Manspersoon schreef:Volgens mij is de leeftijdsgrens nodig om te zorgen dat een jongerengroep een jongerengroep blijft. Anders heb je te veel mensen die na hun dertigste blijven plakken en te veel homo's die zich graag tussen twintigers begeven. Tieners van 13 tot 17 jaar voelen zich nu al vaak te jong tussen alle anderen, terwijl juist zij het meest nood hebben aan een makkelijke manier om met holebi's in contact te komen.
Het probleem is wel dat iemand van 31 dus in een groep terecht komt voor oudjes. Je hebt hierbij hetzelfde probleem als met tieners die zich niet thuis voelen in een jongerengroep tussen twintigers, wat moet het dan zijn als dertiger tussen de oudjes van in de zestig.
Er zijn wel groepen vanaf 30 jaar, maar het probleem is dat die persoon verplicht wordt om met iemand om te gaan die ouder of een stuk ouder zijn dan zichzelf. Deze persoon kan dus niet opschieten met iemand jonger dan hem. Een koppel waarvan de één 26 jaar is en de ander 32 jaar kunnen samen naar geen enkel activiteit gaan. Ofwel is de een te oud, ofwel is de ander te jong.
Ik vind dit persoonlijk heel vervelend omdat ik eerder iemand ben die eerder goed kan opschieten met mensen die jonger dan mij zijn. Ik kom hierdoor binnenkort in de problemen. Is er geen oplossing zoals een groep van 20 jaar tot 40 jaar als tussengroep. Of nog beter een Holebi groep voor alle leeftijden.