Wil je later kinderen?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.

Wil je later kinderen?

Ja
228
58%
Nee
62
16%
Dat zien we later wel
100
26%

Totaal aantal stemmen: 390

mickeee
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Wil je later kinderen?

Bericht door mickeee » 06 aug 2013 17:01

ik wil zeer graag 2 of 3 kindjes :)

over mijn zwangere buik voelen is mijn grootste droom hopelijk komt die ooit uit desnoods door donor schap :)
Altijd klaar om nieuwe mensen te helpen

Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Liro » 07 aug 2013 10:56

De hoeveelheid kak dat daar uit komt! Gadver!
Neeje, laat voorlopig maar, traumatisch gewoon..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

XkickboxingX
New user
New user

Bericht door XkickboxingX » 12 aug 2013 16:51

Eigenlijk had ik later heel graag kinderen gewild, maar door een zeldzaam gendefect is de kans enorm groot dat mijn kindjes met een zware handicap geboren zouden worden. Voor mij zit het er dus niet in. Ik weet het nu toch al een paar jaar, maar het blijft pijnlijk...

Sorry voor de depressieve post. Ik wou het gewoon ergens kwijtkunnen zonder dat het weggelachen werd.

cerclezot
Experienced user
Experienced user

Bericht door cerclezot » 15 aug 2013 08:55

Kingdom schreef:
bieke007 schreef:In mijn omgeving is het écht babytijd! En dat zet een mens aan tot nadenken he... Ik hoop dat ik op mijn 30ste toch een eerste kindje heb.
In onze omgeving ook, echt al onze vrienden krijgen stilaan kinderen. Vreemd genoeg ben ik daardoor alleen maar zekerder dat ik geen kinderen wil.
Bij mij ook. Ik vind mijn twee nichtjes geweldig, maar kinderen voor mij zelf nee bedankt.

Quincy_
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Quincy_ » 17 aug 2013 14:49

Ik wil absoluut kinderen later. Of het nu van mezelf is of van mijn (toekomstige) partner of ik word adoptieouder of pleegouder, maakt me niet veel uit. Maar ik wil later zeker en vast een kind in mijn leven.
Sometimes when we think we are keeping a secret, that secret is actually keeping us.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 18 aug 2013 18:41

Uit een ander onderzoek zal dan weer iets anders blijken. En zo blijf je bezig.
Voor de ouders is het misschien allemaal te doen om die "emotionele" band, maar hoe gaat het kind daar later over denken? Voor hem is dat biologische misschien wel belangrijk.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 18 aug 2013 18:42

Je zegt het zelf, MISSCHIEN.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 19 aug 2013 00:14

Samotex schreef:Ik vind eigenlijk dat holebi's geen kinderen moeten creëren om aan hun eigen wensen te voldoen. Begrijp me niet verkeerd, met creëren bedoel ik dus: voor vrouwen een zaadje id spermabank halen van een anonieme donor en voor mannen bv. illegaal draagmoederschap. Adoptie, pleegzorg, een kind van een goeie vriend die dan ook bij de opvoeding betrokken wordt, dat is iets helemaal anders.

Ik mag er niet aan denken dat ik bv. twee papa's had en afkomstig ben uit een onbekende kweekmoeder in wit-rusland. Ik zou daar echt een trauma aan hebben, misschien nog niet als kind, maar op latere leeftijd wel.
Iedereen creëert kinderen om aan zijn eigen wensen te voldoen. En ik zou toch graag eens al die onderzoeken lezen waaruit zou blijken dat die kinderen 'minder' gelukkig zijn.

Ik vind het ook frappant dat je er van uitgaat dat kinderen van holebi ouders daar een trauma van zouden hebben terwijl je het niet weet.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

CFBarton
New user
New user

Bericht door CFBarton » 19 aug 2013 01:02

Ik vind dat Samotex behoorlijk lege argumenten biedt.
Dat mensen die op een kunstmatige of alternatieve wijze kinderen krijgen niet zouden mogen omdat ze een kinderwens hebben. Ik heb medelijden met mensen die opgegroeid zijn in een omgeving waarbij kinderen alleen verwekt worden om de voortzetting van de bloedlijn te garanderen, want wat voor mensen verwekken anders kinderen als ze er geen willen?

Houden kinderen trauma's over aan het feit dat ze twee papa's of mama's hebben?
Mensen die op een kunstmatige manier kinderen willen/noodgedwongen moeten verwekken worden gescreend en gecontroleerd, terwijl eender welk heteroseksueel koppel zonder probleem kinderen zou kunnen verwekken. Mensen die door die maanden of jaren van wachttijden, onzekerheid en administratie willen gaan, bewijzen voor mij dat ze een engagement willen aangaan om een kind een goeie thuis te geven.

Jammer genoeg kunnen er kinderen gepest worden omwille van dat feit, maar verder zie ik niet hoe andere kinderen daar minder onder zouden kunnen lijden, want pesten is nu eenmaal iets waar niet veel 'redenen' voor nodig zijn.

Ten slotte wil ik zeggen dat, als je beweert dat je een trauma overgehouden hebt aan jaren van liefhebbende opvoeding, een dak boven je hoofd, enzovoort, je waarschijnlijk nog niet uit de puberteit bent geraakt, want elke puberale snotaap zegt wel eens dat hij/zij een trauma opgelopen heeft omwille van zijn/haar ouders.

OT: Op dit moment zie ik mezelf echt niet als potentiële papa.
Hoewel ik toegeef dat ze enorm schattig kunnen zijn, vrees ik dat ik gewoon niet echt omkan met kindjes. Ik ben daarom ergens ook wel blij dat het op de biologische manier zeker niet onverwacht zal komen. ^^'
Wat ik wel nog zie zitten is om de toffe nonkel te zijn als m'n goeie vrienden en vriendinnen kinderen krijgen.
- “Genius - the ability to produce fantastic amounts of equally fantastic bullshit that all makes perfect sense”. -

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 19 aug 2013 13:54

Ik heb altijd al een kinderwens gehad, maar nu dat ik eindelijk door heb dat ik homo ben, lijkt het mij niet meer nodig eigenlijk. Klinkt misschien vreemd, maar als ik een kind wil, had ik het liever via de natuurlijke manier gehad en geen adoptie. Ik heb er voorlopig echt nog geen nood aan, maar ik ben ook nog maar 17 he.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 19 aug 2013 14:59

Ik heb enkele posts verplaatst naar het topic over Anoniem donorgedoe, omdat het daar (naar mijn gevoel) beter thuishoort.

Linde
New user
New user

Bericht door Linde » 19 aug 2013 15:48

Ik was van heel jonge leeftijd al overtuigd dat ik kinderen wou. Toen de hele geaardheidkwestie een issue werd, was ik er niet meer zo zeker van. Maar nu ik veel baby's rondom me heb, ben ik zekerder dan ooit dat zo'n mini-mensje echt wel in mijn toekomst hoort. Die puurheid van een kind, die oprechte liefde en die onbevangen blik waarmee ze naar de wereld kijken. Prachtig!

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 20 aug 2013 00:02

Disco Trut schreef: Verder denk ik vooral dat het compleet idioot is om adoptie, pleegouderschap en medisch begeleide voortplanting (donor-kindjes, als je ze liever zo noemt) op één lijn te zetten, maar dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening...
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat jouw mening al te bescheiden is. En dat is maar goed ook, want ze komt opnieuw overeen met de mijne.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 26 aug 2013 11:52

Liro schreef:
Disco Trut schreef: Verder denk ik vooral dat het compleet idioot is om adoptie, pleegouderschap en medisch begeleide voortplanting (donor-kindjes, als je ze liever zo noemt) op één lijn te zetten, maar dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening...
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat jouw mening al te bescheiden is. En dat is maar goed ook, want ze komt opnieuw overeen met de mijne.
Schoontje :-D

OT: Neen, echt niet. Ik vind kinderen wel echt kei tof en schattig dus ik wil er later veel rond me heen. Met andere woorden: ik word degene die altijd met plezier op de kinderen van mijn broers en vrienden gaat passen.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Gillian70
New user
New user

Bericht door Gillian70 » 28 aug 2013 22:52

Ik heb niet echt een kinderwens, Ik denk dat'k dat later wel zie, als ik er klaar voor ben.
Persoonlijk ben ik nog niet klaar om zo ver in de toekomst te kijken.
What I like (See spoiler)
Spoiler! :
- Being a Whovian
- Being Bi-sexual
- Photography
- Movies
- Series
- Books
- Coffee
- Gaming
- And The Little Things In Life!
http://www.punt-andere-lijn.be/ <-- Holebi vereniging in Brugge en omstreken, bekijk de site voor meer info :)

Krisman
Regular user
Regular user

Wil je later kinderen?

Bericht door Krisman » 29 aug 2013 10:06

Voor mij persoonlijk hoeft het niet echt. Ik zeg geen nee maar ook geen ja.
Mijn vriend daarentegen heeft een uitgesproken kinderwens,hij wik er absoluut.
Dus ja, is soms wat raar en verwarrend, maar we geraken er wel uit.

Ineisthename
New user
New user

Bericht door Ineisthename » 01 sep 2013 11:52

Als je me deze vraag 2 jaar geleden had gevraagd, had ik absoluut nee geantwoord.
Maar met de jaren zou ik steeds liever kinderen willen, een jongen en een meisje. Zelf heb ik 1 broer, we verschillen maar 14 maand en ik vond het geweldig om met hem op te groeien. We zijn heel hecht en ik hoop dat mijn kinderen dat later ook zijn. Ik kan niet wachten om een eigen huisje te hebben, kindjes, een hond, een kat en natuurlijk een prachtige vrouw :)

itsjustme1
New user
New user

Bericht door itsjustme1 » 10 sep 2013 16:40

Ik zou later wel graag kinderen hebben tenzij mijn lief er echt geen wil. Al zou ik het dan eerlijk gezegd toch een beetje spijtig vinden. Ik heb altijd al kinderen gewild en dat zal zo blijven.

IconaPop91
New user
New user

Bericht door IconaPop91 » 19 sep 2013 21:55

Ik wil in de latere toekomst ook wel heel graag kinderen! Maar natuurlijk eerst nog de juiste persoon vinden om dat mee te delen. Maar in iedere geval ik heb een kinderwens en hopelijk word deze ooit wel vervuld :-) we zien wel

Lorenzoo
New user
New user

Bericht door Lorenzoo » 02 okt 2013 20:50

Ik droom er zeker van om een kindje te hebben..
Geadopteerd of via een draagmoeder, mij maakt het niet veel uit.

Ik smelt nu al als ik een kinderbedje zie staan in een winkel..

Gesloten