holebi-boeken

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
seagulleke
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door seagulleke » 27 jun 2006 12:50

het tweede deel van 'een groene bloem', daar is (naar ik weet..) nog geen datum van vastgelegd. Ik zit net halfweg in het eerste deel. Mooi boek, maar best af en toe wat moeilijk (ondanks simpel geschreven...)

Ook kartonnen dozen kan ik wel hebben :lol:
maar ook veel poëzie van lanoye valt me in de smaak!

Toch blijf ik aidan Chambers' boeken dé beste jeugdboeken vinden! de hele reeks (5 Nl-boeken, 1tje alleen in't Engels) is trouwens prachtig!
voor de geïntereseerden: je moet Chambers maar eens mailen, hij is een fantastische man (71 jaar jong) die tijd maakt voor zijn mailtjes!

Gegroet,
JonnO-seagulleke
eeuwigheid is verliefd
op wat tijd opwekt

30 Secs To Mars

Bericht door 30 Secs To Mars » 02 jul 2006 17:11

Jacques Brooijmans - Dwaalsporen
Kweet niet of deze al genoemd is.
Maar ik vond het een ontroerend boek

Beliefje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Beliefje » 02 jul 2006 18:00

*caro* schreef:Geroerd van Emma Donoghue vond ik heel mooi. Misschien beetje ouderwets, maar het stoorde me niet erg.
Ik blijf mijn lijstje met holebi-boeken aanvullen, maar Geroerd blijft een pareltje. Misschien net omdat het verhaal zo eenvoudig en herkenbaar is. Bovendien vind ik de kaft van het boek supermooi.
Afbeelding
Afbeelding

sunflower
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door sunflower » 07 jul 2006 22:29

Ik was inderdaad ook helemaal geroerd door dat boek amai...dat is nu zo eens een verhaal dat ik echt meermaals kan lezen en toch steeds geweldig blijven vinden...
*He who laughs last, thinks slowest*

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 08 jul 2006 18:35

goh, dan moet je beslist Verlies van Emma Donoghue eens lezen, kapot was ik ervan...

die vrouw kan schrijven, zoveel is zeker :D
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 09 jul 2006 10:53

ook dat boek is door ondergetekende verslonden en meer dan goed gekeurd!!
*He who laughs last, thinks slowest*

Dreamkeuh_v
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dreamkeuh_v » 10 jul 2006 14:26

Wel kleur bekennen!
Tom Lennon

als die er ng niet tussen stond...

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 10 jul 2006 21:40

zit halfweg in het feest der zinnen van paul golding en moet zeggen dat het boek nu echt op dreef is gekomen. de eerste 200blz zijn beetje langdradig en lezen moeilijk maar nu vliegen ze erdoor.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

the switch
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door the switch » 16 jul 2006 20:28

uitgelezen en goedgekeurd:
Jean Genet - Dagboek van een dief

momenteel aan't lezen:
Alan Hollinghurst - De Zwembadbibliotheek

en dan wacht er nog een Pasolini op mij.
Iets anders dan dat Kartonnen-dozen ding daar.

angel-off-darknes

Bericht door angel-off-darknes » 18 jul 2006 05:27

ik weet niet als deze boeken al op het forum staan, maar anders staan ze er maar lekekr twee keer op:P..

Caja Cazemier - Verliefd zijn is een ramp!

Myra valt op jongens, dat is altijd zo geweest. Toch? Maar waarom voelt ze zich dan zo tot Jessica aangetrokken? Ze kan toch niet lesbisch zijn?! Voor Jessica is het eenvoudig, die heeft altijd al geweten dat ze op meisjes valt. Ze heeft ook al een echte vriendin gehad. Het kost Jessica de grootst mogelijke moeite en heel veel geduld om Myra ervan te overtuigen dat haar gevoelens niet 'raar' zijn, en dat ze zich best mag overgeven aan haar verliefdheid. Maar het is de moeite waard!

Helen Cross – Mijn zomer vol liefde

Mona, vijftien jaar oud, verveelt zich suf in een dorpje in Yorkshire. Het is 1984, een van de heetste zomers van de eeuw. Mona komt uit een asociaal gezin dat boven de plaatselijke pub woont. Ze drinkt, steelt en is verslaafd aan de fruitautomaat. Als ze haar tegenpool ontmoet, de bekakte, uitdagende Tamsin, van goede komaf en met een duister verleden, loopt haar leven snel uit de hand. De twee vriendinnen blijven tijdens die broeierige zomer van mijnstakingen en discofeesten alleen achter in het landhuis van Tamsin's ouders. Ze verliezen zich in tomeloze romantiek, gepaard met drank en eetstoornissen, sensatiezucht en zinloos geweld. Een weerzinwekkend maar ook onweerstaanbaar grappig boek over het niemandsland van de puberteit.

Minke Douwesz - Strikt

Idske Wolters is 34, psychiater, gretig lezer en filmfanaat. Ze is trouw in haar vriendschappen, toegewijd aan haar patiënten en met behulp van haar analyticus krijgt ze steeds meer inzicht in wie ze is. Wanneer ze celliste Judith ontmoet, wordt ze vreselijk verliefd. Hun liefde lijkt weinig kans van slagen te hebben: Judith wil kinderen en valt niet op vrouwen. Ook Idske zelf werpt de nodige obstakels op. ‘Strikt’ is een levendig boek over de zoektocht naar de liefde, en een veelzijdige ontwikkelingsroman waarin de dagelijkse gebeurtenissen weerspiegeld worden in de psychoanalytische praktijk.
Susan Guzner - De onberekenbare geometrie van de liefde
De jonge vertaalster María keert na een verblijf in Italië terug naar Madrid. Op het vliegveld van Rome ontmoet ze de mooie, raadselachtige en ongrijpbare Eva. Ze voelt zich onmiddellijk hevig tot haar aangetrokken. Een bommelding op het vliegveld dwingt hen terug te gaan naar de stad, waar ze wachten op een nieuwe vlucht. Dit is het begin van een hartstochtelijke liefdesgeschiedenis.Het hedendaagse Madrid, de portrettering van de personages en de levendige, actuele en intense dialogen maken van De onberekenbare geometrie van de liefde een diepgaand, overtuigend en boeiend verhaal. De plot beperkt zich niet tot de seksuele geaardheid van de hoofdpersonen, maar verdiept zich in de intrigerende relatie die tussen hen ontstaat.
In Spanje is het boek niet voor niets uitgegroeid tot een regelrechte cult-hit: het is een intrigeroman, bijna een ‘histoire noire’. Het verhaal dat met vaste hand, intelligentie en ironie geschreven is, leest als een liefdesthriller. Via de verwikkelingen in deze onstuimige en gepassioneerde relatie leidt 'De onberekenbare geometrie van de liefde' naar een onverwachte ontknoping. De subtiele aanwijzingen die in het verhaal verweven zijn, houden je tot de laatste bladzijde geboeid.

Ingeburg R. Heck – Sara

'Sara' is de debuutroman van Ingeburg R. Heck. In de pers wordt het boek veel vergeleken met de boeken van Susan de Boer en het lijkt erop dat er een nieuwe schrijfsters is opgestaan in het lesbische pulpboeken-segment.
Sara was de wanhoop nabij; van haar ijzeren zelfdiscipline was niets meer over. Met haar praktijk ging het goed en financieel had ze niets te klagen. Ze was altijd alleen geweest en had daar geen problemen mee, maar sinds die avond dat ze samen met Claire naar de bibliotheek was geweest, was haar leven veranderd in een chaos.

Ingrid Kluvers - Zo kaal zonder jou

'Zo kaal zonder jou' is een aangrijpend - door de relativerende toon nergens sentimenteel - document over een rouwproces dat begon toen het woord "ongeneeslijk" een vast bestanddeel werd van haar vocabulaire. In rake formuleringen beschrijft Ingrid Kluvers de intensiteit waarmee een liefde beleefd kan worden als er niet veel gezamenlijke tijd meer in het verschiet ligt. Het zit vol herkenbare elementen voor iedereen die ooit een dierbare verloor.

Sarah Waters - Vingervlug

In 19de-eeuws Londen groeit het weeskind Sue op, onder de liefdevolle hoede van haar pleegmoeder, in een omgeving van oplichterij, en kleine criminaliteit. Spoedig raakt ook Sue zelf betrokken. Dan wordt zij heftig verliefd op een meisje... In een duizelingwekkende reeks verwikkelingen wordt de lezer voortdurend op het verkeerde been gezet.

Timey

Bericht door Timey » 18 jul 2006 07:12

Passeerden de boeken van Paul Mennes hier al de revue? In zowel Tox en Soap sluipt het thema homoseksualiteit. Verwacht je wel niet aan een teder, ontluikend liefdesverhaal. Mennes' werk zit vol taboeloze grofheden (Zo is er een 'scene' waarbij de ene de andere fistfuckt..). Toch raad ik beide boeken aan. Ze lezen vlot, en met wat goede wil en gevoel voor humor zul je er zeker van genieten!

Onlangs las ik ook Jaspers Vlinders van Johan Vandevelde. Een boek over een jongen die naar het eerste middelbaar overstapt en stilaan ontdekt dat hij gevoelens heeft voor een jongen uit z'n klas, Roderik. Het is wel iets voor de jongere lezer (12-14jarigen). Hoewel ik het ietwat kinderlijk vond zaten er toch nog wel ontroerende stukken in.

Uiteindelijk blijft mijn favoriet boek toch wel Je Moet Dansen Op Mijn Graf. Zo... mooi. Terecht bejubeld door velen hier.

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 30 jul 2006 19:02

het feest der zinnen
Afbeelding
zoals de deskundige uitleg hieronder. de eerste 200blz zijn het moeilijks om te lezen. het is pas na de diagnose dat matthew aids heeft dat het verhaal begint te boeien. het is wel een schrijnend en confronterend verhaal. zeker de moeite waard.

http://www.carp.nl/content/pages/i/leve ... olding.asp
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

EclipsJ

Bericht door EclipsJ » 03 aug 2006 13:20

Zij en haar is een prachtig boek :lol:

.M.
Regular user
Regular user

Bericht door .M. » 04 aug 2006 18:34

EclipsJ schreef:Zij en haar is een prachtig boek :lol:
Idd, ben dat momenteel aan 't lezen. Alle pagina's tot 87 zijn er al door ondertussen 8).

Grtz,
.M.

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 04 aug 2006 20:39

.M. schreef:
EclipsJ schreef:Zij en haar is een prachtig boek :lol:
Idd, ben dat momenteel aan 't lezen. Alle pagina's tot 87 zijn er al door ondertussen 8).

Grtz,
.M.
ieder zijn/haar gedacht, maar ik vind Zij en haar dus een snertboek eerste klas :-?

hoe laag kan je de lat leggen om een boek te schrijven?
in mijn ogen is het brol, niet meer of minder 8)

.M.
Regular user
Regular user

Bericht door .M. » 04 aug 2006 23:24

Ieder zijn/haar gedacht, zoals je hierboven zegt.
Ikzelf ben dan ook niet zo'n fervente lezer... Hier en daar een boekske, maar 't is misschien wel het onderwerp dat mijn mening wat beïnvloedt :lol:.
'k Ben in ieder geval niet de enige die het een leuk boek vind, dat weet ik wel. ;)

Grtz,
.M.

Titania
New user
New user

Bericht door Titania » 06 aug 2006 13:30

Man, ik haat Zij & Haar... But then again, in mijn ogen heeft Dirk Bracke nooit iets geloofswaardig geschreven. Tch, oude venten in hun midlife-crisis die denken dat ze de jeugd van tegenwoordig verstaan... het blijft toch lachen. 8)

Anyhow, mijn laatst gelezen boek en het boek da mij tot nu toe het meeste aan staat is toch wel "Annie on my Mind" van Nancy Garden. Zoals de titel doet vermoede, ja 'em is in Engels en is nooit vertaald naar Nederlands. Waarschijnlijk omdat ie al redelijk oud is (van 1982), en omdat ze er destijds (en nu nog eigelijk :roll: ) in Amerika niet van moesten hebben en die in verschillende bibliotheken verbannen werd.

Het gaat dus over twee meisjes, Eliza ("liza") & Annie, wonend te New-York. Eliza woont in de Brooklyn Heights (rijke-middleclass buurt) en Annie, ja in de achterbuurt eigelijk. Ze ontmoeten elkaar toevallig in een museum, waar Liza de dromerige Annie opmerkt. Vant een komt het ander, en da worden dus vrienden en later merken ze da het toch wel dieper zit als vriendschap... en ja eigelijk is die boek een beetje verouderd nu, maar toch is die boek enorm mooi geschreven en komt die schattig & toch geloofwaardig (buiten het klasseverschil misschien) over.

'Em is dan ook geschreven door iemand die zelf wéét wa da is om op iemand van uw eige geslacht te valle, not like die kerel die op een dag is een ingeving kreeg van een diepzinnig boek te schrijven... :roll:

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 06 aug 2006 14:26

Titania schreef:Man, ik haat Zij & Haar... But then again, in mijn ogen heeft Dirk Bracke nooit iets geloofswaardig geschreven. Tch, oude venten in hun midlife-crisis die denken dat ze de jeugd van tegenwoordig verstaan... het blijft toch lachen. 8)

...

'Em is dan ook geschreven door iemand die zelf wéét wa da is om op iemand van uw eige geslacht te valle, not like die kerel die op een dag is een ingeving kreeg van een diepzinnig boek te schrijven... :roll:
eindelijk iemand die mijn mening deelt ;) 'k heb ook geen goed woord over voor Dirk Bracke, zeker niet nadat ik hem een paar keer heb moeten begeleiden toen hij in scholen lezingen ging geven, die vent praat gewoon als een krantenartikel :o :lol: (én hij vind zichzelf ook hééééél geweldig 8) )

wackogirl
Regular user
Regular user

Bericht door wackogirl » 07 aug 2006 17:17

Hmz, ik vond zij en haar wel meevallen, maar soms wel beetje te hard overdreven, zo van, kijk, ik ben een coole oude man, ik weet wat in de jeugd omgaat en dat moet ik dan ook zo schrijven(allerlei moderne rommel enzo, ben het al vergeten, weet wel nog da'k er mij van tijd aan stoorde)...

Heb net Sinaasappels en demonen van Jeanette Winterson gelezen, vond ik wel een super boek, grappig enzo, maar ook triestig soms.

Anyway, heb ondertussen mijn lijstje weer aangevuld, kan morgen weer een tijdje in de bib gaan rondhangen

Titania
New user
New user

Bericht door Titania » 10 aug 2006 23:36

Soms? Zeg maar hele boek... Oh nee, nog een rant... Man ik moet is positief leren wezen tot dan deze rant:

Ben ik nu echt de enige die het hoofdpersonage maar een dom wicht vond? Joa, ik geef toe ik heb die boek gelezen... Stukje dan, tot ik het niet meer aan kon. Nu ja, waarom vind ik het hoofdpersonage what's-her-name maar een dom wicht? Om de volgende redenen:

Wie op zijn 15de nog niet weet wat het woord 'masturbatie' betekend, kan goed familie zijn van Stephen King's Carrie... 15 j. 3de jaar middelbaar... Tegen dan moet de seksuele voorlichting in't school toch al gepasseerd zijn of niet soms? Wij hadden dat het jaar ervoor gezien (conservatief schooleke :roll: ), en wij wisten daar zelfs al over vóór die lessen... Ahja er zijn ook scholen die dat int 6de leerjaar al geven. Daarbij iedere puber dat iets of wat niet wereldvreemd is weet toch tenminste IETS over seksualiteit? Allez ja, ze wist toch al wa 'lesbisch' wou zeggen. :roll:

Nog zoiet! toen ze sex had met die jongen, had ze schrik om zwanger te raken... Tel uw dagen van uw regels, dan wete wanneer ge vruchtbaar zijt. Misscien niet overtuigend argument, maar toch... Dat hebben ze zelfs mij aangeleerd gekregen, en ik doe het nie eens met jongens...

En de computer ook al! Ze wist niet hoe ze tegoei moest googelen om informatie over haar geaardheid te bekomen (ze kreeg allemaal vuile site, wat klikt die dan wel nie aan zeg?!), maar ze kon wss (hoe kunde google ontwijken als ge iets voor school moet doen op internet?) google well juist gebruiken als het om school taken ging... Ze wist hoe ze de sporen van een chatsessie moest uitwissen, maar dan weer niet hoe kazaa werkt...

Dit zijn enkele voorbeelden, om nog maar te zwijgen van de enorme melige liefdesscenes! Ok ik zwijg... nu...

Gesloten