holebi of liever hetero?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Furie
New user
New user

Re: holebi of liever hetero?

Bericht door Furie » 11 nov 2013 11:11

Hetro

grasshopper
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door grasshopper » 12 nov 2013 11:14

Heb jaren een relatie gehad met mijn beste vriend al wist ik vanbinnen dat ik lesbisch was. Ik heb het een tijdlang heel erg gevonden dat ik maar geen gevoelens voor hem kon krijgen omdat ik vond dat we zo goed bij elkaar pasten. Sinds een aantal maanden heb ik dan toch met hem gebroken om mijn geluk te volgen. Ben dus niet alleen m'n lief kwijt maar ook mijn beste vriend. Nu wil ik alleen nog een vrouw! Heb mezelf helemaal aanvaard zoals ik ben en dat is lesbisch. Al zal het niet gemakkelijk zijn om iemand tegen te komen, toch zou ik het nu niet meer willen veranderen...
Joie de vivre

padzo
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door padzo » 27 nov 2013 10:05

Het regende deze ochtend alweer clichés over lesbiennes. Ik vermoed natuurlijk dat, wanneer de vraag is 'hoe ziet een lesbienne er voor u uit?" (slechte vraag om de clichés er uit te vissen uiteraard), er veel zo'n antwoorden komen; dat de overgrote meerderheid het had over gepiercte manwijven met stekskes, of (quote) "een man in een vrouwenlichaam", dat denk ik: what is wrong with You People? Op de vraag enkele lesbiennes bij naam te noemen, Kon Men dan weer haast geen enkel antwoord geven. Hoewel Yasmine enkele keren viel (en Evi Hanssens? Is die dan Lesbisch). Yasmine was naar mijn mening niet zo mannelijk, en wat dan nog, het was niet minder dan een topwijf.

maar tijd om in eigen boezem te kijken. Doe mee aan de Girl gaydar test! http://www.radio1.be/girlgaydartest

(for the record: ik haalde 7/10)

Quincy_
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Quincy_ » 29 nov 2013 12:15

padzo schreef:Het regende deze ochtend alweer clichés over lesbiennes. Ik vermoed natuurlijk dat, wanneer de vraag is 'hoe ziet een lesbienne er voor u uit?" (slechte vraag om de clichés er uit te vissen uiteraard), er veel zo'n antwoorden komen; dat de overgrote meerderheid het had over gepiercte manwijven met stekskes, of (quote) "een man in een vrouwenlichaam", dat denk ik: what is wrong with You People? Op de vraag enkele lesbiennes bij naam te noemen, Kon Men dan weer haast geen enkel antwoord geven. Hoewel Yasmine enkele keren viel (en Evi Hanssens? Is die dan Lesbisch). Yasmine was naar mijn mening niet zo mannelijk, en wat dan nog, het was niet minder dan een topwijf.

maar tijd om in eigen boezem te kijken. Doe mee aan de Girl gaydar test! http://www.radio1.be/girlgaydartest

(for the record: ik haalde 7/10)
Ik haalde 9, yeah! Leuke test! :)

OT: ik ben blij met wie ik ben, ik kan mezelf aanvaarden maar als ik een keuze had dan zou ik wel voor hetero kiezen. Dan zou ik thuis meer over mijn toekomst kunnen praten (aangezien ze het onderwerp holebi nu doodzwijgen).
Ook om een lief te vinden zou het stukken makkelijker zijn. Dan lijkt iedere vent die je tegen komt op straat eigenlijk een potentieel lief. Terwijl als ik nu buiten kom zelden een lesbisch meisje zomaar tegen kom.. Maakt me soms wel frustrerend eigenlijk.
Sometimes when we think we are keeping a secret, that secret is actually keeping us.

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 06 jan 2014 12:42

Ik zou zeker hetero willen zijn, als ik te kiezen had. Je kan zeggen wat je wilt, maar als hetero is het leven op bepaalde vlakken toch wel een pak simpeler. En bovendien heeft mijn seksuele voorkeur geen invloed op die ik ben, dus zou het me als persoon niet veranderen :)
Het is niet dat ik ongelukkig ben als holebi, helemaal niet, maar het is wel moeilijk soms.
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

BattleSeraph
New user
New user

Bericht door BattleSeraph » 06 jan 2014 18:27

Ik weet niet goed wat ik zou kiezen als dat mogelijk was. Ik ben nu al een redelijk lange tijd homo en ik kan me moeilijk voorstellen hoe het is om aangetrokken te zijn tot meisjes. Ik zou alleszins niet kiezen voor hetero gewoon om minder commentaar van anderen te krijgen, want mensen die oordelen over anderen vinden altijd wel iets anders.

Indie
New user
New user

Bericht door Indie » 07 jan 2014 00:17

Het leven van een hetero-persoon is ongetwijfeld makkelijker dan dat van een holebi.
Als eerste heb je niet die moeilijke coming-out, het bekend maken aan de ouders, vrienden, familie,... Daarbij moeten ze geen proces van 'zelfacceptatie' doorstaan want hetero zijn is volkomen normaal en holebi niet volgens de maatschappij. Mensen hebben schrik voor wat 'anders' is. Ze hebben geen last van vervelende kritiek. Het is ook makkelijker om een partner te vinden, ik trek voortdurend gasten aan maar zelf ben ik nog geen lesbisch meisje tegengekomen. En de kans is ook veel kleiner dat als je een persoon ziet zitten hij/zij ook holebi is. Tenslotte is het ook veel makkelijker als je een kinderwens hebt.

Ik weet het niet wat ik liever zou willen, ik heb ook nooit gedacht dat ik me aangetrokken zou voelen tot meisjes, tot op een gegeven moment. Ondertussen is het iets wat ik aanvaard heb, en ik vind het best wel leuk. Dus ik zou me ook niet kunnen voorstellen hoe het moet zijn om op een jongen te vallen. Ik neem er gewoon vrede mee.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 08 jan 2014 19:56

Just be yourself. Ik denk wel dat het leuker moet zijn om te vrijen met een man als vrouw.

Speciaalgeval
New user
New user

Bericht door Speciaalgeval » 10 jan 2014 13:39

Hetero zou makkelijker zijn, maar het heeft me ook juist sterker gemaakt dat ik lesbisch ben.

Tijdens je coming-out zie je ineens wie je echte vrienden zijn en ik was toen toch blij dat ik wist wie daarbij hoorde en wie niet. :) Zo moest ik ook geen tijd steken in mensen die uiteindelijk toch niet om me gaven zoals ze allemaal beweerden.

Ik ben ook zelfzekerder geworden, net doordat ik door die coming out ben gegaan en ook rotte reacties heb gehad. Ik ben achteraf gezien wel trots op de manier waarop ik daarmee omging :D
Pas op, ik ben nog altijd een schrikschijter haha, maar wat dat betreft niet en dat is een positief begin.

Ik zie mezelf echt niet meer met een jongen, laat staan dat ik seks heb met een jongen. Ik denk dat ik aseksueel zou zijn als ik hetero was haha!

JustMe
Regular user
Regular user

Bericht door JustMe » 12 jan 2014 17:24

Hetero zijn is makkelijker denk ik. Heel de maatschappij is ook zo hetero-gericht. Dan is het heel moeilijk om 'anders' te zijn. Ik heb het in elk geval nooit kunnen doen. Ik ga al jaren als hetero door het leven, terwijl ik diep vanbinnen wel 'weet' dat ik eigenlijk op meisjes val. Dat masker dragen dag in dag uit is heel vermoeiend. Op een bepaald moment besef je dan dat niemand je ECHT kent, zelfs je ouders of vrienden niet. En dat is heel pijnlijk, ondraaglijk zelfs. Dan heb je van de ene moment op de andere precies de intense nood om dat masker af te gooien en eindelijk jezelf te zijn. Elke dag wou ik dat ik hetero was, dan was mijn leventje zooo perfect zoals het nu is.
Just be you.. Life's too short to be anybody else..

Luna
New user
New user

Bericht door Luna » 06 feb 2014 22:56

Soms zou ik ook wel hetero willen zijn. Het zou op bepaalde vlakken idd. makkelijker zijn, maar langs de andere kant is het niks dat je zelf kiest. Het belangrijkste is dat je zelf gelukkig bent. Ik schaam me er zeker niet voor dat ik lesbisch ben :) maar het is alleen niet altijd de gemakkelijkste weg.

Gneiss
New user
New user

Bericht door Gneiss » 09 feb 2014 00:53

Ik zou eigenlijk wel liever hetero zijn dan holebi. Het is wel iets dat het leven gecompliceerder maakt. Voor mijzelf is het geen probleem, maar spijtig genoeg zijn er enkele mensen dier er wel een probleem van maken, zoals ouders bijvoorbeeld. Wanneer je vader je zegt dat hij het als een het als een mislukking van zichzelf zou beschouwen moest je homo zijn, en je later holebi blijkt te zijn, dan denk je toch wel soms dat het leven gemakkelijker zou zijn moest je gewoon hetero zijn :/

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 22 jun 2014 17:16

Interessante vraag.

Ik ben van mening dat je jezelf moet aanvaarden zoals je bent. Zelf ben ik niet ongelukkig of blij of zo dat ik homo ben. Ik vind het gewoon normaal. Het is bij sommige dingen wel gemakkelijker als hetero (zoals kinderen of trouwen). Bovendien heb je dan ook geen last van discriminatie of slechte reacties. Of ik uiteindelijk hetero wil zijn of niet: ik denk van niet, maar ik begrijp het volledig als sommige holebi's dat wel willen zijn.

Van één ding ben ik wel zeker: in een wereld zonder discriminatie waarin iedereen aanvaardt dat je holebi bent en alles mogelijk is voor ons, zou ik nooit willen veranderen.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

ceke
New user
New user

Bericht door ceke » 11 jul 2014 12:02

Goeie vraag

Hetero zijn maakt je leven sowieso gemakkelijker zeker op vlak van trouwen, kinderen krijgen ... Maar langs de andere kant zit je als holebi niet meteen in zo'n vast patroon als huisje-tuintje-kinderen, je bent meer uniek :D . Als ze me deze vraag zouden stellen zou ik gewoon homoseksueel willen blijven.

Elliiitje
New user
New user

Bericht door Elliiitje » 30 jul 2014 18:47

Ik heb redelijk vaak momenten waarop ik denk dat het veel gemakkelijker zou zijn om hetero te zijn. Alleen al omdat het grote deel van de mensen hier op aarde ook hetero zijn :) Nu is het precies een kansspel met die mislukte gaydar van mij :D

Maar dan denk ik aan heel wijze woorden van een volwassen homo "Moest er een pilletje voor mij liggen om hetero te worden, ik zou het wegspoelen in de pompbak"

At the end, everything will be okay, if it's not okay, it's not the end

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 14 nov 2014 12:38

ik weet echt niet wat ik zou kiezen. holebi zijn is voor mezelf wel leuk en zolang de mensen die ik liefheb het ook accepteren is er niets aan de hand. wat de rest denkt kan me echter gestolen worden. inderdaad, zoals hier al aangegeven, maakt het sommige zaken wel gecompliceerder, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen dat ik op meisjes val en ik ben ook al slecht in keuzes maken. dus ik hou het maar op homo. :D

Gesloten