verliefd op ... leraars/leraressen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
kriekie
New user
New user
Contacteer:

verliefd op ... leraars/leraressen

Bericht door kriekie » 09 mei 2006 21:09

Hey allemaal,

Kzou graag eens weten wie er allemaal verliefd is geweest op een leraar/lerares en hoe ben je hiermee omgegaan?
there's only one way of life and that's your own!

Believe in YOU!!!

bambi
Regular user
Regular user

Bericht door bambi » 10 mei 2006 09:56

Hoi,

de eerste keer dat ik verliefd werd op een lerares, maar dat zelf nog niet doorhad toen... was in het tweede middelbaar. Het was mijn lerares wiskunde, kvond ze superleuk, superknap.... weet wel :wink:
Hier heb ik eigenlijk nooit iets gek meegedaan buiten in de klas heel goed opgelet en hoge punten gehaald, waar het allemaal toch niet handig voor kan zijn :lol:
Daarna heb ik nog een serieuze crush gehad op mijn lerares frans in het 3de middelbaar, dat heeft zo'n 2 jaar :-? geduurd terwijl ik ze het jaar erna niet meer had. Ook niets mee gedaan buiten mss wat extra aandacht gevraagd af en toe en heel goed opletten. Ben daar tijdens mijn mondeling examen zelfs naast ipv over gaan zitten :oops: en dan heb ik de papieren nog omvergestoten toen ik over haar ging zitten, en zij maar lachen met mij :oops: Maja twas mijn eerste mondeling en een vriendin van mij heeft da ook gedaan, wel nie die papieren ma kom, twas gewoon precies alsof je daar moest zitten. Uitvlucht uitvlucht uitvlucht :roll:

Wat ik mij afvraag,
de jaren dat ik een of meerdere knappe vrouwlijke leerkrachten had heb ik veel hogere punten gescoord. En die stegen elk jaar, ik had iets om het voor te doen zeg maar, om indruk te maken denk ik... Het laatste jaar had ik enkel een vrouw voor LO maja die zie je nooit eigenlijk, toen is mijn motivatie de grond in gegaan eigenlijk... Hebben jullie dat ook meegemaakt? Ik ben voor genoeg vrouwen in het onderwijs in elk jaar :D bij mij zou het alleszins geholpen hebben, ben ik zeker van...

Tot zover mijn leraressencrush verhaal,

groetjes Inne
Laatst gewijzigd door bambi op 02 jun 2006 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Idril
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Idril » 10 mei 2006 12:45

Is dat gebrek aan motivatie niet gewoon omdat het het laatste jaar is, en je het allemaal beetje beu wordt? Bij ons had de meerderheid daar wel last van denk 'k.

Enfin, ik ben nog nooit verliefd geweest op een leerkracht, maar dat lag meer aan de leerkrachten in kwestie denk ik.

kriekie
New user
New user
Contacteer:

Bericht door kriekie » 10 mei 2006 14:01

Hey Inne,

Ik heb ook een crush gehad op enkele leraressen maar mijn punten werden er niet beter van hoor... alé ja, enkel beetje veel opletten en extra aandacht vragen en héél veel blozen als ze in mijn buurt kwamen :oops:

enfin, bij deze zal ik ook eens mijn verhaal neerpennen

Zoals iedereen ben ik ook overgestapt naar het secundair hiep hoi
en vlam ... daar stond ze dan... mijn lerares van naderlands... in één oogopslag was ik verliefd op haar. Ik weet niet hoe het komt maar het was gewoon zo...
Ze was getrouwd en had 1 zoontje.
Maar telkens als ze in de klas kwam had ik dat waw gevoel, en telkens rood worden als ik haar zag en zo...
De jaren daarop had ik haar niet meer als lerares maar toch bleef ik verliefd...en ondertussen was ze ook gescheiden...
In mijn zesde middelbaar heb ik gehoord dat ze gescheiden zou zijn omdat ze lesbisch was... maar dit is enkel maar van horen zeggen voor de rest weet ik daar ook niets meer van...
Vervolgens mijn eerste jaar hogeschool ... waw de lerares van wiskunde! Ik was héél erg verliefd op haar... ik heb het haar dan ook verteld, in het gezicht, toen ik bijles van haar had... ze heeft hier goed op gereageerd en ze wou me ook helpen en zo... maar zij was hetero en ook ouder dan ik...
Maar nog steeds als ik aan haar denk heb ik een waw-gevoel..
Nu buiten mijn schooluren volg ik ook als aanvulling op mijn toneellessen een cursus welsprekendheid...
En raad eens wie daar ook zat... inderdaad die lerares Nederlands uit het eerste middelbaar... ik was op één slag terug verliefd...
Ik heb het haar nooit durven zeggen... maar nog steeds ben ik verliefd op haar...

en das nog niet alles... :( Mijn grootvader heeft een stiefzus. 3 keer op een jaar zen wij haar. Ze was toen bezig over mijn studies en zo en plotseling begon ze over het secundair...
en wat blijkt...
zij is een vriendin van die lerares waar ik een crush op heb :oops:
Maar ja aangezien dat niemand in de familie weet heeft van m'n gevoelens zal dit mijn geheim blijven!
there's only one way of life and that's your own!

Believe in YOU!!!

Bieb

Bericht door Bieb » 10 mei 2006 19:28

tjah,... derde middelbaar, lerares nederlands, ze was dan ook altijd zo mega enthousiast enzo. en ja, als ik erover nadenk gingen mijn punten voor nederlands dat jaar idd omhoog. en ik kon er gewoon niet over zwijgen, ik denk trouwens dat m'n vrienden het eerder door hadden dan ik :D . met haar heb ik dan ook ontdekt dat ik bi ben.

het jaar erna hadden we geen les meer van haar :( ik heb dan maar wat domme dingen gedaan :roll: :
haar gemaild onder de naam van iemand anders (die ook in mijn klas zat toen), een jongen. en haar gezegd dat hij verliefd op haar was. ze heeft geantwoord en gezegd van "ik ben een leerkracht, en ouder, enz" maar ook dat hij altijd mocht langsgaan om erover te praten.
ik was helemaal mijn kluts kwijt toen ik dat las.

een paar weken is er dan niets gebeurd, tot op een dag dat ze die jongen uit de klas kwam halen. hij wist natuurlijk van niets. waarop ik schuldgevoelens begon te krijgen en heb gemaild dat ik het was. waarop de graadcoordinator mij uit de klas kwam halen (owkeej de gehele directie weet het dus) met de boodschap dat ik geen mails onder de naam van een ander mag versturen, dat dat zelfs strafbaar is. maar vooral met de boodschap dat ik bij die lerares moest langsgaan na school.

ik met knikkende knieen daarnaartoe, wat met haar gebabbeld, al stotterend :) maar ze was heel vriendelijk, en ik mocht altijd komen als er iets was.

op dit moment is ze uit mijn hoofd,.....

.....of toch zo goe als

Lady
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lady » 16 mei 2006 12:51

Mijn 4 laatste jaren middelbaar draaiden helemaal rond mijn obsessionele interesse in een vrouw.

Omdat ik dat jaar van school zou gaan, heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en haar een brief geschreven.
Ik had al 3 jaar geen les meer van haar gehad, maar blijkbaar kende ze me nog, want een week later kwam ze naar me toe en vroeg of we onder de middag eens 'konden afspreken'.
Eén van mijn medeleerlingen had dat gehoord en begon me te plagen dat ik een date had, maar dat vond ik niet erg, ik was tot over mijn oren verliefd.

Ik heb een week lang bijna niet kunnen eten en toen we afspraken, kon ik bijna niets zeggen. Ze was wel enorm gevleid, vroeg hoe ik die jaren dan was doorgekomen, wie ervan wist enz.
Uiteraard was het niet wederzijds, maar ik kon altijd bij haar terecht zei ze.
Ik heb haar nog een paar keer gebeld (dan praatten we wat over haar vakantieplannen enz, ook mijn leven enzo), nog vaak geschreven en de afgelopen jaren trouwde ze en kreeg ik 2 geboortekaartjes van haar kindjes.

't Is en blijft toch een prachtvrouw hoor :oops:
Women are so beautiful,
but my man even more.

Like the mighty river, flowing from the stream
Let our love shine a light, in every corner of my dreams

erwt
New user
New user
Contacteer:

Bericht door erwt » 16 mei 2006 13:44

Hier nog iemand die verliefd was op haar leerkracht 8)
Het was mijn lerares frans én klastitularis in het vijfde en zesde middelbaar.
Pas rond chrisostomos in het zesde jaar werd ik hevig verliefd op haar.
De volledige twee jaren had ze me de bank vooraan, tegen haar bureau gegeven ! Opletten deed ik dan wel ! (tenminste in haar les !)

Voor frans deed ik wel wat beter mijn best, maar dat wil niet zeggen dat mijn punten goed waren. Met juist iets vooraan in de 50 ben ik er door geraakt. Als we een andere leerkracht hadden gehad had ik heel waarschijnlijk een herexamen gehad.
Tijdens mondeling heb ik ook een blunder begaan en zat ze me ook uit te lachen :D
Dat was haar natuurlijk ook weer direct vergeven.

Ik heb het haar nooit durven vertellen, maar héél waarschijnlijk zal ze het wel doorgehad hebben.
En nu hoorde ik dat haar beste collega/vriendin het wel wist, dus zal zij het ook wel weten !

Domme dingen heb ik natuurlijk ook gedaan , zoals ;
op de piano happy birthday spelen met één vinger , ze verjaarde een paar dagen later en dit was om te laten zien dat ik het nog wel wist wanneer ze jarig is (dit is het enigste piano liedje dat ik kan),
me door haar naar huis laten brengen,
langs haar huis rijden met veel lawaai in de hoop dat ze door het raam kijkt,
op het einde van het schooljaar een doos merci-chocolatjes afgeven,
...

ook heb ik nog steeds een klein foto-albumpje met foto's van haar.
Ochja, verliefdheid doet je gekke dingen doen 8)

wat ik me wel afvraag is of er al iemand een leerkracht is tegen gekomen met wederzijdse gevoelens ...

groetjes

katie_melua

aan lady

Bericht door katie_melua » 17 mei 2006 18:03

hey,lady,

dat was toch moeilijk jong om een brief te schrijven naar haar.
ik ben ook verliefd op een leerkrachtte,de die van geschiedenis,
als voorbeeld,ze lijkt als katie melua...
echt een pracht vrouw...

ja,als ik haar zie probeer ik op te vallen,maar haarvalt het niet op.
als ik bij haar ben,durg ik niks zeggen,ik vraag me af hoe je zo'n een brief schrijft...
kan je een paar tips geven lady?

thanks!

Mateo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Mateo » 17 mei 2006 19:51

Persoonlijk zie ik echt niet in wat een brief schrijven daar nu mee gaat helpen... Kvind het zelfs redelijk naïef. Je denkt toch werkelijk niet dat dit de situatie zal veranderen? Jij bent nu eenmaal de leerling en zij de leerkracht en daar blijft het bij. Hopen op meer zou je beter niet doen, want dat zal tevergeefs zijn. Héél waarschijnlijk zijn er geen gevoelens van haar kant uit, en als ze er wel al zijn ze is en blijft je leerkracht! Iedereen weet toch dat je als leerkracht geen relatie kan/mag hebben met een leerling.

Gast

Bericht door Gast » 17 mei 2006 21:27

Als ik les heb van de lerares waar ik een crush op heb, lijkt de perfectie wel nabij...

Veel medeleerlingen plagen mij al dat ik het "favorietje" ben van haar. Dit komt omdat ze vaak naar mij lacht (en ik doe niet echt speciale dingen om haar aandacht te trekken behalve naar haar uitleg luisteren en ondertussen elke seconde van haar genieten) en ook bijna altijd kijkt naar mij wanneer ze lesgeeft zodat het precies lijkt of ik wel privé-les krijg van haar.

Ik besef maar al te goed dat ik niks zal kunnen veranderen aan het feit dat zij leerkracht is en ik leerling. Ook al zal dat situatie volgend jaar veranderen, ze heeft een vriend. Het lijkt pijnlijk, maar eigenlijk is dat niet echt zo. Want raar maar waar heb ik het gevoel dat ze toch op z'n minst bi is (niet dat je dat aan haar kan zien), ook al weet ik dat ik daar eigenlijk alleen maar op hoop.
Volgens mij is ook het deel van "onbereikbaar" dat meespeelt in mijn gevoelens.
Ik hou al van in het begin van het schooljaar van haar. Wie weet verandert dat wel na dit schooljaar (uit het oog, uit het hart). De tijd zal wel uitwijzen of er nog veranderingen zullen komen in mijn gevoelens en ook in de situatie zelf.

In ieder geval, ik zal haar wel missen, daar mag ze zeker van zijn.

ndp
New user
New user

Bericht door ndp » 24 mei 2006 17:51

ik herken me volledig in jullie verhalen!!
Laatst gewijzigd door ndp op 30 mei 2006 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Bericht door Gast » 26 mei 2006 23:31

Ik ben er ook zo eentje dat al 100 keer een crush had op lkr...
En ik hield er ook meestal goeie punten aan over, door de extra motivatie...

Maar dit jaar... dit jaar is anders...
Eerste jaar hogeschool... Het mooiste jaar van mijn leven (tot nu toe). Op school is er één lector die mijn hart veroverd heeft... Waw... een schat van een mens, ongelooflijk... Ongeveer 10 jaar ouder dan ik (en ik ben 20, dus dat valt wel mee) en ook lesbisch. Dat had m'n gaydar me al verklapt in het begin van het jaar... Maar zij wist het niet van mij... En ik "officieel" ook niet van haar.

Vanaf de eerste les (individuele lessen btw) klikte het enorm goed tussen ons... We zaten altijd te lachen en te praten ipv deftig te werken... Tot ik hopeloos verliefd op haar werd en me écht niet meer kon concentreren. Ik ben zo'n flapuit die nogal makkelijk zegt wat er op m'n lever ligt... Dus ben ik naar haar toegegaan. We zaten daar allebei met blozende wangen... Ik vertelde eerlijk wat ik voor haar voelde en zij vertelde me dat zij ook lesbisch was... Daar zaten we dan, allebei een beetje verlegen. En toen zijn we gezellig op café gegaan. Nog uren zitten praten... En wat bleek... Later vertelde ze me dat ik haar ook niet onberoerd liet... Ze zei ook dat ze al van de eerste les dingen tegen me had gezegd waarvan ze dacht: "allé gij kiek, wrm zeg je dat nu tegen een studente??"

Sindsdien komen wij tweetjes supergoed overeen. En ook al "wordt het niets", toch mag ik haar ondertussen met trots één van mijn allerbeste vriendinnen noemen. Ik ben nog steeds ongelooflijk gek op haar, en daar praten we ook geregeld over... Nog nooit had ik zo'n fantastisch gevoel...

Dus aan alle wanhopige zieltjes: blijven hopen en blijven dromen... En wie niet waagt, niet wint! Maarrr, pin je niet vast op dingen die niet mogelijk zijn... Je kan de gevoelens van de ander nu eenmaal niet veranderen... Zij die van jou evenmin...

Liefs,
een dromertje

bambi
Regular user
Regular user

Bericht door bambi » 27 mei 2006 11:03

Hoe wist je dat dan zo zeker dat ze lesbisch was, ik kan da dus echt nie zien he. Mijn gaydar is kapot ofzo volgens mij :cry: of ik ben gewoon geboren zonder :). Tenzij daze echt superstereotiep zijn, maar op die mensen val ik dan ook niet dus heb ik niks aan.
En kon je dat op zicht weten of door ermee gesproken te hebben, want dan zou ik het mss wel vermoeden...

Ochja, lijkt me dat vele mensen jaloers op je gaan zijn met je verhaal.
Gewoonweg een leerkracht die je verteld dat jij haar ook niet onberoerd laat... wauw 8) En hoe ga je dat nu oplossen dan, want officieel mag het niet maar jullie voelen beide wel iets voor mekaar heb ik begrepen? In feite zou je toch een relatie met haar kunnen hebben voordat je in haar klas terecht kwam he... stomme regels ook :D
I will find you, love you, marry you and live without shame.

miho

Bericht door miho » 27 mei 2006 11:48

goh ik heb nu wel een crush op myn lerares video
daarvoor had ik dat dus ook nog nooit gehad he, (ok vorig jaar zat ik wel nog op een andere school waarby het meerendeel van de leraressen oude zagen waren :D )
en het idee van verliefd worden op een leerkracht leek me ook nog vry raar, maarja nu zit ik er wel mee .. tjah
extra motivatie geeft het niet echt moet ik zeggen... ik wil er zelfs al voor blyven zitten aangezien zij alleen les geeft in de 2e graad en ik volgend jaar naar het 5e middelbaar ga..daardoor ben ik zowa alle vakken buiten video serieus aan het verwaarlozen :-?
ook al weet ik dat die totaaaal onbereikbaar is (getrouwd en 2 kleine kindjes) k kan er niet aan doen...ik zal proberen zo subtiel mogelijk te blyven zitten wsc :(

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 27 mei 2006 22:21

tjee.. daarvoor blijven zitten vind ik (zacht uitgedrukt) niet zo slim.. Sebiets is uwen 'crush' volgend jaar voorbij, daar zit ge dan omringd door mensen die een jaar jonger zijn.. Lijkt mij niet echt de oplossing hoor. Een tip: doe gewoon normaal :roll:

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 27 mei 2006 22:46

Zijn er eigenlijk ook jongens die verliefd worden op hun leerkracht? Want hier staan alleen meisjes...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 27 mei 2006 22:52

ik denk dat jongens daar héél anders in zijn, of mss ook niet. Maar indd, terechte vraag. Kheb ook nog nooit gehoord van jongens die een crush hebben op een leerkracht. Misschien springen zij daar gewoon veel realistischer mee om..

An O'nymous

...

Bericht door An O'nymous » 27 mei 2006 23:46

In het middelbaar twee keer verliefd geweest op een leerkracht. Ik zou er alles voor gedaan hebben en mijn Frans is er geweldig op verbeterd :roll:
Nu op hogeschool en weer verliefd. Maar lectoren lijken nu eenmaal nog onbereikbaarder dan leerkrachten. Ze is nogal strikt volgens de regels en zelfs wanneer de gevoelens wederzijds zouden zijn, zou het nog niets worden. (Tenzij ik ze toch niet zo goed ken als ik denk)

miho

Bericht door miho » 27 mei 2006 23:49

mateo schreef:daar zit ge dan omringd door mensen die een jaar jonger zijn.. Lijkt mij niet echt de oplossing hoor.
de mensen uit het derde jaar zijn totaal nie jonger dan my
der zyn er veel van 17 daar dusja.

bambi
Regular user
Regular user

Bericht door bambi » 28 mei 2006 11:12

mateo schreef:
daar zit ge dan omringd door mensen die een jaar jonger zijn.. Lijkt mij niet echt de oplossing hoor.

de mensen uit het derde jaar zijn totaal nie jonger dan my
der zyn er veel van 17 daar dusja.
Hmmmmmz, ik zou echt nie blijven zitten daarvoor hoor. Wie weet heb je ze volgend jaar geeneens en zoals al eerder gezegd wie weet is je crush dan over en dan ga je het jezelf kwalijk nemen dat je niet bent doorgegaan.
Nu ik erover denk waarom ik dat idee nooit heb laten spelen... ik val liever in goede zin op bij mensen.

Mijn mening: geen goed idee meisje :-?
I will find you, love you, marry you and live without shame.

Gesloten