verliefd op ... leraars/leraressen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
LiS
Experienced user
Experienced user

Bericht door LiS » 21 mar 2007 22:22

Vijf jaar geleden was ik ook zot van mijn lerares wiskunde... Ik ben haar anoniem beginnen mailen toen, maar door een foutje is ze toch te weten gekomen wie de anonieme mailster was... Ik heb het haar dus niet echt verteld, maar ze is er wel achter gekomen. En ze reageerde heel lief! Heb nu nog sporadisch contact met haar (nu even wat meer omdat ik stage loop in mijn oude -haar- school).
Heb indertijd ook immens veel moeite gehad om me daar overheen te zetten, zeker omdat ze zo lief was voor mij.
Maar nu ben ik er zo ongeveer, denk ik. Al moet ik toegeven dat ik altijd een zwak voor haar zal blijven hebben en dat ik erg zenuwachtig ben als ik weet dat ik haar nog eens zal zien.

@ Ikk: ik doe nu ook regentaat, maar geen wiskunde. Integendeel, ik doe Engels-Frans-Nederlands. Wiskunde sprak me enkel aan omdat ik het van Haar kreeg. Heb nog nooit zo'n goede punten gehad voor wiskunde als in dat jaar.
Ik denk dat je ook echt van een vak moet houden, om het zo hard te zien zitten om dat ook te gaan studeren.
Er woont 'n clowntje in m'n hart,
heel klein, maar heel apart.
't Kan dansen en springen,
lachen en zingen.
Heb je verdriet en moet je wenen,
dan mag je 't van mij lenen!
C.E.

ndp
New user
New user

Bericht door ndp » 22 mar 2007 18:07

Eerst en vooral vind ik het fantastisch dat sommige ook mijn raad opgevolgd hebben. En ga ik er voledig mee eens dat je altijd voor haar een zwak zult blijven hebben. Ik ben ook over mijn verliefdheid. Maar als ik praat met haar of chat of als ik ze zie dan moet ik toch nog altijd eens slikken en denk ik van "wat een vrouw". Wat me ook opvalt is dat er hier veel voor regentaat gaan studeren na een verliefdheid op een leerkacht. Kan ook mijn gedachten zijn hoor, maar dat valde me gewoon op.

grtjs
i am who i am, and thats who i am
lead, follow or get out of my way!!!

patattje

Bericht door patattje » 22 mar 2007 18:24

ja inderdaad, dat klopt. Ook ik ga later regentaat studeren heb ik beslist. Dat is mss ook wel omdat ik gevoelens heb met een leerkracht en ook eigleijk heel wat contact heb met leerkrachten, maar eigenlijk ookg ewoon omdat ik dat graag doe. ik sta graag voor een klas, ben graag met kinderen bezig, het lijkt me een heel leuke job gewoon op zichzelf, ik doe de vakken graag die ik later zou willen geven dus ja.. het heeft er mss wel iets mee te maken.. maar toch niet helemaal. In mijn geval toch neit.

bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door bieke007 » 22 mar 2007 18:29

ndp schreef: Wat me ook opvalt is dat er hier veel voor regentaat gaan studeren na een verliefdheid op een leerkacht. Kan ook mijn gedachten zijn hoor, maar dat valde me gewoon op.

grtjs
Ooh dan ben ik toch een uitzondering, ik heb regentaat gekozen uit bewondering voor enkele van mijn leerkrachten maar niet uit liefde!

Maar regentaat is wel super!
every new beginning comes from some other beginning's end

LiS
Experienced user
Experienced user

Bericht door LiS » 22 mar 2007 20:30

Ik ben eerst voor vertaler-tolk gegaan, maar dat bleek niet te lukken... Regentaat was mijn 'reservestudie'.
Er woont 'n clowntje in m'n hart,
heel klein, maar heel apart.
't Kan dansen en springen,
lachen en zingen.
Heb je verdriet en moet je wenen,
dan mag je 't van mij lenen!
C.E.

Ikk

Bericht door Ikk » 25 mar 2007 22:44

haha..
ik moest even nadenken wat regentaat betekende (in nederland heet het niet zo namelijk :lol: ) maar in de context snapte ik het uiteindelijk ;). Wel grappig idd, dat veel mensen die een crush hebben gehad op een leraar/lerares later ook dat vak in gaan. Maar ik ben er nog niet hoor..misschien doe ik toch wel wat anders uiteindelijk...
Het gaat nu beter met mij. Ik heb het gevoel dat mijn gevoelens minder zijn geworden, misschien komt dat omdat ik niet meer de hele tijd bezig ben met me over haar heen te zetten. Maar ik heb nog steeds niet gepraat met de vertrouwenspersoon, ik durf niet :o ik ga toch alleen maar huilen en waarschijnlijk durf ik het haar niet te vertellen, ik ben bang voor haar reactie.

audrey_x
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door audrey_x » 29 mar 2007 14:00

het is mij al opgevalen dat leraresen wiskunde het goed doen.
zelf ben ik ook verliefd geweest op mijn lerares wiskunde of ik ben er nog stiekem een beetje op verliefd.
natuurlijk weet zij dat.
kusje my

Ikk

Bericht door Ikk » 29 mar 2007 21:38

Ik dacht altijd dat die van engels in smaak waren :-p..

Ik heb het gevoel dat er in belgie veel makkelijker over gedaan wordt. Ik heb al meerdere reacties gezien van mensen die het gewoon vertelt hebben aan hun lerares..en dat die het ook niet erg vinden enzo.
Ik zou het dus echt nooit doen, ik durf het niet want in nederland wordt er gelijk een groot probleem van gemaakt (lesbiennes en homo's zijn sowieso al minder geaccepteerd) dus het is maar de vraag of je lerares dan nog wel normaal tegen je zou doen. Bovendien zou de schoolleiding waarschijnlijk zorgen dat ik nooit meer les van haar zou hebben, ze zijn zoo streng bij mij op school..

Atopos
Experienced user
Experienced user

Bericht door Atopos » 30 mar 2007 23:39

Over dit thema wordt er volgende week (of was het deze week?) een reportage uitgezonden...iemand enig idee welke zender/programma?

wenneke (niet ingelogd)

Bericht door wenneke (niet ingelogd) » 31 mar 2007 09:25

ik heb iets gezien op leefwereld op vijftv
ik weet niet als er nog herhaling komt, maar kijk eens op teletekst

katharina
New user
New user

Bericht door katharina » 31 mar 2007 18:36

hoi
ik ben dus ook, zoals velen, gevallen voor mijn lerares wiskunde... nu, kheb t haar verteld en ze reageerde goe (hoewel ze tijdens ons laatste gesprek vrij koel was :( )
maar kvroeg me eigenlijk af hoe jullie de vakantie doorkomen?? die twee weken zijn hels lang!!! ik zie t eigenlijk echt nt zitten...

liefs

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 31 mar 2007 19:46

katharina schreef:maar kvroeg me eigenlijk af hoe jullie de vakantie doorkomen?? die twee weken zijn hels lang!!! ik zie t eigenlijk echt nt zitten...
der zit niks anders op he :wink: wat zou je anders doen?

and oh p-lease, you'll all get over it someday :roll:

Atopos
Experienced user
Experienced user

Bericht door Atopos » 31 mar 2007 19:47

Dat zal toch iets zijn waar je meer en meer aan gaat moeten wennen, aan het feit dat je haar niet kan zien... 2 weekjes is trouwens zo erg nog niet! Probeer mss in die weekjes alles eens op een rijtje te zetten, want verliefdheid op een leerkracht, het blijft iets moeilijk...

En bedankt hierboven: leefwereld op vijftv, we gaan eens kijken

katharina
New user
New user

Bericht door katharina » 02 apr 2007 19:33

J-La schreef:
and oh p-lease, you'll all get over it someday :roll:
kweetwel oor... en dat gaat zeker ooit lukken, mr voorlopig ben ik nog niet in dat stadium... :oops:

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 02 apr 2007 19:38

Je kan je er over zetten, maar het moet allemaal wat meezitten, hoelanger je die persoon niet ziet hoe beter! Dus deze vakantie kan al het begin zijn in de goede richting!
every new beginning comes from some other beginning's end

WC-eend

Bericht door WC-eend » 29 apr 2007 13:27

Allez, ik zal dan maar de jongens promoten. 8)

Ik zit nu in het derde en daar is een leraar die informatica en wiskunde geeft. Aan onze klas geeft hij informatica.
En toen ik hem voor het eerst zag :oops: ...
Ik vind het een kei knappe.
Vooral zijn handen en gezicht, zijn ferm.
Hij is nog redelijk jong en als ik naar he of hij naar mij kijkt heb ik zo'n raar gevoel.

Ik hoop dat ik hem volgend jaar ook nog heb. :oops:

Emilie
New user
New user

Bericht door Emilie » 29 apr 2007 16:01

hoi allemaal

ik ben dus ook al op een aantal leraressen van mij gevallen.

De eerste keer was toen ik in het derde zat op mn lerares Nederlands.
Alle jongens van heel de school vonden haar knap en ze was bij ons in de klas altijd het gespreksonderwerp, en ik vond ze dus ook superknap en was smoorverliefd. (terwijl niemand het wist)
Maar in tegenstelling tot de rest hier kon ik gewoon mijn aandacht niet bij de les houden om dat ik haar altijd aan het bewonderen was met als gevolg dat ik mindere punten had.
ik weet eigenlijk niet of ze het door had en ik heb het haar ook nooit durven vertellen maar sinds dit jaar werkt ze niet meer bij ons op school en heb ik haar ook niet meer gezien.
maar ik heb nog veel aan haar gedacht.

Daarna kwam ik in het vierde terecht en werd verliefd op mijn lerares LO waar ik veel aandacht van krijg omdat ik redelijk goed ben in haar vak.
Maar nu vertelde ze vorige week dat ze zwanger is en daar ben ik nog altijd niet helemaal bovenop maar dat zal wel komen (hoop ik).

groetjes

Ikk

Bericht door Ikk » 07 mei 2007 17:03

ahh

herkenbaar..;)

Mijn lerares...ze geeft les in een vak waar ik goed in ben (Ook LO) maar met haar erbij lukt er niks..balen echt
En ik weet gewoon NIET wat ik er mee moet
Ik wil dat iemand het weet, want heel vaak heb ik het gevoel dat ik het niet langer meer trek zo. Wil dat zij het weet. Maar hoe vertel je dat :wink: durf het ook niet..BALEN gewoon!!

wenneke
Experienced user
Experienced user

Bericht door wenneke » 07 mei 2007 18:09

Je moet proberen je moed bijeen te zamelen en dit "geheim" met haar te delen...Zo valt er een last van je schouders, en dan kan pas het verwerken beginnen. Je kunt met haar een vriendschap proberen opbouwen, zolang zij die niet vernietigd of weg slaat...

Sterkte!!!
xxx
wen

lazy
New user
New user

Bericht door lazy » 08 mei 2007 10:54

Leerkracht LO, DE perfecte vrouw! We mailden vroeger, babbelden regelmatig. Ze kreeg een kindje en ben zelfs op kraambezoek mogen gaan... . Nu ben ik haar collega... . Nog altijd die aantrekking voor haar... . Ik zie ze nu wel niet meer zoveel. Aangezien ik totaal andere uren heb. Het contact is dan ook aan het verwateren. MAar ze blijft die perfectie... . Mijn gevoel zeggen aan haar zit er wel niet in. Volgens mij zal ze toch niet weten hoe ze ermee om moet... .

Eigenlijk vind ik het allesbehalve leuk... . Soms heb ik het gevoel dat ze het doorheeft. Soms heb ik ook het gevoel dat ze me negeert... . Al lijkt het bij één van onze zeldzame gesprekken allesbehalve... . No hate feelings, zegt ze dan, bij het uitpraten van een misverstand. Ze kijkt me dan in de ogen... . Eigenlijk zou ik het haar moeten face to face eens zeggen. Maar ja, de moed ontbreekt me... . Misschien best dat het contact niet meer opperbest is en ik ze niet veel zie... .

Gesloten