Al jaren had ik het niet meer echt gevolgd, maar af en toe op een dood moment bleef het nog weleens opstaan bij ons thuis.
Op een dag zei mijn zus dus dat Franky homo zou zijn en ik begon met iets meer interesse mee te kijken.
Mijn eerste gevoel, was een gevoel van EINDELIJK, eindelijk omdat het is eindelijk een gewone jongen 'overkomt'.

Een gewone jongen die homo blijkt te zijn, zonder te veel clichés te benadrukken.
Maar nu ik al enkele afleveringen bekeken heb, begin ik er me zwaar in te storen.
- Franky komt in contact met een jongen die hij kent van 'wat gerommel in het park', ik was weer effe vergeten dat alle homo's afspreken in parken om sex te hebben.
- De homojongen die Franky leert kennen is overduidelijk homo, het is een dikke janet en hij heeft een kunstzinnige richting gedaan, uiteraard: homo's hebben altijd een uitvergrote vrouwelijke kant en ze zijn vooral met mode, design enz bezig.
- Ook heeft hij losse sexcontacten want hij wil enkel fun, Zo zijn homo's nu eenmaal, ze willen niets opbouwen en zijn enkel in sex geinteresseerd.
- Franky is eerder mannelijk, de homovriend eerder vrouwelijk, ah ja want er is altijd een mannelijk en een verwijfd type in een homo-relatie.
PFFFF al die clichés en dat voor de openbare omroep!
Misschien ben ik wel één van de enigste, maar al wat ik hierboven opsomde daar heb ik echt de pest aan.
Waarom worden homo's altijd stereotiep afgeschilderd er zijn toch ook 'gewone' jongens homo?
Ik ben een 'gewone' jongen die ook homo is, ik val ook op 'gewone' jongens, ik heb geen sexdates in parken en zoek geen sexrelatie! En samen met mij nog vele andere jongens (hoop ik)!
=> Is dat dan zo moeilijk te brengen in een soap?