Mijn theorie over holebi's

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Pasqualino

Mijn theorie over holebi's

Bericht door Pasqualino » 07 aug 2006 16:30

Hoe ik erover denk, mijn theorie over holebi's.

Het is maar een beetje hersen gekraak, ik zou het leuk vinden als jullie mee kraken, ik sta open voor ieders mening ;)

Volgens mijn theorie is iedereen biseksueel. Iedereen zou wat voor beide geslachten kunnen voelen, maar de een wat meer voor het eene geslacht dan het ander of voor beide ongeveer evenveel.

Je zou het in percentage's kunnen uitdrukken, ik zelf hang niet graag ergens een labbeltje aan met 'homo' of 'lesbi' alleen horen mensen dat wel graag. Het is gewoon menseigen om mensen in hokjes te plaatsen en er een naam aan te bevestigen.

Het in percentages uitdrukken is uiteraad een ruwe schatting. En de wat ik met de percentage's probeer uit te drukken is wat genetisch bepaald is.

Ik begin even met mijzelf als voorbeeld:
Zelf denk ik dat ik me 90% tot meiden aangetrokken voel en 10% tot jongens, ik noem mijzelf als daarom gevraagd wordt 'lesbisch'
Mijn vriendin schat ik in als 75% meiden, 25% jongens. Maar dat is moeilijk in te schatten voor een ander.

Zo zullen er ook een hoop mensen zijn met totaal andere percentages. Wat je er zelf mee doet of in hoeverre je het door hebt is aan jezelf. Je kunt bijvoorbeeld in een streng gelovig gezin zijn opgegroeit en daardoor het gevoel voor het zelfde geslacht totaal uitsluiten, je kunt het negeren, het niet willen zien en het daarom ook niet zien. Hetzelfde gelt voor mensen die hunzelf om wat voor reden dan ook wijs maken dat op hetzelfde geslacht vallen niet normaal is. Of als je maar een klein percentage tot ongeveer 15% op hetzelfde geslacht valt is er een grote kans dat je het zelf niet eens door hebt maar er wel open voor staat. Maar ook andersom, als je vanaf ongeveer 60% op hetzelfde geslacht valt kun je het niet negeren, je lichaam zal je hoe dan ook laten weten dat jij ook op hetzelfde geslacht valt. Vanaf 80/85% zul je zelfs hoogswaarschijnlijk zeer ongelukkig worden als je dat gevoel negeert en je leven gaat delen met een persoon van het andere geslacht.

Waarom deze theorie?
Om me heen merk ik als ik erover praat of er over lees dat er meisjes zijn die zichzelf hetero noemen maar vertelde mij wel dat zij best wel eens naar andere meiden kijken, er zelfs mee zoude willen flirten en zoenen maar tot daar en niet verder.
Ook weet ik zat mensen aan te wijzen die zichzelf echt totaal lesbisch noemen en nooit meer voor een jongen zullen voelen dan sterke vriendschap.
Er zijn jongens die zichzelf als hetero zien maar wel fantasien hebben over seks met een jongen of meiden die zichzelf biseksueel noemen en echt niet weten voor welk geslacht ze nou meer voelen. De een wilt alleen seks met hetzelfde of juist het andere geslacht en de ander wil meer dan dat.
Waar is de grens? Wanneer noem je dan iemand, homo, lesbisch of biseksueel?
Het verklaard - vind ik zelf- ook hoe het komt dat er mensen zijn die getrouwd zijn met het andere geslacht maar bijvoorbeeld pas rond hun 30e erachter komen dat ze zich veel prettiger voelen met iemand van hetzelfde geslacht.
En ook waarom je steeds meer hoort dat het wel lijkt of er meer mensen holebi's 'worden' (zijn dus) omdat als je je bijvoorbeeld 60% tot hetzelfde geslacht aangetrokken voelt je het nog redelijk verborgen kunt houden omdat je je er bijvoorbeeld voor schaamt, het is niet 'normaal' etc. maar omdat er voor zover ik merk in bijvoorbeeld nederland er steeds meer open over gesproken wordt er meer mensen er voor uit komen en er sowieso over na gaan denken lijkt het meer te worden.

Is het normaal? Hoe is het onstaan?
Je gevoel zegt het je, het overkomt je. En ik geloof dat het genetisch bepaald is. Zo ben je, klaar. Ik vind dat normaal.
Maar of dat altijd zo geweest is? Dat denk ik niet. Het is volgens mij ooit begonnen met een mutatie, een 'fout' in de genen. Een recersief gen die soms in meer of mindere maten tot uiting komt. Je zou het als het in grote maten tot uiting komt ook een afwijking of handicap kunnen noemen. Net als bijvoorbeeld dislectie, veel mensen hebben dislectie, sommige een klein beetje en ondervinden er niet erg veel problemen mee, er zijn er ook die het zo weinig hebben dat ze er geen onderzoek voor laten doen en het daardoor niet eens in de gaten hebben. Maar er zijn ook mensen met dislectie in ernstige maten dat ze het voor hun omstanders meestal niet verborgen kunnen houden en er last van ondervinden. Ook dat is genetisch bepaald en is een afwijking.
En dat vind ik dus ook met in hoge percentage op hetzelfde geslacht vallen.
Of je er problemen mee ondervindt is meer aan jezelf, hoe je zelf er tegenop kijkt maar ook vooral andere (waardoor je erzelf problemen mee kan ondervinden). Er zijn nou eenmaal veel mensen die iets 'raars' iets 'afwijkends' als slecht, als evil ervaren. Die mensen zijn gewoon kortzichtig en leven in een eigen wereldje, ze willen het niet zien.. ieder zijn of haar eigen afwijkingen ;)

Er zijn zo vreselijk veel mensen die er over in zitten met 'Ben ik nou lesbisch of bi seksueel?' of 'hetero of bi?' Wat maakt dat nou uit? Als je wat voor een bepaald persoon voelt, er lekker voor gaan, volg je gevoel, zorg dat je gelukkig wordt, daar leef je voor, toch?

De Paus
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door De Paus » 07 aug 2006 17:19

ik heb de eerste zinne gelezen en daarna ben ik gestopt bij "iedereen is bi" :D uw theorie begon al met onzin (voor mij toch) SOOOOOOoowww...

:merci: voor de hele lange tekst :lol: , ik hoop dat er nog enkele dit willen lezen ;) :lol: en ik ben wel degelijk een brave jongen - ook al schrijf ik dit berichtje nogal rechtuit

byez. :P

PAX

Bericht door PAX » 07 aug 2006 17:59

Ik zal maar met de deur in huis vallen zeker :roll:

Ik kan echt niet tegen dat "iedereen is bi"-gedoe. Een dier is genetisch geprogrameerd op voortplanting. En voortplanting is uiterraard enkel mogelijk met het tegenovergestelde geslacht. Het is dus maar logisch dat een dier zich aangetrokken voelt tot het tegenovergestelde geslacht. Alles wat hier vanaf wijk is een foutje, daarom niet onnatuurlijk, maar zeker niet de bedoeling.

De procenten zeggen ook weinig, mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig. Vrijwel iedereen heeft in een fase van zijn of haar leven zich afgevraag hoe het zou zijn om een relatie/flirt/one night stand ofzoiets te hebben met iemand van hetzelfde geslacht. En alhoewel die nieuwsgierigheid heeft echter weinig te maken met geaardheid, zullen vele mensen die toch in beschouwing nemen bij die procenten.
Er outen zich meer mensen als holebi omdat het stilaan meer aanvaard wordt en minder mensen het dus verdrukken. Net zoals meer oproepen bij de zelfmoordlijn niet noodzakelijk betekend dat er meer mensen met zelfmoordneigingen zijn, betekend meer comming-outs niet noodzakelijk dat er meer mensen zichzelf als holebi zien.

Holebi-seksualiteit is waarschijnlijk onstaan door een genetisch 'defect' (face it, een mens die zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht en dus niet om een natuurlijke manier kinderen kan krijgen, is puur biologisch gezien nutteloos).
Maar, ik denk dat de omgeving waar je in opgroeit ook meespeelt. Volgens mij wordt het in bepaalde omgevingen de kiem in gesmoord en kan het in bepaalde omgevingen gewoon ontwikkelen (rare woordkeuze :-? ). Dat kan ook verklaren waarom sommige mensen pas als ze rond de dertig zijn, beginnen te ontdekken dat ze holebi zijn.

Natuurlijk weet ik maar héél weinig over dit alles en is het bovenstaande pure speculatie.
Laatst gewijzigd door PAX op 07 aug 2006 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 07 aug 2006 18:04

De stelling "iedereen is biseksueel" klopt volgens mij al niet. Ik ben niet biseksueel. Ik heb nog nooit in mn leven iets voor meisjes gevoeld en dat zal ook nooit gebeuren.
Mijn percentage zou dus zijn: 100% jongens en 0% meisjes :roll:
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

Fnn
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Fnn » 07 aug 2006 18:07

Wat een lange tekst zeg :)
Ik heb hier zo'n dubbel gevoel bij, het kan goed zijn dat iedereen ergens een beetje bi is. Maar dan scheer je iedereen zo over dezelfde kam. Wat ik wel vind kloppen is wat je op het einde zegt, dat je op de persoon verliefd wordt en niet het geslacht althans dat lijkt me toch. Zo zijn er mensen die alleen maar op de persoon in vrouwen verliefd kunnen worden en omgekeerd. De rest van de tekst bespreken laat ik over aan anderen ;)

Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Faramir » 07 aug 2006 18:08

PAX schreef:(face it, een mens die zich niet aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht en dus niet om een natuurlijke manier kinderen kan krijgen, is puur biologisch gezien nutteloos)
Ik vermoed dat die "niet" daar niet op zijn plaats is...
Voor de rest ben ik het ermee eens: homoseksualiteit is een 'defect' want draagt niets bij tot de voortplanting...

Ik vind de theorie zeker geen nonsens ofzo. Ik noem mezelf nu wel 'homo', maar er zijn af en toe, ook al valt het slechts vrij zelden voor, vrouwen die me kunnen bekoren. Waarom? En waarom dan uitgerekend die ene vrouw in kwestie? Terwijl er zovele andere zijn, waar ik dan, als je logisch nadenkt, ook van zou kunnen denken 'wauw'. Maar toch is dat niet zo.
Is dat een klein stukje biseksualiteit in me dat spreekt? Ik zou het zo eerlijk gezegd niet noemen. Daarvoor gebeurt het niet vaak genoeg, dat gevoel.

PAX

Bericht door PAX » 07 aug 2006 18:11

Faramir schreef:
PAX schreef:(face it, een mens die zich niet aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht en dus niet om een natuurlijke manier kinderen kan krijgen, is puur biologisch gezien nutteloos)
Ik vermoed dat die "niet" daar niet op zijn plaats is...
Voor de rest ben ik het ermee eens: homoseksualiteit is een 'defect' want draagt niets bij tot de voortplanting...
Reden zoveel dat ik van mijn post moet blijven nadat ik ze typ, ik lees het supersnel en dan 'verbeter' ik iets dat er al juist staat :roll:

Pasqualino

Bericht door Pasqualino » 07 aug 2006 18:20

Ten eerste:
Aanvallende reactie's worden genegeerd, als je het er ergens niet mee eens bent hoor ik het graag en vooral ook waarom. En ook als je je er in kunt vinden vind ik het intressant om te weten Ik respecteer ieders mening dus respecteer ook het mijne, zoals ik al zei 'het is maar wat hersen gekraak'

Ten tweede bedankt ik de andere voor het lezen van het stuk.
PAX schreef: Een dier is genetisch geprogrameerd op voortplanting. En voortplanting is uiterraard enkel mogelijk met het tegenovergestelde geslacht. Het is dus maar logisch dat een dier zich aangetrokken voelt tot het tegenovergestelde geslacht. Alles wat hier vanaf wijk is een foutje, daarom niet onnatuurlijk, maar zeker niet de bedoeling.
Kan ik me ook erg goed in vinden.

En ik realiseer me dat als ik er nog verder over nadenk dat er iets ook niet helemaal klopt om bi te noemen, precies om de reden wat jij noemt.
Maar ik denk toch dat er ergens een mutatie plaats gevonden heeft waardoor mensen van zichzelf uit bi zijn, in meer of mindere maten.

Een reactie van iemand waar ik het ook mee eens ben:
Waarom we dan toch verschillende termen hebben voor geaardheid? Omdat de mens graag onderscheid maakt. We hebben tenslotte duizenden appelrassen die je zelf nog in hoofdgroepen kan indelen. Waarom? Omdat er een verschil is tussen die appels. De ene is wat roder, de ander geler and so on. Daarom doen we dat dus ook bij mensen omdat de één op mannen valt, de ander op vrouwen, de ander op beide, de ander op dieren en ga zo maar door.

Het zal me ook niks verbazen als we in de toekomst nog meer verschillende soorten er bij krijgen.
Het is meer de vooroordelen die bij de namen zitten...

En als laatste wil ik nog even benadrukken.. Er zijn zo vreselijk veel 'theorieen' en dat iedereen bi zou zijn is een veel voorkomende, dus helemaal uit het niets komt deze gedachten natuurlijk niet.

Dat deze theorie geen poot heeft om op te staan kan mij eerlijk gezegt niet veel schelen, het zijn gedachte kronkels en niet iets wat ik wtenschappenlijk wil bewijzen.

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 07 aug 2006 20:14

Ik geloof niet in de theorie 'iedereen is bi'.

Zelf ben ik niet bi, heb nooit iets met een jongen gehad en zal daar ook nooit iets mee hebben...

En het feit dat (hetero)meisjes wel eens zouden flirten en zoenen met andere (hetero)meisjes: hoe je het ook draait of keert, bi zijn is gewoon in. Niks meer of minder dan dat... Tuurlijk zijn er mensen echt bi. Maar ik heb het over de pubers hé.. Bi zijn is in, ik heb het gemerkt aan mijn zus: een trend waar veel meisjes in meegaan voor de lol. Dat heeft niks met gevoelens te maken maar met mode..

'iedereen is bi', dat lijkt eerder zo'n versiertip van een heteroman die een lesbo in zijn bed wil. Of anders: een homo die een heterojongen wel ziet zitten...

forumgast

Bericht door forumgast » 07 aug 2006 20:40

Ik kan mij in meerdere aspecten van uw tekst wel vinden. Ik heb immers ook al vele hetero's horen zeggen, dat ze iemand van hetzelfde geslacht knap vinden ofdat ze zelfs al een beetje verliefd zijn geweest, maar dat ze dat liever wat negeren. Natuurlijk komt dan de vraag of het gewoon gaat om nieuwsgierigheid of niet. Dat hangt ervan af hoe je nieuwsgierigheid definieert: als je iemand knap vind is dat volgens mij geen nieuwsgierigheid, dat zijn feiten. Er zijn ook personen die zich zelden of nooit tot iemand van hetzelfde geslacht aangetrokken voelen, dat is niet omdat zij niet nieuwsgierig zijn, er is gewoon amper aantrekking. Bij deze personen zal het percentage (een manier van quoteren die ik ook wel beetje volg ) heel hoog naar dezlfde kant liggen, maar 100 % komt iets minder vaak voor denk ik (ik sluit hiermee niets uit).
Dikwijls ontdekken holebi's hun geaardheid, wanneer hun vriendschap met iemand van hetzelfde geslacht steeds intenser wordt tot op een moment dat de vriendschap zo groot wordt, dat ze zich afvrage: is dit nog enkel vriendschap of gaat het verder dan dat? In dat opzicht kan een vriendschap soms ook beschouwd worden als een vorm van 'zich-aangetrokken-voelen' totdat de soms vage grens van 'verliefdheid' bereikt wordt. Deze vage grens tussen verliefdheid en vriendschap zie je ook vaak bij 'hetero's' die niet weten of ze nu verliefd zijn of niet. Op die manier zal minder regelmatig een percentage van honderd procent bekomen worden. MAAR ik zeg ook niet dat deze grens bij iedereen vaag hoeft te zijn, tuurlijk zijn er ook mensen die altijd zeker zijn van wat ze voelen.
Sommige mensen kunnen verliefd worden op beide geslachten, maar kunnen enkel fantaseren bij één geslacht, bij anderen is het net omgekeerd en zij fantaseren dan over beide personen, maar worden enkel verliefd op het éne geslacht. Of dit dan het percentage mag beinvloeden is mss de vraag. Ik vind van wel: als dit percentage wordt bekeken als de mate voor het 'zich-aangetrokken-voelen-tot-hetzelfde-geslacht' hoort het erbij. Het is geen verliefdheidspercentage eigenlijk, dan zou je gewoon procentueel je verliefdheden op een rijtje moeten zetten om deze dan om te vormen tot een percentage, wat me nogal absurd lijkt. Een echt verliefdheidspercentage kan je jezelf nooit geven, je weet immers niet op wie je nog verliefd zal worden in de toekomst ook al denk je wel te vermoeden op welk geslacht dat zal zijn. Daarom ga ik ermee eens dat je gewoon verliefd wordt op personen, dan ben je sowieso gelukkig en dat is toch het belangrijkste.

Grace
Regular user
Regular user

Bericht door Grace » 07 aug 2006 21:19

wat mij ook stoort is de zin 'ik val op de persoon, niet op het geslacht.'
Dat zijn echt geen twee aparte zaken, de een is verweven met de andere. Ik vind deze emoticon :roll: zeer toepasselijk.
(En om een theorie gaande en staande te houden, vind ik persoonlijk, als iemand die toch wel wat van wetenschap houdt, dat er wel heus wat anders dan gevoelsmatige argumenten aan bod moeten komen.)

btw: holebi's zorgen wel voor een grotere fitness van andere soorgenoten waardoor ze uiteindelijk wél bijdragen tot de volgende generatie. Je moet dat in z'n context zien uiteindelijk, en NIET zo rechtlijnig bekijken als dit: geen baby = geen bijdrage tot volgende generatie.
precious, precious silver and gold
and pearls in oyster's flesh
drop down we two to serve and pray to love

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 07 aug 2006 21:29

Laat gerust je hersenen kraken, maar doe het alsjeblieft op een wetenschappelijke manier.

Pasqualino

Bericht door Pasqualino » 07 aug 2006 21:55

Vinnce schreef:Laat gerust je hersenen kraken, maar doe het alsjeblieft op een wetenschappelijke manier.
Waarom zou ik niet gewoon even mijn gedachtte op 'papier' mogen zetten?
Kun je mij vertellen waarom? En dat dat dan 'alsjeblieft op een wetenschappelijke manier'?

Ik hou ook van de wetenschap, maar dat belet mij niet om zoiets als dit, op een niet al te 'wetenschappelijke manier' te posten.

Bedankt forumgast :wink:
Grace schreef:wat mij ook stoort is de zin 'ik val op de persoon, niet op het geslacht.'
Dat zijn echt geen twee
Waar heb je die opmerking vandaan grace? Uit dit topic of bedoel je in het algemeen?
Ik ben het totaal niet me die stelling eens namenlijk.

Beethoven

Bericht door Beethoven » 07 aug 2006 22:15

Ik houd helemaal niet van wetenschap wat kan veroorzaken dat ik sommige mensen die wel houden van wetenschap (gekend als DE(laat me niet lachen) wetenschappers) niet kan uitstaan. Ik ga niet zeggen DAT u daar één van bent, wetenschapster (kuch).

Voor de rest kunt u mooie clichézinnen vormen zoals: 'iedereen is biseksueel'.

Volgende keer beter! Succes..

Pasqualino

Bericht door Pasqualino » 07 aug 2006 22:30

Jezus mensen, het is maar een gedachttegang, een stelling, om jullie meningen te horen.
Ik noem mezelf toch echt geen wetenschappster oid hoor, waar heb jij mij dat 'horen' zeggen? Ik snap niet waar jullie dat vandaan halen.
Iemand die van de wetenschap 'houdt' is toch niet gelijk een wetenschapper? Kom op zeg.

Sothis
Experienced user
Experienced user

Bericht door Sothis » 07 aug 2006 22:40

Je zegt dat je er niet tegen kunt dat mensen je in hokjes plaatsen, wat begrijpelijk is...

MAAR

Je zegt dat iedereen biseksueel is, oké dan worden we niet in hokjes geplaatst maar dan kom je af met procentjes...dan zet je toch ook iedereen in hokjes, of niet soms. persoon a zit dan in hokje met 65% meiden en 35% jongens persoon b zit dan in een hokje met 75% meiden en 25% jongens. Dus eigenlijk zet je dan ook iedereen in hokjes, al dan niet bewust.
Dat is gewoon 1 van onze menselijke eigenschappen, elkaar in hokjes plaatsen....
w.out.er schreef:I wanna have like 10,000 of Sothis' babies.

meandNietIngelogd

Bericht door meandNietIngelogd » 07 aug 2006 22:50

Je houdt het interessantste voor de laatste paragraaf. Zou ik vlug eens doorsturen naar Sven Bocklandt, die zoekt het blijkbaar veel te ver :)
Keep up the good work girl!

forumgast

Bericht door forumgast » 07 aug 2006 23:14

Das knap Beethoven, in enkele zinnen enkel zeggen dat je tegen wetenschappers bent en dan snel tussendoor zeggen dat het om een clichézin gaat. Een goede bijdrage aan het gesprek.

[quote="Grace"]wat mij ook stoort is de zin 'ik val op de persoon, niet op het geslacht.'[/quote]

Als je hiermee verwijst naar mijn laatste zin, begrijp je me gewoon niet. Ik bedoel met 'persoon' natuurlijk ook het geslacht inbegrepen, het geheel. Ik vindt het logisch dat het geslacht hierin een belangrijke rol speelt, maar dit hoeft gewoon niet om steeds één-en-hetzelfde geslacht te gaan.
Maar soms bedoelen degenen die zeggen 'ik val op de persoon en niet op het geslacht', dat ze enkel op het innerlijk verliefd worden van het éne geslacht zonder nood te hebben aan seksueel contact. Uiteraard is ook het innerlijk in veel aspecten gekoppeld aan geslacht, maar dat kan los staan van seksuele aantrekking. Seksuele aantrekking is dan ook wat in de uitspraak dikwijls bedoeld wordt met geslacht.
(Hiermee ga ik de gevoelsmatige kant op misschien, maar je reageert immers zelf op een gevoelsmatige wijze op de uitspraak)

[quote="Grace"]btw: holebi's zorgen wel voor een grotere fitness van andere soorgenoten waardoor ze uiteindelijk wél bijdragen tot de volgende generatie. Je moet dat in z'n context zien uiteindelijk, en NIET zo rechtlijnig bekijken als dit: geen baby = geen bijdrage tot volgende generatie.[/quote]

Het is waar dat een holebi ook kan zorgen voor een grotere fitness, maar holebi's grootbrengen om dan hun andere kinderen meer overlevingskans te geven zou te veel energie kosten in verhouding met de winst.

[quote="Sothis"]Dat is gewoon 1 van onze menselijke eigenschappen, elkaar in hokjes plaatsen....[/quote]

Ben ik het mee eens.

Titania
New user
New user

Bericht door Titania » 08 aug 2006 00:08

Ewel é, zal ik mij is komen moeien... Nu ja, ik heb nu wel even niet de moeite genomen om al die berichten een voor een te lezen maar ik snap wel waarover het draait hier. En ik ga eigelijk ook niet echt akkoord met de "iedereen is bi"-stelling, om de volgende redenen dat inderdaad de zin van het leven voor een levend wezen: voortplanting & overleven is.

Dit terzij, homoseksualiteit (ik zou zegge holebiseksualiteit maar ik zet mij af tegen politieke correctheid hehe) komt voor in andere diersoorten dan de mens. Ik denk, dat homoseksualiteit zowel bij de mens als bij de dieren, moedertje aarde d'r manier is van overbevolking en dominatie van één soort te beperken en een natuurlijk evenwicht te bewaren. Niks abnormaals dus, gewoon de natuur die z'n gang gaat. Maar bij de mens werkt dat niet echt enorm goed, omdat die te 'intelligent' zijn. En toch wel overal iets op vinden, en dan noemen ze nog iets da in de natuur eigelijk vaak voor komen "onnatuurlijk" ge moet nie vragen hoe intelligent onze eigen soort is. :roll:

maw als alle levende wezens op deze aarde hetero's waren zou ons planeetje te klein worden. Waarom denk je dat levende wezens sterven (op natuurlijke wijze, mind you), again om overbevolking tegen te gaan...

Gesloten