Cliché-homo's in de media: we zijn niet allemaal Jani's

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Mirza
Regular user
Regular user

Re: Cliché-homo's in de media: we zijn niet allemaal Jani's

Bericht door Mirza » 13 jun 2014 16:26

Mooi voorbeeld van hoe jij in werkelijkheid met diversiteit omgaat. Je rant in het andere topic was duidelijk meer dan simpelweg een theoretische denkoefening.
Zelfs al was het een "puberteitsgril", pubers hebben daar recht op. Daarnaast is de wereld heel wat groter dan jouw hoofd, dus wie denk jij te zijn om te mogen oordelen of inzicht te hebben in de identiteit van mensen die jij niet kent.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door geeninspiratie » 22 jun 2014 17:30

Het valt me inderdaad ook op dat die Jani-types vaak op tv komen. Ikzelf kan me eraan storen, maar dan onder bepaalde omstandigheden. In quizzen stoort het me enorm als er veel met die clichés gelachen wordt, omdat elk type mens in dat soort programma's voorkomt. In Komen Eten vind ik het dan weer begrijpelijker dat Jani-types voorkomen, het is tenslotte een kookprogramma. Er zijn trouwens ook doorheen de jaren al wat meer "mannelijkere" homo's in het programma geweest. Dan zijn er ook programma's waarbij ik het totaal niet erg vind als ze clichés over homo's gebruiken, zoals F.C. De Kampioenen. Immers, dat programma zit vol clichés: de vrouwenzot, de non, de voetbalfreak, de oneerlijke garagist... Als de mensen door programma's van de laatste soort denken dat alle homo's zo zijn, dan vind ik dat het aan de mensen ligt en niet aan de tv-programma's zelf.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

miss fraise
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 22 jun 2014 20:42

geeninspiratie schreef:Het valt me inderdaad ook op dat die Jani-types vaak op tv komen. Ikzelf kan me eraan storen, maar dan onder bepaalde omstandigheden. In quizzen stoort het me enorm als er veel met die clichés gelachen wordt, omdat elk type mens in dat soort programma's voorkomt. In Komen Eten vind ik het dan weer begrijpelijker dat Jani-types voorkomen, het is tenslotte een kookprogramma. Er zijn trouwens ook doorheen de jaren al wat meer "mannelijkere" homo's in het programma geweest. Dan zijn er ook programma's waarbij ik het totaal niet erg vind als ze clichés over homo's gebruiken, zoals F.C. De Kampioenen. Immers, dat programma zit vol clichés: de vrouwenzot, de non, de voetbalfreak, de oneerlijke garagist... Als de mensen door programma's van de laatste soort denken dat alle homo's zo zijn, dan vind ik dat het aan de mensen ligt en niet aan de tv-programma's zelf.
Zonder te willen ingaan op de discussie, maar vind je nu niet dat je hiermee zelf komt aandraven met stereotiepen? Alla "het is normaal dat homo's kunnen koken, want die zijn meestal heel erg vrouwelijk?" :)
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 22 jun 2014 21:05

IK heb niet gezegd dat alle homo's kunnen koken :) Ik kan zelf amper een ei bakken. Ik vermoed gewoon dat homo's de goed kunnen koken vooral wat vrouwelijker zijn (zeker niet allemaal). Daarom ben ik minder verwonderd over dat er meer Jani-types voorkomen in Komen Eten.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Kazemat
New user
New user

Bericht door Kazemat » 29 jun 2014 00:12

Ik onthou vooral dat kolni Dag Allemaal leest.
Schilder de utopie van de biologische onafhankelijkheid.

Gesloten