Meest holebivriendelijk land?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
etern!ty

Bericht door etern!ty » 06 aug 2006 14:07

confused schreef:Polen ook erg holebi onvriendelijk. Sommige politici daar vinden dat holebi's strafrechtelijk vervolgd moeten worden.
Sommige politici in België vinden ook dat homosexualiteit strafrechterlijk vervolgd moet worden ...

Maar er is inderdaad in Polen nog wel even werk.

etern!ty

Bericht door etern!ty » 06 aug 2006 14:18

patrician schreef: Ik denk qua mogelijkheden toch Nederland en België, maar quatolerantie Nederland zeer zeker niet, want dat gaat hier heel hard achteruit... Helaas.

Spijtig genoeg komt dat een groot deel door migratie,
en gebeurt in België hetzelfde fenomeen ...
Ik durf in de meeste wijken in A'pen & Brussel ook niet meer hand in hand lopen ...
Laatst gewijzigd door etern!ty op 06 aug 2006 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Isokrates
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Isokrates » 06 aug 2006 14:23

confused schreef:Polen ook erg holebi onvriendelijk. Sommige politici daar vinden dat holebi's strafrechtelijk vervolgd moeten worden.
Het akelige is dat die conservatieve Polen er rotsvast van overtuigd blijven dat hun visie op homoseksualteit op termijn Europa zal veroveren, en niet omgekeerd.
Moedig voorwaarts

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 06 aug 2006 17:05

Isokrates schreef:
Het akelige is dat die conservatieve Polen er rotsvast van overtuigd blijven dat hun visie op homoseksualteit op termijn Europa zal veroveren, en niet omgekeerd.
keep on dreaming poolkes. In amerika maakt ge mss nog kans maar Europa doet steeds meer moeite om holebi's gelijk te behandelen als hetero's. en zo moet het zijn ook.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Neleuh1985 » 06 aug 2006 17:13

confused schreef: Het akelige is dat die conservatieve Polen er rotsvast van overtuigd blijven dat hun visie op homoseksualteit op termijn Europa zal veroveren, en niet omgekeerd.
:lol: Denken ze nu echt dat hun land zo belangrijk is dat Europa hun visie zal overnemen... :-?

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 06 aug 2006 22:36

Isokrates schreef:
En hun homofobe president heeft ervoor gepleit de doodstraf in te voeren in de Europese Unie. Wat moet je in hemelsnaam met zo'n figuur aanvangen.

Von
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Von » 06 aug 2006 23:20

Stilicho schreef:
Isokrates schreef:
En hun homofobe president heeft ervoor gepleit de doodstraf in te voeren in de Europese Unie. Wat moet je in hemelsnaam met zo'n figuur aanvangen.
De doodstraf? :lol:

Nuja, even serieus, er is een zéér conservatieve tendens in Europa gaande, en tot veler spijt (waaronder ik) zullen we daar de komende jaren rekening mee moeten houden. Gelukkig zullen ze hier niet zo vlug even hard als in Polen van stapel lopen, simpelweg omdat wij bepaalde democratische, mensenrechtelijke grondvesten hebben die al een flinke tijd in de samenleving zitten ingebakken. In het Oostblok daarentegen is men een vijftien jaar terug begonnen met een nieuw systeem, na het oude halsoverkop overboord te gooien en dat brengt groeipijnen met zich mee. Dat zal ook nog wel enige jaren duren, logisch ook.

Ultraconservatieven kunnen daarenboven ginds op steun rekenen, mede door propaganda vers en kritiekloos aangeleverd door zenders als Radio Maryja. Tegen zo'n zaken zou de EU wél de handen uit de mouwen moeten durven steken, als ze de democratie écht hoog in het vaandel draagt. Kritiekloze media op maat van regimes is nooit gezond en daarom moeten politiek en media duidelijk gescheiden kunnen blijven.

Tijd heelt alle wonden, zeker? zonder gelaten over te willen komen!
Good just doesn't cut it. There's no point in being good if you can be great.

I don't think so!

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 07 aug 2006 11:42

Stilicho schreef:
Isokrates schreef:
Adam G mag nog blij zijn dat hem in Belgie berecht wordt precies.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Titania
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Titania » 09 aug 2006 15:04

patrician schreef:Het meest: ik zou het niet weten. Ik denk qua mogelijkheden toch Nederland en België, maar qua tolerantie Nederland zeer zeker niet, want dat gaat hier heel hard achteruit... Helaas.
Het minst: ik denk de Aziatische landen.

Met betrekking tot de kerk... Ja, dat zal altijd moeilijk blijven denk ik. Maar ik denk toch dat in de toekomst de kerk een stap moet zetten in de richting v an de homoseksuelen. Maar zolang bepaalde mensen de kerken blijven besturen veranderd er vrees ik niet heel veel.
Aziatische landen, vrij ja... Maar toch nie helemaal akkoord, Japan is hierop de grote uitzondering. Misschien niet zo enorm vriendelijk tov lesbiennes (ook al is daar verandering in aan het komen), maar zeker wel tegenover homo's... Homoseksualiteit speelt daar nl. een grote rol in de cultuur en komt veel voor in hun manga's (van die Japanse comic-books) & anime's (van die tekenfilmpkes). Om nog maar te zwijge van de muziek...

quickie
Senior user
Senior user

Bericht door quickie » 10 aug 2006 01:05

Titania schreef:
patrician schreef:Het meest: ik zou het niet weten. Ik denk qua mogelijkheden toch Nederland en België, maar qua tolerantie Nederland zeer zeker niet, want dat gaat hier heel hard achteruit... Helaas.
Het minst: ik denk de Aziatische landen.

Met betrekking tot de kerk... Ja, dat zal altijd moeilijk blijven denk ik. Maar ik denk toch dat in de toekomst de kerk een stap moet zetten in de richting v an de homoseksuelen. Maar zolang bepaalde mensen de kerken blijven besturen veranderd er vrees ik niet heel veel.
Aziatische landen, vrij ja... Maar toch nie helemaal akkoord, Japan is hierop de grote uitzondering. Misschien niet zo enorm vriendelijk tov lesbiennes (ook al is daar verandering in aan het komen), maar zeker wel tegenover homo's... Homoseksualiteit speelt daar nl. een grote rol in de cultuur en komt veel voor in hun manga's (van die Japanse comic-books) & anime's (van die tekenfilmpkes). Om nog maar te zwijge van de muziek...
Misschien moet ik wel eens op vakantie naar Japan gaan. Alleen jammer dat die Japannertjes zo slecht voorzien zijn in the cock department 8)

On topic:
meest holebi-vriendelijke landen, België, Nederland, de Scandinavische landen
minst holebi-vriendelijke landen, die van de Arabische wereld en de Subsaharaanse Afrikaanse landen, met als uitzondering Zuid-Afrika (qua wetgeving dan toch).

Altdorfer

Bericht door Altdorfer » 10 aug 2006 01:21

.M. schreef:Meest: ik denk inderdaad we hiervoor op ons eigen Belgenlandje kunnen rekenen!
Minst: als we vergelijken met de beschaving, welvaart en ontwikkeling van de landen, dan komt daar bij mij toch de VS uit. Hoe kan je nu het verbod op homoseksuele huwelijken (dus in principe ook homo's) in de grondwet (willen) laten opnemen als je een westers, hoogontwikkeld land bent?
Grtz,
.M.
Hopelijk blijft het zo na de verkiezingen...
www.mikpunt175.be

B

Bericht door B » 10 aug 2006 01:36

Ik ben vandaag terug gekomen van een seminarie over sexuele minderheden in Europeese landen en kandidaat-landen van de EU...
De verhalen die ik daar hoorde hebben mij tot in het diepste van mijn ziel geraakt...
- mensen die in elkaar geschopt worden op een 'gay-pride' in Roemenië
- mensen die hun werk kwijtgeraken omdat ze een organisatie voor 'holebi's' hebben opgericht...
- mensen die niet durven te zeggen dat ze ook op hun gelijke geslacht verliefd worden...
- 'holebi's' die zelf geloven dat 'holebisexualiteit' een zonde is en er nooit aan toegegeven mag worden...

Ik heb gedurende een week genoeg 'droevige' verhalen gehoord
...
men bekijkt altijd naar 'moslim'landen of andere vreemde landen met een scheef oog... maar hell! zelfs in de fooking EU is het nog altijd een hard leven om je eigen identiteit (en dan bedoel ik niet alleen 'holebiseualiteit') ten volle te kunnen beleven ... en het ziet er niet naar uit dat dat in de volgende jaren zal veranderen...

ik denk dan ook dat we het hier in ons belgenlandje nogal getroffen hebben...

Miss B

Bericht door Miss B » 10 aug 2006 09:58

'k denk wel dat je rekening moet houden dat de VS een enorm groot land is! Aan de westkust zijn ze bijvoorbeeld zeer tolerant, San Francisco is gewoon gay-town :D , San Diego heeft een superleuke gay buurt, ... Ik ben daar dan ook niemand tegengekomen die pro-bush is ... ma ja, eens je naar het binnenland gaat ....

Ceci n'est pas Ann
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Ceci n'est pas Ann » 12 aug 2006 11:25

matti schreef: minst holebivriendelijk: Amerika. voor zo een machtig, wereldleidend land is het een echte schande. en natuurlijk landen als iran,... maarja die beschaving loopt beetje achter he.
:offtopic:
Een beschaving, mijn beste, kan niet achterlopen. Ze bevinden zich namelijk niet in een tijdelijke dimensie. Het is nogal neokolonialistisch (en ook dikkenekkig vind ik persoonlijk) ervan uit te gaan dat onze "beschaving" het eindpunt (of het huidige eindpunt) is dat alle beschavingen moeten bereiken. Elke beschaving bestaat nl op zich. Landen als Iran hebben normen en waarden (zoals bv dorpssolidariteit en respect tav ouderen) die in het perfecte land ook aanwezig zouden moeten zijn, net zoals er bepaalde normen en waarden uit Westerse landen ook aanwezig zouden moeten zijn in dat perfecte land (mijns inziens dan toch, het blijft natuurlijk allemaal hoogst relatief...). Als Iran ed als ons moet worden, en dus "onze beschaving moet inhalen" zoals je zegt, dan moeten ze ook wel heel wat positieve eigenschappen overboord gaan gooien... Dat is nu ook weer niet echt de bedoeling me dunkt...

En dan nu on topic: in Wallonië is homoseksualiteit inderdaad net iets minder zichtbaar dan in Vlaanderen. Met een beetje inspanning vind je echter ook daar wel organisaties, cafés en zelfs studentenclubs (ik denk dan aan LLN).
Het is trouwens niet noodzakelijk zo dat sub-Sahara Afrika tegen homoseksualiteit is hoor. Het bestaat er zeker, men weet ook dat het er bestaat, maar het wordt gewoon verzwegen omdat het tegennatuurlijk zou zijn. Het gebeurt zelfs wel eens dat in dorpjes in Afrikaanse of Aziatische landen en landen in het Midden-Oosten 2 mannen of 2 vrouwen met elkaar trouwen owv economische redenen (grond) of noodzakelijkheid (te weinig mannen/vrouwen). Een huwelijk in zulke landen is ook vaak geen kwestie van liefde hé... Ik denk niet dat homoseksuele buitenechtelijkheid ook maar ergens een rariteit is...
Volgens mij is de tolerantiegraad in een land ook vaak een kwestie van hoe hard pro- en contra-holebi's tegen elkaar roepen. In een aantal landen wonnen wij, in andere landen klinkt de stem van de (ultra-)conservatieven nog te luid. Maar stel nu dat in die laatste landen een zeer belangrijk en charismatisch persoon er plots voor uitkomt dat hij/zij homoseksueel is (bijvoorbeeld Ayatollah Khomeini in Iran), dan denk ik niet dat de sjiitische stroming van de islam homoseksualiteit nog steeds gaat afstraffen...
"Een boek is dromerij. En dromerij is het hebben van een ziel. En als je een ziel hebt, kan je ter plekke de wereld rondreizen. En dat, dat is het allerbelangrijkste..." (KB)

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 12 aug 2006 16:37

Ceci n'est pas Ann schreef:
matti schreef: minst holebivriendelijk: Amerika. voor zo een machtig, wereldleidend land is het een echte schande. en natuurlijk landen als iran,... maarja die beschaving loopt beetje achter he.
Een beschaving, mijn beste, kan niet achterlopen. Ze bevinden zich namelijk niet in een tijdelijke dimensie. Het is nogal neokolonialistisch (en ook dikkenekkig vind ik persoonlijk) ervan uit te gaan dat onze "beschaving" het eindpunt (of het huidige eindpunt) is dat alle beschavingen moeten bereiken. Elke beschaving bestaat nl op zich. Landen als Iran hebben normen en waarden (zoals bv dorpssolidariteit en respect tav ouderen) die in het perfecte land ook aanwezig zouden moeten zijn, net zoals er bepaalde normen en waarden uit Westerse landen ook aanwezig zouden moeten zijn in dat perfecte land (mijns inziens dan toch, het blijft natuurlijk allemaal hoogst relatief...). Als Iran ed als ons moet worden, en dus "onze beschaving moet inhalen" zoals je zegt, dan moeten ze ook wel heel wat positieve eigenschappen overboord gaan gooien... Dat is nu ook weer niet echt de bedoeling me dunkt...
1) onze beschaving is zeker niet het eindpunt. er kan en zal nog veel aan geschaafd worden.
2) landen als iran lopen inderdaad achter op het gebied van mensenrechten. ik twijfel er zelf aan of vrouwen daar stemrecht,...hebben.
3) die landen hebben natuurlijk ook positieve eigenschappen dat zal ik zeker niet ontkennen maar op sommige vlakken lopen ze nu eenmaal jaren achter. (vrouwenemancipatie,.......) dat kun je niet ontkennen.
4) die landen moeten geen kopie worden van de westerse landen. maar over sommige dingen kunnen ze nog iets van ons leren. net zoals wij nog iets van hun kunnen leren op sommige gebieden.
Afbeelding

Ceci n'est pas Ann
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Ceci n'est pas Ann » 12 aug 2006 17:18

matti schreef:
Ceci n'est pas Ann schreef:
1) onze beschaving is zeker niet het eindpunt. er kan en zal nog veel aan geschaafd worden.
2) landen als iran lopen inderdaad achter op het gebied van mensenrechten. ik twijfel er zelf aan of vrouwen daar stemrecht,...hebben.
3) die landen hebben natuurlijk ook positieve eigenschappen dat zal ik zeker niet ontkennen maar op sommige vlakken lopen ze nu eenmaal jaren achter. (vrouwenemancipatie,.......) dat kun je niet ontkennen.
4) die landen moeten geen kopie worden van de westerse landen. maar over sommige dingen kunnen ze nog iets van ons leren. net zoals wij nog iets van hun kunnen leren op sommige gebieden.
Eh bien voila! Allemaal waar! Maar door het gebruik van de woorden "die beschaving loopt een beetje achter", geef je een fout idee. Dat wou ik maar even duidelijk maken. :wink:

EDIT: ik zou zelfs de termen: "lopen ze nu eenmaal jaren achter" niet gebruiken. Ze hebben een andere visie op bv vrouwenemancipatie ja. Maar al die dingen zijn niet noodzakelijk een kwestie van jaren... Wie weet komt de absolute gelijkheid tss man en vrouw daar wel sneller dan dat die er bij ons zal zijn.. Vaak is een klein ding voldoende om enorme (zowel "postieve" als "negatieve") veranderingen te bewerkstelligen...

Anyway, you get my point denk ik... Ik moet wel toegeven dat ik wat overgevoelig ben aan het gebruik van foute termen binnen die context. Vandaar dat ik het niet kon nalaten dat toch even te vermelden.

Goed, ik zal nu zwijgen... :wink:
"Een boek is dromerij. En dromerij is het hebben van een ziel. En als je een ziel hebt, kan je ter plekke de wereld rondreizen. En dat, dat is het allerbelangrijkste..." (KB)

jaspery
Regular user
Regular user

Bericht door jaspery » 12 aug 2006 22:31

vriendelijk denk ik vooral belgië en buren, en onvriendelijk de overgrote meerderheid van de overige landen he

Gesloten