Metal!

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Peanut
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Metal!

Bericht door Peanut » 27 jun 2012 19:50

Ik heb het meer voor Duitse metalbands. :)
Rammstein, Megaherz, Eisbrecher en Oomph (alhoewel ik niet weet of je die echt "Metal" kan noemen). Alhoewel ik ook luister naar Within Temptation, Bullet For My Valentine, Motörhead en Iron Maiden. 8)

Sfinx
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Sfinx » 28 jun 2012 00:41

Peanut schreef:Ik heb het meer voor Duitse metalbands. :)
Rammstein, Megaherz, Eisbrecher en Oomph (alhoewel ik niet weet of je die echt "Metal" kan noemen). Alhoewel ik ook luister naar Within Temptation, Bullet For My Valentine, Motörhead en Iron Maiden. 8)
Ooomph is live wel nog grappig :D
"Oh for the return of the romantic age, where one's heart leapt at the sight of ankle slipping into a handsome cab...
Now its Clunk, Click, Strip Off Quick."

Well said, Mr Humphries, well said.

Pimcake
Regular user
Regular user

Bericht door Pimcake » 28 jun 2012 23:07

Peanut schreef:Ik heb het meer voor Duitse metalbands. :)
:love:
Het geluk in je leven hangt af van de aard van je gedachten...

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 03 jul 2012 19:24

Peanut schreef:Alhoewel ik ook luister naar Within Temptation, Bullet For My Valentine, Motörhead en Iron Maiden. 8)
die vier bands zijn echt geweldig! :love:
rise against vind ik ook super, al weet ik niet of je dat metal kan noemen. Volgens mijn itunes allessinds wel :p
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 09 jul 2012 21:34

Ze willen de rots in Antwerpen sluiten. Please teken de petitie om hem open te houden en bekijk volgende facebookpagina: De Rots moet blijve!

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 10 jul 2012 12:12

Ondanks dat er een paar goede bands doorheen de jaren gespeeld hebben, is de Rots een vreselijke "zaal". Ik vind het erger dat nu ook de DNA in Brussel sluit. Daar kwam ik wel regelmatig en was het geluid meestal ok.
A church in ruin...

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 10 jul 2012 13:07

BastardPriest schreef:Ondanks dat er een paar goede bands doorheen de jaren gespeeld hebben, is de Rots een vreselijke "zaal". Ik vind het erger dat nu ook de DNA in Brussel sluit. Daar kwam ik wel regelmatig en was het geluid meestal ok.
En dan nog, eerst het PandDemonium weg, nu de Rots, en dan het studentencafé daarnaast mag blijven, hoewel zij meer en tot later lawaai maken. De Rots sluit om 22u 's avonds, bewust gekozen om de buurt niet lastig te vallen met hun muziek. Dat kan je van dat studentencafé, waar kl*temuziek wordt gespeeld niet zeggen. Tis duidelijk da die Schauvliege (want het ligt aan haar) gewoon de metalheads en de rockers viseert.

En het is gewoon zo dat ik niet in Brussel of waar dan ook kom, als ik uitga, ga ik naar Antwerpen.

lifeline
Regular user
Regular user

Bericht door lifeline » 11 jul 2012 06:53

metalhead94 schreef:
BastardPriest schreef:Ondanks dat er een paar goede bands doorheen de jaren gespeeld hebben, is de Rots een vreselijke "zaal". Ik vind het erger dat nu ook de DNA in Brussel sluit. Daar kwam ik wel regelmatig en was het geluid meestal ok.
En dan nog, eerst het PandDemonium weg, nu de Rots, en dan het studentencafé daarnaast mag blijven, hoewel zij meer en tot later lawaai maken. De Rots sluit om 22u 's avonds, bewust gekozen om de buurt niet lastig te vallen met hun muziek. Dat kan je van dat studentencafé, waar kl*temuziek wordt gespeeld niet zeggen. Tis duidelijk da die Schauvliege (want het ligt aan haar) gewoon de metalheads en de rockers viseert.

En het is gewoon zo dat ik niet in Brussel of waar dan ook kom, als ik uitga, ga ik naar Antwerpen.
Wat voor jou klotemuziek is, is voor de buurtbewoners de muziek die ze anders waarschijnlijk ook beluisteren. Bij ons in de studentencafées is dat toch zo, bovendien is dat geen klotemuziek, maar dansbare muziek... Kwestie van toch een beetje te nuanceren en niet enkel metal als 'goed' te beschouwen... Ik ben niet geneigd te gaan tekenen voor iets waar ik toch niet kom, en waarschijnlijk ook nooit zal komen. Moest het nu nog zijn dat ik er heel veel positiefs over hoor, maar dat is niet het geval, dus ik lig er eerlijk gezegd niet van wakker. Van het Panddemonium heb ik veel meer goeds gehoord, en daarvan vond ik het dus erger dat het moest sluiten. En dat Schauvliege gewoon viseert, dat is waarschijnlijk wel jouw mening. "Aparte groepen" vinden zo goed als altijd dat ze geviseerd worden als er iets moet sluiten die zij als goed beschouwen...

Wat ik hier eigenlijk kwam zeggen, is dat ik geen spijt heb van mijn laatste aankopen: een cd van Lamb of god, en 1 van Slayer... Ik had eerlijk gezegd nog van geen van beide groepen een cd, maar mijn beste vriendin raadde mij die cd's aan. Aangezien je in de fnac kan luisteren naar wat je wil meenemen, en ik het goedgekeurd had, heb ik nu die cd's thuis liggen. En ik moet zeggen, het zijn echt zalige cd's. Al zegt mijn beste vriendin wel dat het de beste liedjes zijn die erop staan, dat ze over de jaren wat verslechtert zijn...
He that composes himself is wiser than he that composes a book ~ Benjamin Franklin

GinoS
Webmaster
Webmaster

Bericht door GinoS » 25 jul 2012 09:17

Mijn favoriete metalbands zijn Nightwish (lievelingsband :love: ), Within Tempation, Epica, Leaves Eyes, Lacuna Coil, Judas Priest (PAINKILLER!!) , Sabaton, Blind Guardian en Kamelot :D :rock:

(Hoewel ik "We Will Rise" van Arch Enemy ook wel beestig geweldig vind)

Ik ben van 2008 tot en met 2011 naar Graspop geweest maar had er dit jaar minder goesting in (waarom weet ik nog altijd niet)

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 25 jul 2012 10:19

GinoS schreef:Mijn favoriete metalbands zijn Nightwish (lievelingsband :love: ), Within Tempation, Epica, Leaves Eyes, Lacuna Coil, Judas Priest (PAINKILLER!!) , Sabaton, Blind Guardian en Kamelot :D :rock:
:fire: :fire: :fire: :fire: :fire: :fire: :fire:

Radium
New user
New user

Bericht door Radium » 11 sep 2012 20:06

GinoS schreef:Mijn favoriete metalbands zijn Nightwish (lievelingsband :love: ), Within Tempation, Epica, Leaves Eyes, Lacuna Coil, Judas Priest (PAINKILLER!!) , Sabaton, Blind Guardian en Kamelot :D :rock:
Wat mij betreft is dit een lijst met de slechtste metalbands :)
(uitgezonderd Epica en Lacuna Coil, alhoewel ik mij nog steeds erger aan de zang van die kerel)

Maar ik ben dan ook niet echt een metal-kenner en wss zullen bovenvermelde bands dus wel degelijk populair zijn bij menig metalliefhebber :)
Love is the Funeral of Hearts

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 13 sep 2012 20:07

Uitgezonderd Judas Priest (en mss een enkele plaat van BG/Kamelot) staat daar geen enkele goeie band tussen. Metal heeft een gigantische ondergrond scene, maar blijkbaar doen velen geen enkele moeite om verder dan hun eigen neus te kijken. Dit topic staat vol met zever over Nightwish en Epica. Es ist zum kotzen (no offense)
A church in ruin...

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 13 sep 2012 20:37

BastardPriest schreef:Dit topic staat vol met zever over Nightwish en Epica. Es ist zum kotzen (no offense)
Nightwish was vroeger echt zotjes, met die vorige zangeres Tanja Turunen (die heeft de band in 2005 moeten verlaten). Met de nieuwe vind ik het ook maar niets hoor. Daarmee dat ik een T-shirt heb met haar er nog op.

En epica, jah, het hangt van het nummer af. Maar sommige nummers zijn echt goed, zoals de nummers "seif al din" en "angel of death"
Maar sommige nummers zijn echt slecht, geen metal meer.

Cup_Cakyss
New user
New user

Bericht door Cup_Cakyss » 14 sep 2012 16:51

ik luister : brokencyde, bless the fall, deez nuts , enter shikari, en nog veel meer ^^
ik ga volgende maand naar concert in trix in antwerpen :D
bless the fall komt en we came as romance en nog paar anderen , is maar 20 euro :o
dus zeker dat ik der naartoe ga ;d
Leave Youre Messange After The Beep *BEEP * :D

lifeline
Regular user
Regular user

Bericht door lifeline » 15 sep 2012 11:25

Cup_Cakyss schreef:ik luister : brokencyde, bless the fall, deez nuts , enter shikari, en nog veel meer ^^
bless the fall komt en we came as romance en nog paar anderen , is maar 20 euro :o
Enter Shikari is alles behalve metal... Tis maar da je t weet ;) Wel een superzalige band :D

Ik ben een poging aan het doen nieuwe metalbands te ontdekken om nieuwe muziek op mijn pc te hebben... Suggesties zijn welkom...
He that composes himself is wiser than he that composes a book ~ Benjamin Franklin

Cup_Cakyss
New user
New user

Bericht door Cup_Cakyss » 15 sep 2012 12:25

lifeline schreef:
Cup_Cakyss schreef:ik luister : brokencyde, bless the fall, deez nuts , enter shikari, en nog veel meer ^^
Enter Shikari is alles behalve metal... Tis maar da je t weet ;) Wel een superzalige band :D

Ik ben een poging aan het doen nieuwe metalbands te ontdekken om nieuwe muziek op mijn pc te hebben... Suggesties zijn welkom...
is idd ook zo maar som gewoon vanalles op xD
en is indd een superzalige band :D
Leave Youre Messange After The Beep *BEEP * :D

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 15 sep 2012 20:16

lifeline schreef:Ik ben een poging aan het doen nieuwe metalbands te ontdekken om nieuwe muziek op mijn pc te hebben... Suggesties zijn welkom...
Fit for Rivals! Is eerder tussen rock en metal in, maar echt het vermelde waard. Spijtig dat ze maar 2 albums hebben uitgebracht. 1 van hun beste nummers is "crash". Even voor de duidelijkheid: Het is een vrouw die zingt, in tegenstelling tot wat ik eerst dacht :p

Nog een vrij onbekende groep die het vermelden waard is, is 55 escape. Hun beste nummer vind ik "angels and demons". Owja, ff zeggen: niet meteen wegklikken als je aan 10 seconden zit :p derna begint hij echt wel te zingen ipv te schreeuwen ;)

lifeline
Regular user
Regular user

Bericht door lifeline » 15 sep 2012 21:59

metalhead94 schreef:
lifeline schreef:Ik ben een poging aan het doen nieuwe metalbands te ontdekken om nieuwe muziek op mijn pc te hebben... Suggesties zijn welkom...
Fit for Rivals! Is eerder tussen rock en metal in, maar echt het vermelde waard. Spijtig dat ze maar 2 albums hebben uitgebracht. 1 van hun beste nummers is "crash". Even voor de duidelijkheid: Het is een vrouw die zingt, in tegenstelling tot wat ik eerst dacht :p

Nog een vrij onbekende groep die het vermelden waard is, is 55 escape. Hun beste nummer vind ik "angels and demons". Owja, ff zeggen: niet meteen wegklikken als je aan 10 seconden zit :p derna begint hij echt wel te zingen ipv te schreeuwen ;)
Het eerste kan mij bekoren, het tweede is wat teleurstellend :p als je zijn schreeuw hoort denk je: oh, deftig, en dan zingt em... Nee, nie mijn ding :p

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 16 sep 2012 14:36

Hangt er vanaf wat je precies zoekt, maar misschien bevalt de band uit mijn gebruikersnaam je wel:

Ik herinner me dat je Reign in Blood gekocht hebt. Dit is ook redelijk thrashy, maar iets ruwer en meer richting de oude zweedse death metal.
A church in ruin...

lifeline
Regular user
Regular user

Bericht door lifeline » 16 sep 2012 18:41

BastardPriest schreef:Hangt er vanaf wat je precies zoekt, maar misschien bevalt de band uit mijn gebruikersnaam je wel:

Ik herinner me dat je Reign in Blood gekocht hebt. Dit is ook redelijk thrashy, maar iets ruwer en meer richting de oude zweedse death metal.
Das zeker nie mis dat :)

Kga als ik eens wat meer tijd heb op mijn gemak gans het topic doorlezen en luisteren naar wat er al voorgesteld is vroeger ook, kwestie van niet helemaal de luierik uit te hangen :p

Gesloten