Vroeger speelde ik met ...

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
rilenka
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Vroeger speelde ik met ...

Bericht door rilenka » 10 dec 2013 21:22

tof topic!

Spel alleen: Eigenlijk was ik een echt meisje meisje, ik speelde heel graag met poppen en barbies enzo...
Met mijn 3 jaar jongere broer speelde ik uren met de duplo (en lego), huisjes maken en taferelen naspelen.

In de zomer was de zandbak mijn lievelingsplekje, als ik maar taartjes kon bakken.
Of gewoon in de tuin rondlopen, gras uittrekken, bloemetjes en daar (samen met mijn broer) soepjes mee maken. Auto's heb ik niet zo veel mee gespeeld, of dat herinner ik mij niet.
The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Nieuwe site Liever Spruitjes: http://www.lieverspruitjes.be
Onze Facebook (vriendenpagina): http://www.facebook.com/lieverspruitjes.wjnh
Onze Facebook (fanpagina): https://www.facebook.com/LS.WJNH

Duplo
New user
New user

Bericht door Duplo » 12 dec 2013 01:22

Disco Trut schreef:Als echt klein kind speelde ik met zowat alles denk ik. Duplo, blokken, plastieken dieren en dinosaurussen ( :love: ) en mijn jongere broertje in zijn 'springzak' (Je weet wel, zoiets dat nu waarschijnlijk weer verboden is, maar in mijnen tijd alomtegenwoordig was. Kind hangt in een soort harnasje rechtop aan een haak aan het plafond en kan zo wat op en neer wippen, zoals elk kind dat rechtop leert staan graag doet).

Geweldig entertainend. Mijn oudere broer en ik maakten dan een blokkentoren en gebruikten vervolgens ons jongere broertje als projectiel om daarheen te slingeren. Hij vond dat fijn hoor, trouwens.

Ik kreeg een paar Barbie's en een droomhuis toen ik een bruidsmeisje was. Als ik daar samen met mijn broer mee speelde waren mijn Barbie's altijd kannibalen. Ze vlogen (met hun jet-aangedreven stiletto's) dan naar het feestje waar Ken aanwezig was en hakten hem in stukjes met het buitenproportioneel grote felroze keukenmes, dat meestal slecht verborgen was in hun decolleté.

Ik herinner me ook één zomer waarin wij met twee in de kartonnen doos van de droogkast woonden. In realiteit zal dat misschien een dag of drie bij mooi weer geweest zijn, maar in mijn herinneringen is dat de Zomer Van De Kartonnen Doos. Of van het Kartonnen Fort, eigenlijk.

Nu ik dat hier zo lees ben ik blij dat ik nooit onder observatie van een kinderpsychiater ben geplaatst...

(We deden ook normale dingen zoals in bomen klimmen en zelf spelletje verzinnen en urenlang "Hizjwaj Petrol" (mijn broer die Highway Patrol kon lezen, maar niet kon uitspreken) spelen met te kleine fietsjes en een oud tuinhuis vol spinnen.)
:roflmao: schitterend!

Wat ik zoal deed in de goede oude tijd: véél kampen bouwen, véél pogingen ondernemen om een boomhut te bouwen, putten graven in de grond en ze bedekken met een net en blaadjes om er dan vervolgens zelf in te vallen omdat ik vergat waar de putten zaten, op daken klimmen, op ontdekkingsreis gaan, oorlogje spelen, schooltje spelen, hockey spelen met rolschaatsen, zelfgemaakte hockeysticks en een tennisbal, met lego en duplo spelen, met mijn barbiewagen en poppen spelen, ... En daarna naar Tik Tak kijken uiteraard.

Dus toch veel "mannelijke" spelletjes, als speelde ik even graag met barbiepoppen en polly pocket. Ik leefde me gewoon nogal graag uit, laat het ons zo stellen...

Homba
Experienced user
Experienced user

Bericht door Homba » 12 dec 2013 08:09

Disco Trut schreef: plastieken dieren en dinosaurussen ( :love: )
Hoe kon ik die vergeten!

Lawstudent
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Lawstudent » 12 dec 2013 19:53

Ik zie hier iedereen met lego spelen maar ik heb dat nooit gehad en ook niet echt mee gespeeld, hetzelfde met duplo.

Ik speelde wel graag autootjes en dinosaurussen. Ik had ook gogo's en yugiohkaarten, zo'n trendspellen waren leuk. Daarnaast speelde ik heel graag met springtouwen en van die plastieke potten waaraan zo'n touw aannvast stond. Ik had een hekel aan voetbal. Daarnaast speelde ik heel vaak in bossen, zoveel kampen waar ik altijd de kuisvrouw speelde. Wat ik het meeste deed was spelletjes uitvinden en verhaaltjes waar ik altijd een meisje speelde genaamd Elisabeth.

Ik schaam me dood voor mijn jeugd maar nu ben ik wel vrij mannelijk, denk ik. Hoe komt het dat niemand het zag aankomen :confi:
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 12 dec 2013 20:17

Lawstudent schreef:Daarnaast speelde ik heel vaak in bossen, zoveel kampen waar ik altijd de kuisvrouw speelde. Wat ik het meeste deed was spelletjes uitvinden en verhaaltjes waar ik altijd een meisje speelde genaamd Elisabeth.
D'awwwwww. That's adorable. :grouphug:

... Heftruck liep rond als 10-jarige rond in de oude kleedjes van de mama.
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

Tafelpoot
New user
New user

Bericht door Tafelpoot » 14 dec 2013 21:35

Mijn ultiem favoriete speelgoed was toch wel playmobil. Ik had zo'n groot playmobilhuis en een bloemenwinkeltje, een auto, een zwembad,... Daarmee verzon ik echt de gekste verhalen, maar soms speelde ik ook gewoon realistische situaties na waar ik die dag in was beland.

Ook woon ik in een doodlopende straat in een toffe, rustige wijk waar ik veel buitenspeelvriendjes had. Ik denk dat ik zo ongeveer evenveel een kindercrèche heb uitgebaat met poppen en een modeshow heb gemaakt, als dat ik legertje heb gespeeld en gevoetbald heb.
Spoiler! :
Al moet ik toegeven dat het rondlopen met een bolletjesgeweertje in het bosje me stiekem toch wel meer interesseerde dan het eten geven en kleertjes aandoen van poppen

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 15 dec 2013 00:08

Wij speelden met heel onze straat buiten. Het voordeel van in een nieuwe verkaveling op te groeien, denk ik. Cruisen met de go car van onze buren was misschien wel een van de coolste dingen daarvan. Wedstrijdjes skeeleren, om ter eerst een toertje rond de blok lopen, schipper mag ik over varen... Maar ik heb ook dikwijls plat op mijn buik gelegen en verschuild achter struiken om oorlogje te spelen met mijn broer en zijn vrienden. Als kleuter heb ik uren en uren in onze zandbank gespeeld. Ik had ook zo'n plastieken keukentje. Het liefst van al bereidde ik gras of bloemen uit de tuin.

Als het dan toch binnen moest zijn, hadden we ook wel genoeg om ons mee bezig te houden. Ik had duplo en later speelde ik met lego en knex. :love: Maar het meest fantastische speelgoed was wel de autoracebaan die één keer per jaar in onze living werd klaargezet. Al moet ik toegeven dat mijn broer er beter me overweg kon dan mij.

Ik heb ook nog ergens een zus rondlopen en onder haar invloed speelde ik soms wel eens een keertje met barbie. Of het is te zeggen: ik speelde met het mega-fantastisch-coole zwembad van barbie. Als je op een knopje drukte spoot er een fontein omhoog. Tot zo ver mijn typisch vrouwelijk activiteiten.

Met mijn zus maakte ik ook wel knutselwerkjes en tekeningen. Of we zongen liedjes. Als je eens goed rondkijkt, kan je van veel dingen een micro maken. :D

Ik word er plots een beetje nostalgisch van :groovy:

smileymegan
New user
New user

Bericht door smileymegan » 20 dec 2013 18:12

Vroeger speelde ik dat ik een beroemde popster was en dat ik veel geld had

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 23 dec 2013 13:01

Ik speelde met barbies, autotjes en playmobiel. Ik verkleedde me ook vaak, organiseerde zang- en danswedstrijden met vriendinnen, speelde fantasiespelen alleen of met anderen, bouwde graag kampen en ging vaak in bomen klimmen. Al bij al was ik dus niet uitgesproken meisjes- of jongensachtig.
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 23 dec 2013 17:52

Toen ik jong was (-10j) speelde ik met duplo, knikkers, eetsetjes, auto's, boerderijdieren, ...

Van zodra ik wat ouder was, en we verhuisd waren, en de kinderen uit de buurt kwamen spelen, speelden we met playmobil, gezelschapspelen, ... Met monopoly konden we ons uren bezig houden we speelden het spel en lieten het 's avonds allemaal liggen zodat we de volgende dag konden verder spelen!
every new beginning comes from some other beginning's end

OwlwaysWithYou
New user
New user

Bericht door OwlwaysWithYou » 26 dec 2013 09:30

wat ik hier allemaal lees brengen zoveel vervlogen herinneringen omhoog, niet normaal

duplo was (en is nog steeds) mijn all time favorite, ik kon uren doorgaan een huis te bouwen en als het dan eindelijk af was, of bijna om het dan weer af te breken, ook had ik allerlei duplo dieren, giraffen, olifanten en zelfs dino's, the memories :')
natuurlijk had ik ook een keukentje met allemaal dingetjes waaronder een gebraden kalkoen
ook een winkeltje met kassa die echte bonnetjes uitprinte (ik baalde enorm toen het papier op was)
ook had ik een stuk of 10 barbies, maar daar speelde ik niet zovaak mee

het grootste deel van de tijd was ik buiten te vinden met de kinderen van een straat verder waar je altijd fijn kon spelen, bij een meisje stond altijd een korfbalpaal en een trapmoline en rekstok in de voortuin dus was dat het middelpunt van alle spellen zowat.
dan deden we bijvoorbeeld verstoppertje (waarbij je andermans tuin in kroop), sta bal, tiptaptoppen (ookwel bekend als elastieken),knikkeren en wat al niet meer

in mijn achtertuin ook fijn spionnetje gespeeld, gewoon wat in de bosjes zitten en mensen bespioneren die over straat liepen en dan tegen elkaar praaten via de walkie talkie, ah leuk

ook heb ik een keer met een toenmalige vriendin een heksensoep gemaakt, wat niet meer was dan een grote emmer vol water waar we dan bergen zand,takjes,blaadjes,mosjes en steentjes toevoegden, toen we eindelijk klaar waren zijn we toen in die straat bij alle huizen gaan aanbellen of ze ook wat soep wouden hebben (we vonden het zonde om zomaar weg te gooien) en bij 1 huis was er serieus een man, die stak zn vinger in de emmer en proefde (nu was dat niet zoveel natuurlijk, maar toen de deur weer dicht was kregen we de slappe lach omdat iemand serieus uit die vieze emmer had geproefd

nu klinkt mijn jeugd dus erg fantastisch maar dat wassie niet, ik werd onwijs veel gepest en dacht in groep 5 serieus dat de wereld beter af zou zijn zonder mij)
Something... Something... Dark side

xDoyouremember
New user
New user

Bericht door xDoyouremember » 29 dec 2013 21:03

Thuis speelde ik altijd met echt meisje meisjes speelgoed.
Ik hield van poppen, barbies & Playmobil.
Maar als ik op bezoek was bij mijn neefjes kon ik ook genieten van buiten ravotten
& kampen bouwen :D

Gert_89
New user
New user

Bericht door Gert_89 » 29 dec 2013 22:55

Ik speelde vroeger heel graag met lego, kinex en met actiepoppen van de powerrangers :D. Hoewel ik ook grif durf toegeven dat ik met een buurmeisje op 6-jarige leeftijd met Barbie speelde. Ik was toen altijd Ken :p.

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 30 dec 2013 12:15

Ik speelde vroeger altijd legertje en Vampier & Weerwolf met mijn neefje. Vampier & Weerwolf was een zelfverzonnen spel zonder doel eigenlijk. Het kwam er eigenlijk op neer dat ik mijn neefje altijd commandeerde in dat spel. Mhehe.
Toen we wat ouder waren, rond de 10/11 jaar, crosten we altijd rond op onze mini crossbrommers. :')
Als ik alleen was, dan speelde ik altijd met K'NEX. Ik vond het geweldig om er auto's en vliegtuigen mee te maken. :p
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

dreamer♀
New user
New user

Bericht door dreamer♀ » 30 dec 2013 13:39

Ik was altijd aan het voetballen met de jongens, klom in bomen, deed alles mee met de jongens. Lekker stoer doen 8)

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 02 jan 2014 00:30

Vroeger speelde ik met de meisjes. Nu iets minder.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 02 jan 2014 23:10

Het meest vrouwelijke dat ik als kind heb gedaan is 5 minuten met Ken en Barbie spelen, met mijn zus. Voor de rest was het treintjes, lego, playmobil en K'nex. Ahja en een mat met straten op en speelgoedautootjes.

simonke
New user
New user

Bericht door simonke » 03 jan 2014 00:03

Ik heb zowat heel mijn kindertijd met lego gespeeld. Niet normaal verslaafd was ik daar aan. Ik maakte dan kastelen, dorpen of steden en mijn broer deed hetzelfde. En elke keer als we zowat alles gebouwd hadden dat we maar konden verzinnen, hielden we 1 grote oorlog en daarbij sneuvelde vaak alles... Ooh, daar heb ik me toch laaaaang mee geamuseerd.

Ik speelde ook erg graag buiten en ik wou altijd een kamp bouwen, en dat hebben we eventjes gehad. Bij mijn neef was er echter veel meer bouwplek, die had een bos naast zijn huis. Wat was het toch leuk om andere kinderen hun kamp kapot te maken en daarmee ons eigen kamp te maken :x

Ik deed ook vaak belletje trek en die dingen samen met mijn neef in zijn straat. En mensen bekijken door hun raam hoe ze hun middagdutje deden x')

En natuurlijk krijttekeningen maken op straat en dan met de fiets parcours afleggen. Leuuuke tijden!! Haha, en Driekoningen was ook altijd geniaal. Zeker als we in een café gingen zingen of bij iemand met een sprekende papegaai! Ik was wel altijd bang van honden...

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 03 jan 2014 01:58

Vroeger met veeel speelgoed gespeeld. Duplo en Lego dat in wel bijna elk kinderleven een onmisbaar element vormt. Ik had een gigantische hoeveelheid Playmobil, waaronder een piratenschip, rescueboot met motor, goudmijn, noem maar op.. maar ook zo'n groot sprookjeskasteel met alles erop en eraan. Ook vaak gespeeld met K'nex, indianen en soldaten, dinosaurussen inclusief klein Jurassic-park, knikkers, kleine smurfenpoppetjes (die heeft mijn moeder nog in haar kindertijd gekocht),... Ook vaak gezelschapsspellen gespeeld en kleurplaten ingekleurd.

Verder was ik ook vaak in en rond het huis te vinden, waar ik aan 't krijten was of we maakten zo'n parcours met stoepkrijt dat we dan met de fiets aflegden. Bij mijngrootouders maakten we altijd een soort van gelijkvloerse boomhut onder een grote den ofzoiets. Of we speelden er vader en moedertje in de tuin met een neef en nichtje, en later werd dat 'gezin-ten-tijde-van-de-tweede-wereldoorlog' op de zolder van de grootouders. En met wat improvisatie en een boel verkleedkleren speelden we ook af en toe Lord of the Rings, waarbij ik typisch Gandalf was en mijn broer Saruman.

Met de Playmobil heb ik toch een fantastische tijd beleefd. Op een dag moest dat prachtige Playmobil-sprookjespaleis er eens aan geloven toen we de grote oorlog om Midden-Aarde van the Lord of the Rings naspeelden. Het paleis was eigenlijk Minas Tirith en daarvoor hadden we een gigantisch leger opgesteld van alle Playmobil mannetjes, draken e.d. die we hadden, alsook alle draken en mannetjes van een of ander Lego-achtig speelgoed. Het paleis werd door zelfgemaakte katapulten bekogeld met brokken hard geworden klei en helemaal 'verwoest' tot er niets meer van over bleef :P

Wat een fantastische tijd :lovesigh:
Come quickly, I'm tasting stars!

Speciaalgeval
New user
New user

Bericht door Speciaalgeval » 03 jan 2014 20:44

Ik knutselde vroeger graag, maar dan spreek ik echt over de kleuterklas en de eerste jaren van 't lager.. Met poppen heb ik ook gespeeld. Samen met een vriendin en we waren allebei mama van het kindje, haha! Ik speelde graag in de zandbak en ik herinner me ook nog dat ik een vriendje had waarmee ik altijd met dino's speelde... We vulden dan een emmer met water en daar gooiden we zand bij zodat het modder werd en dan speelden we daarin met onze dino's.
Ik danste als kind heel veel, dat was echt mijn leven. Dus ik speelde niet echt met speelgoed, ik repeteerde dag en nacht.
Tot het derde leerjaar kon je me vooral bij de buurmeisjes vinden. We kleurder met bloemblaadjes, aten gras in de boomhut, maakten toneeltjes en dansjes, we konden skaten en speelden gewoon in de tuin.
Sinds mijn 8e was ook de computer heel populair. Ik chatte veel in een chatroom voor 8-11jarigen haha. Vroeg begonnen en kheb daar veel voordelen uitgehaald later in mijn leven. Klasgenoten moesten alles leren wat ik al lang kende, was heel handig...
Ik had een gameboy waar ik veel op speelde, maar ik heb geen idee meer wat voor een spel het was. Ook de playstation was een favoriet met mijn spel van tarzan :D

Gesloten