Mijn 3 favorieten zijn:
Sigur Rós: O.a. Heysátan, maar heel Takk (en eigenlijk zowat al hun liedjes) vind ik zalig.
Explosions In The Sky: Hun album The Earth Is not A Cold Dead Place

65daysofstatic: Radio Protector

Eh, dat is Talk TalkCobaert schreef:Je vergeet de vaders van de post-rock: Mogwai
Ik heb ook die indruk. Je moest als band echt al goed zijn om tussen de massa postrockers uit te blinken; het kon eigenlijk al snel allemaal hetzelfde gaan klinken, vond ik. Nu, sommige band (zoals 65dos) zijn meer gaan evolueren, hebben er meer elektronische invloeden ingestoken, wat dub-step soms zelfs, of andere elementen waardoor de muziek actueel blijft precies.My Shameful schreef:Volg het niet echt meer. Lijkt ook een beetje aan populariteit te hebben ingeboet?
Als Echo een auto heeft, mag ze mij anders ook altijd meenemen vanuit GentEndalaust schreef: En ik wil dat Echo me ontvoert naar concerten!
aiai. Echo heeft zelfs nog geen rijbewijs. (wordt aan gewerkt! En dan hè! En dan hè! Dan gaan we wat meemaken!)Bart C schreef:Als Echo een auto heeft, mag ze mij anders ook altijd meenemen vanuit GentEndalaust schreef: En ik wil dat Echo me ontvoert naar concerten!
Heh, iets gelijkaardigs hier: Ik was gewoon op zoek naar willekeurige gratis live-opnames van muziek, en ben toevallig bij het 'She Dreamt She Was A Bulldozer, She Dreamt She Was Alone In An Empty Field' stuk van Antennas To Heaven van GY!BE uitgekomenEndalaust schreef:Oh! Ik herinner me net hoe dat ik aan postrock verslingerd ben geraakt. Dat begon met de film 28 days later en die geniale openingsscène in de verlaten straten van Londen. Op de achtergrond speelde GY!BE met een deel uit East Hastings. Na de film heb ik dat meteen opgezocht (ik MOEST het echt weten) en toen was ik voor de eerste keer in mijn leven verliefd. (oooh, hoe schoon)
IK KEN DIE PLAAT OP MIJN DUIM EN NEETheBright schreef:Apparat - Walls
vind ik eigenlijk best post-rock
..
(en hopelijk begint nu iemand met mij te discussiëren van 'IK KEN DIE PLAAT OP MIJN DUIM EN NEE')
wel dit is mijn argument
Het geeft mij het zelfde gevoel en is net zo gepast als soundtrack op post-rock momenten in mijn leven als ik zeg maar,, mono
ELECTRO! (!!!) -NICA!Endalaust schreef:IK KEN DIE PLAAT OP MIJN DUIM EN NEETheBright schreef:Apparat - Walls
vind ik eigenlijk best post-rock
..
(en hopelijk begint nu iemand met mij te discussiëren van 'IK KEN DIE PLAAT OP MIJN DUIM EN NEE')
wel dit is mijn argument
Het geeft mij het zelfde gevoel en is net zo gepast als soundtrack op post-rock momenten in mijn leven als ik zeg maar,, mono
Kijk, ik plak helemaal niet graag genres op muziek, want tegenwoordig is dat toch quasi onmogelijk, zeker als men het gevoel al laat meebepalen welk genre het is. Maar Apparat is puur electro.In post-rock kan electro zitten (zie 65dos, of maybeshewill), maar de basis moet nog steeds rock, en dus gitaar en drum zijn.
Maar ja, dan heb je groepen als Efterklang die zichzelf post-rock noemen... (geniale band! maar in mijn ogen absoluut geen post-rock)