm ja da zeggen ze van ons Frans, maar euh... vandaag Frans gehad op school en dat zag er niet zo goed uit (bloos :roll: ), integendeel zelfs. Nuja... als je kan vriendelijk 'bonjour' zeggen moet dat wel volstaan zeker (uhum).
Doei, x

Onechoice
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Onechoice » 13 okt 2006 07:00

welkom aan de laatst bijgekomen collega-westvlamingen :wink:
persoonlijke overwinningen worden nooit opgemerkt door een ander

Apocalyps
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Apocalyps » 14 okt 2006 20:46

*ikke ikke ikke!!!!*

jaja... Bertje is ook uit de West-Vlaanders ^^

Ik woon niet in Kortrijk, of Waregem, en helemaal niet in Brugge. Deerlijk, Boerengat van de eeuw! of de stad-wannabe... Tussen Kortrijk en Waregem... Jawel...

En als zoon van *een hele rij* dat erop neerkomt dat mijn moeder een AN freak is... mja :) zelfs niet opgevoed in het dialect *snifsnif* wat mensen ook zeggen, mijn westvlaams is het meest verstaanbare van de meeste in mijn streek, geloof me ^^

swat :)

Ik ben dus ook van de West-Vlaanders. Dat was het dan :)

*zwaait*

tot nog es ^^

x Bertje
The existence of...

Afbeelding

Marks little book about the Kinder Eggs!

leetjeuh

Bericht door leetjeuh » 15 okt 2006 20:10

aangezien ik ier nieuw ben zallek ne ke wa meer zeggen over mij

ik wone in huslte(ee boeregat bij harelbeke)
ik ga naar school , mijn laatste jaar wetenschappen wiskunde in de pleinschool.

mijn hobby's sport en mij bezighouden me de werkgroep materiaal van de cm

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict

Bericht door Neleuh1985 » 15 okt 2006 20:18

leetjeuh schreef:aangezien ik ier nieuw ben zallek ne ke wa meer zeggen over mij

ik wone in huslte(ee boeregat bij harelbeke)
ik ga naar school , mijn laatste jaar wetenschappen wiskunde in de pleinschool.

mijn hobby's sport en mij bezighouden me de werkgroep materiaal van de cm
Welkom hier! ;)

Onechoice
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Onechoice » 15 okt 2006 23:03

En als zoon van *een hele rij* dat erop neerkomt dat mijn moeder een AN freak is... mja zelfs niet opgevoed in het dialect *snifsnif*
voordat ik in school terechtkwam, was het ook ABN (toen nog) die bij ons de klok sloeg...

in school hoorde ik dialect... en 't was gedaan met het stoefen van m'n ouders over hun zoontje die toch wel zo mooi ABN kon praten :P
persoonlijke overwinningen worden nooit opgemerkt door een ander

Aurelia

Bericht door Aurelia » 16 okt 2006 20:02

Hoi hoi, ik ben dus ook van West Vlaanderen !!
Van izegem meerbepaald, the city van FLIP KOWLIER !

heb nog maar pas bij mezelf aanvaard dat ik bi ben, en ben nog helemaal niet uitgekomen naar vrienden of familie toe, kwil eerst beetje tot mezelf komen op een online holebi-associatie, dan mss lid worde van een clubje of naar holebi café gaan en dan stillekesaan laten doorsijpelen aan maten enzo.
Ik vind het geen zo'n groot gedoe, en daarmee wil'k et precies nie van de daken schreeuwen :-)
Mor ik denk dat'k naast de kwestie bezig ben, aangezien er wss ook wel een onderdeel van et forum is da zich bezig houdt met 'coming out' dus kzal er maar mee ophouden.
mor allébon, ik ben dus nieuw dus allen reageren !! hèhè
Liefs, Aurelia
(sono italiana...)

Gesloten