Dancing on Ice

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Dancing on Ice

Bericht door bieke007 » 04 sep 2006 08:46

VTM had vorig seizoen een succes programma 'sterren op de dansvloer' dat programma wordt zeker nog herhaald, maar voorlopig komt VTM samen met een Nederlandse zender op de proppen met 'dancing on ice'. 5 Bekende Vlamingen nemen het op tegen 5 bekende Nederlanders, elke week verlaat 1 danskoppel de show...

Het is overduidelijke dat onze Luc Appermont qua techniek de slechtste schaatser is, toch wordt hij er reeds 2 weken ingehouden door de massa's stemmen van het publiek.

Ondertussen verlieten 2 Nederlandse koppels de show.

persoonlijk vind ik het super dat Luc er nog steeds inzit, je ziet dat hij ervan geniet, dat hij het graag doet, ook al lukt het schaatsen hem niet zo goed, wat wil je de mens is 57 jaar? Daarbij komt nog eens dat mannen heel wat moeilijke dingen moeten doen dan vrouwen... dus chapeau Luc en je hebt mijn stem!
every new beginning comes from some other beginning's end

boesboes
Experienced user
Experienced user

Bericht door boesboes » 04 sep 2006 08:58

Jah this wel ne plezante gast enzo maar komaan, hij had er deze week uit moeten liggen, het was gewoon om kompassie mee te hebben de manier waarop hij schaatst... :o

Ben gene fan de pfaffs maar wat Kelly heeft getoond, chapeau...

Mijn absolute favoriet is Staf Coppens, als man ligt de moeilijkheidsgraag wat hoger en ik vind dat hij dat super doet :lol: 8)

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 04 sep 2006 10:49

Kelly haar performance op de muziek van Pirates was SUBLIEM ... echt , ik stond met mijn mond vol tanden ...

ook Froukje vond ik prachtig uitgevoerd ... lekker romantische, gracieuze bewegingen, mooie voetbewegingen ...

luc was weer grappig ... zonde dat ze er medelijden mee hebben, want het is ten koste van anderen ..
anyway, de rest ... ook allemaal top !

ik zou het niet kunne

xxx kizz

Jookie

Re: Dancing on Ice

Bericht door Jookie » 04 sep 2006 12:23

bieke007 schreef:persoonlijk vind ik het super dat Luc er nog steeds inzit, je ziet dat hij ervan geniet, dat hij het graag doet, ook al lukt het schaatsen hem niet zo goed, wat wil je de mens is 57 jaar? Daarbij komt nog eens dat mannen heel wat moeilijke dingen moeten doen dan vrouwen... dus chapeau Luc en je hebt mijn stem!
Allez, mannen moeten moeilijkere dingen doen dan vrouwen?
't Is niet omdat een man een vrouw moeten optillen dat daar per se meer technisch vernuft voor nodig is :roll:

En Luc: het zuiverste bewijs dat dat hele programma eigenlijk feitelijk helemaal niet over Dancing On Ice gaat, laat staan (in zijn geval) over schaatsen op het ijs.

De Paus
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door De Paus » 04 sep 2006 12:29

Ik heb gisteren in de schifting eens zijn kunstjes van zaterdag kort gezien en tja het was niet beter dan de week er voor maar dat is grappig!

De eerste drie - vier afleveringen moet je zo'n programma respijt geven en dit soort dingen er mee nemen..dan begint de echte strijd om "de beste" te zijn. Het zijn trouwens maar acht uitzendingen.
Jookie schreef:En Luc: het zuiverste bewijs dat dat hele programma eigenlijk feitelijk helemaal niet over Dancing On Ice gaat, laat staan (in zijn geval) over schaatsen op het ijs.
Verder leuk concept... of ze nu goed schaatsen of niet en bij die uitspraak ga jij wel over een nacht ijs! In de eerste aflevering en ook gistere in de samenvatting heb ik enkele standjes gezien waar wat techniek bij te pas komt...;) Dus ik zou niet zomaar zeggen dat het hele concept vertroebelt in het slechtere werk van Luc. Trouwens wat zou de show zijn als iedereen even goed is :D

Als je ziet hoe diegene die gisteren afviel er stond...("zonder babbet geen ijspret" :D); ze had helemaal geen uitstraling en het leek alsof ze er tegen haar zin rondjes stond te draaien. Dus ja... liever Luc :D

Grtz
Laatst gewijzigd door De Paus op 04 sep 2006 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Idril
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Idril » 04 sep 2006 12:32

Ik ben niet zo'n vtm-kijker, maar voor dees ga ik toch een -al dan niet eenmalige- uitzondering maken.
Ik ben eens benieuwd.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 04 sep 2006 12:41

Jookie schreef:
bieke007 schreef:persoonlijk vind ik het super dat Luc er nog steeds inzit, je ziet dat hij ervan geniet, dat hij het graag doet, ook al lukt het schaatsen hem niet zo goed, wat wil je de mens is 57 jaar? Daarbij komt nog eens dat mannen heel wat moeilijke dingen moeten doen dan vrouwen... dus chapeau Luc en je hebt mijn stem!
Allez, mannen moeten moeilijkere dingen doen dan vrouwen?
't Is niet omdat een man een vrouw moeten optillen dat daar per se meer technisch vernuft voor nodig is :roll:
probeer je evenwicht maar eens te houden als er iemand op je dijen staat ... of dat dat Kelly deed, zo in iemands nek je voeten klemmen en dan even wat rondjes draaien, als man heb je daar heel wat kracht voor nodig de vrouw moet gewoon haar lichaam gestrekt houden... zoiets zal Luc nooit kunnen!

En ja populariteit speelt in dit programma een grote factor, zie maar naar Pim in sterren op de dansvloer...

Jookie

Bericht door Jookie » 04 sep 2006 14:48

De Paus schreef:Verder leuk concept... of ze nu goed schaatsen of niet en bij die uitspraak ga jij wel over een nacht ijs!
:roll: Ik veronderstel dat je heel graag eens die uitdrukking wou gebruiken.
Op de impliciete suggestie dat ik mijn woorden niet zou wikken en wegen ga ik niet ingaan. Wie mij kent, weet wel beter.
bieke007 schreef:probeer je evenwicht maar eens te houden als er iemand op je dijen staat ... of dat dat Kelly deed, zo in iemands nek je voeten klemmen en dan even wat rondjes draaien, als man heb je daar heel wat kracht voor nodig de vrouw moet gewoon haar lichaam gestrekt houden... zoiets zal Luc nooit kunnen!
Alvorens we hier in een compleet onzinnige discussie verzeild geraken over wie nu eigenlijk het moeilijkste stuk moet doen, laat het er ons bij houden dat zowel man als vrouw het niet gemakkelijk hebben :wink:

't Is toch duidelijk dat als ze beginnen met er een houten frans à la Luc - Gouden Oog - Appermont tussen te steken dat het niet meer om het schaatsen draait maar om het verder uitmelken van hun cash cow Sterren op de Dansvloer. Komaan zeg.

En dat nog al dat volk dat uit medelijden op Luc stemt, ik ben beschaamd in zijn plaats :-?

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 04 sep 2006 15:01

Jookie schreef:
bieke007 schreef:probeer je evenwicht maar eens te houden als er iemand op je dijen staat ... of dat dat Kelly deed, zo in iemands nek je voeten klemmen en dan even wat rondjes draaien, als man heb je daar heel wat kracht voor nodig de vrouw moet gewoon haar lichaam gestrekt houden... zoiets zal Luc nooit kunnen!
Alvorens we hier in een compleet onzinnige discussie verzeild geraken over wie nu eigenlijk het moeilijkste stuk moet doen, laat het er ons bij houden dat zowel man als vrouw het niet gemakkelijk hebben :wink:
... niet dus... maar bon...
En dat nog al dat volk dat uit medelijden op Luc stemt, ik ben beschaamd in zijn plaats :-?
Luc is gewoon populair in België én in Nederland, de mensen tonen dat ze respect voor hem hebben... spijtig dat het aantal sms'je niet in absolute aantallen worden weergegeven dan zouden we pas verschillen zien!

JaN-PeNaAn™
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door JaN-PeNaAn™ » 04 sep 2006 15:04

idd
ik vind dat ze de punten die de nederlanders en de vlamingen geven ook moeten bekend maken, ze doen het wel met die van de jury, en die uitzending zondag is wel langdradig genoeg vind ik...
JaN-PeNaAn™
Afbeelding
Some things are better whit attitude!

De Paus
Senior user
Senior user

Bericht door De Paus » 04 sep 2006 16:31

Och laat die Jookie hier maar keet schoppen; het kets van me af :D
Ik zal er van uitgaan dat ze zich rap aangevallen voelt en me daarom een "veeg" teruggeeft door te doen alsof ze de slimmere is -opgelet het wordt ingewikkeld- en denkt dat ik suggereer dat zij haar woorden niet wikt en weegt in het algemeen.

Ps als het programma je niet aanstaat dan heb(ben) (we) ik dat nu al door en blijft er maar een optie over: LEAVE THE TOPIC en kijk niet meer naar het programma. Maar we blijven uiteraard dikke e-friends he (overweegt een h u g emoticon maar doet het uiteindelijk niet :D)

:merci: Jookie :merci: !!!!

Jookie

Bericht door Jookie » 05 sep 2006 00:22

De Paus schreef:Och laat die Jookie hier maar keet schoppen; het kets van me af :D
Ik zal er van uitgaan dat ze zich rap aangevallen voelt en me daarom een "veeg" teruggeeft door te doen alsof ze de slimmere is -opgelet het wordt ingewikkeld- en denkt dat ik suggereer dat zij haar woorden niet wikt en weegt in het algemeen.

Ps als het programma je niet aanstaat dan heb(ben) (we) ik dat nu al door en blijft er maar een optie over: LEAVE THE TOPIC en kijk niet meer naar het programma. Maar we blijven uiteraard dikke e-friends he (overweegt een h u g emoticon maar doet het uiteindelijk niet :D)
Van die dikke friends en al, tuurlijk dat.
(Ik zou overigens zeker ook eens in eigen boezem kijken als het over "zich vlug aangevallen voelen" gaat. Wat een beschuldiging zeg, gebaseerd op een paar regeltjes tekst :-? )

Maar 't is niet dat ik mij voor jouw plezier ga inhouden om mijn gedacht te zeggen als het mij niet aanstaat.
En ja, inderdaad, ge zijt goed mee als je ondertussen begrepen hebt dat dat programma mij niet aanstaat.
Dit is hier nog altijd een discussieforum en als er niet mag gediscussieerd worden, ja, dan zijn we ver van huis hé.

Je kan misschien vragen aan de mods of ze het topic niet willen hernoemen in Voor liefhebbers van Dancing On Ice Only!.
't Is maar een suggestie hé.

Gelieve de nuancering tussen de lijnen te lezen 8)

Ik stel de pb-communicatieweg voor als je hier nog verder wil op ingaan.

Julia
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julia » 05 sep 2006 01:29

Twee programma's vullen waar het makkelijk in 1 avond kan vind ik niet kunnen. Die zondag met al dat gebleit over de punten vind ik er echt wel teveel aan. God vtm...nu herinner ik me weer waarom de zender me niet kan boeien.
Voor de rest: ik stem voor francesca...wat een vrouw
Een pessimist is een optimist met ervaring.
No victory without suffering..

Nathaniel
Experienced user
Experienced user

Bericht door Nathaniel » 05 sep 2006 10:51

Jookie schreef:
En Luc: het zuiverste bewijs dat dat hele programma eigenlijk feitelijk helemaal niet over Dancing On Ice gaat, laat staan (in zijn geval) over schaatsen op het ijs.
:D Dat programma is echt wel een zielige rip-off van het voorgaande misbaksel 'Sterren op de Dansvloer". Ik ben al razend benieuwd met welk uniek concept (inclusief de al even unieke BV's) VT4 op de proppen zal komen om de concurrentiestrijd aan te gaan :) Enige suggesties? Misschien Ilse de Meulemeester, Hans Otten of de 'cast' van Temptation Island?

Dan kijkt een mens al eens om Luc Appermont op zijn afgelikte smoel te zijn vallen, maar als het één liefdadigheidsshow wordt, doe ik geen moeite meer! Nu nog hopen dat Pfaff en la Jambers goed onderuit gaan, maar dat zal wel wishfull thinking zijn :-?

Geef mij maar die belspelletjes met Stéphanie Meire, dat is nog eens TV van de bovenste plank 8)

Siouxsie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Siouxsie » 05 sep 2006 13:51

Wendy van Dyck , dedie van de Lays chips en Lays Sensations chips, die mag da spel van mij winnen ze 8)

en babette viel terecht af, ge zag zo hard dat die der geen zin meer in had (nuja, can't blame her, wie doet er nu zoiets voor zn plezier? alle wintersport is gewoonweg dom : koud, pijnlijk en uitputtend, bleh)
sus me met je hartslag
wij ons wij ons wij ons

believe
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door believe » 05 sep 2006 13:57

Wat ik me afvraag bij dit programma:
Waarom maakt men hier letterlijk een 'Weekend-programma' van? Zaterdag én zondag, is dat niet ietsje te veel van het goeie? :-?

Ik heb het dit weekend voor de eerste keer gezien, en ook voor de laatste. Die eindeloze herhalingen zetten je gewoon aan tot zappen! Over and óver and óver hetzelfde...djeezes! :roll:

Wel een positief puntje: ik heb ineens zin om nog eens een keertje te gaan schaatsen. :)

zap
Forum addict
Forum addict

Bericht door zap » 05 sep 2006 14:32

Ik blijf het vreemd vinden dat zulke programma's telkens weer aan hun kijkers komen :o

Of heeft de doorsnee-VTM-kijker graag alle programma's in hetzelfde korset? :roll:
Jag söker ett ord som innebär vem du är.

Oyebo Soul
Regular user
Regular user

Bericht door Oyebo Soul » 05 sep 2006 15:52

Naughty schreef:idd
ik vind dat ze de punten die de nederlanders en de vlamingen geven ook moeten bekend maken, ze doen het wel met die van de jury
Dat wordt praktisch nooit gedaan bij televotingprogramma's. De reden die de televisiezenders daar dan voor opgeven is dat als de kijkers weten wie er vorige week eerst stond, ze waarschijnlijk minder op die kandidaat gaan stemmen, en de voting dan niet meer eerlijk zou verlopen. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het nu heel eerlijk verloopt, want uiteindelijk heeft het stemmen minstens evenveel met populariteit te maken dan met de werkelijke prestaties.
Julia schreef:Twee programma's vullen waar het makkelijk in 1 avond kan vind ik niet kunnen. Die zondag met al dat gebleit over de punten vind ik er echt wel teveel aan. God vtm...nu herinner ik me weer waarom de zender me niet kan boeien.
Eigenlijk is het ook niet echt een VTM-programma, maar een programma van de Nederlandse commerciële zender RTL4. Maar omdat zo'n programma veel te duur is om alleen te maken, is RTL4 gaan samenwerken met VTM. Hoewel, samenwerken, als je de aftiteling van het programma bekijkt, blijkt dat de crew eigenlijk toch grotendeels uit Nederlanders bestaat. Je merkt dat ook aan bijvoorbeeld de Nederlandse voice-over in aflevering 1 enzo. Vlaanderen heeft wel 5 kandidaten, een presentatrice en een paar juryleden geleverd, maar techinsch gezien is en blijft het een Hollands programma.

En dat splitsen van de uitzending in twee delen. Tja, blijkbaar is dat een gewoonte in Nederland, want met Idols enzo deden ze dat daar ook dacht ik. Daarbij komt dat, in tegenstelling tot wat ze maar al te graag beweren, de zaterdaguitzending op VTM niet live gaat, want RTL4 zendt die aflevering al een uur vroeger uit. Wat dan weer problemen zou opleveren als ze de uitslag zaterdag bekend zouden willen maken. En uiteraard kunnen ze op een volledige dag veel meer geld binnenhalen uit de sms-jes dan ze op een uurtje ofzo zouden kunnen. En daar draait het uiteindelijk toch om, niet?

Maar dit programma maakt uiteraard wel duidelijk dat het in Nederland nog een stukje erger gesteld is met de commerciële omroepen dan hier. Nog meer onderbrekingen, nog langer gerekt enzo.

Nu, wat een win-win situatie voor beide zenders had kunnen worden, zou wel eens op een loss-loss situatie kunnen uitdraaien. De kijkcijfers op VTM blijven voorlopig onder de verwachtingen, en het zou wel eens goed kunnen dat vele mensen zich gaan ergeren aan de langgerekte, onnodige zondagavonduitzending. En wat RTL4 betreft; die zitten verwikkeld in een heuse ijsoorlog. Want ook SBS6 heeft een ijsdansprogramma, met enkel Nederlandse kandidaten, en dat doet het voorlopig een stuk beter. En bij RTL4 zullen ze er waarschijnlijk ook niet mee kunnen lachen dat er nu al twee Hollanders uitliggen.

De Paus
Senior user
Senior user

Bericht door De Paus » 05 sep 2006 16:00

Julia schreef:God vtm...nu herinner ik me weer waarom de zender me niet kan boeien.
Voor de rest: ik stem voor francesca...wat een vrouw
Maar toch is de zender boeiend genoeg om te stemmen? Hmmmm... :D Zeg je dit uit gewoonte? Whatever eh kwou maar even schetsen...

Dancing on ice is nu geen topper in die zin dat het de kaap van het miljoen kijkers niet haalt maar voor het aantal kijkers dat het heeft op een zaterdag avond doet het programma het zeker niet slecht.

Neen Jookie, je krijgt geen pb van mij.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 05 sep 2006 16:02

Oyebo Soul schreef: Wat uiteraard niet wil zeggen dat het nu heel eerlijk verloopt, want uiteindelijk heeft het stemmen minstens evenveel met populariteit te maken dan met de werkelijke prestaties.
mja, populariteit ... populariteit zie je overal, dat is niks nieuw... bij idool blijven slechte zangers die de looks hebben er ook langer in dan de net iets betere die de looks niet hebben...

als het publiek stemt bekom je nu eenmaal andere uitslagen dan wanneer een professionele jury stemt...

Gesloten