Darkcrow schreef: ↑01 mar 2019 21:48
Het verbaasd mij dat ik nog nooit op dit bericht heb geantwoord, immers ik zelf autisme heb. Of om meer specifiek te zijn heb ik ASS (Autistisch Spectrum Syndroom.) Mijn autisme volgt mij al mijn heel leven. Het gebrek aan sociale omgang speelt mij parten en ik was bovendien heel laat met het ontdekken dat ik homo ben. Recent heb ik ook ontdekt dat ik mogelijk aromantisch ben en het nog moeilijker maakt. Vrienden maken is voor mij al een probleem, maar een relatie is haast onmogelijk. Ik wil er graag de liefde van mijn leven ontmoeten en ik zou graag vrienden maken. Mijn autisme blijft bij mij nog altijd een grote hindernis. Ik heb al moeite om contact te leggen, en het te onderhouden. Ik heb al veel geprobeerd, Pokémon Go beginnen te spelen, op datingsites ingeschreven, ik heb zelfs met enkele anderen een holebigroepje opgericht, enz.
Mijn vraag is nu, zijn er holebi's met autisme die weten wat ik nog eventueel zou kunnen doen? En wat heb jij gedaan om vrienden te maken en misschien een relatie?
Hier ç'est! Da's een tijd geleden!
Als het op relaties aankomt kan ik je helaas niet verder helpen, want daar heb ik zelf genoeg problemen mee. Maar ik heb misschien wel advies om vrienden te maken.
Na jaren van kloojen heb ik ondervonden dat ik te weinig gemeen heb met allistische/neurotypische mensen om een diepgaande vriendschap op te bouwen. De problemen beginnen eigenlijk al bij het feit dat ik niet op m'n eigen manier met hen kan communiceren. Als ik met Allo/NT's praat, dan moet ik mezelf volledig aanpassen, opdat de sociale interactie zo vlot mogelijk zou verlopen. Dit heet ook wel "maskeren". En hoewel ik dit ondertussen goed genoeg kan, is het nog steeds een bewuste inspanning die enorm vermoeiend is. In het bijzonder wanneer ik het voor lange periodes moet volhouden. Daar komt ook nog eens bij dat ik in feite mijn echte "ik" niet laat zien. Je kunt nu wel zeggen; "Maar Confusion, waarom laat je dat maskeren dan niet gewoon?" Wel, hypothetische vraagsteller, omdat ik anders mensen zo'n ongemakkelijk gevoel geef dat ik ze letterlijk wegjaag. Dit alles bij elkaar maakt het voor mij niet de moeite waard om diepgaande vriendschappen op te bouwen met Allo/NT's.
Ik wil hier nog even verduidelijken dat ik
absoluut niet denk dat ik beter ben dan allo/NT's, of iets heb tegen hen. Dit is gewoon wat ik in mijn 25 jaar ervaren heb.
Maar weet je met wie ik deze problemen echter niet heb? Met andere autistische mensen. En eigenlijk ook niet met mensen die een andere soort beperking hebben, maar dat is in mindere mate. Iedereen die ik vandaag als echte "vriend" beschouw heeft autisme, een fysieke beperking, of een chronische ziekte, en dit is op natuurlijke wijze zo geëvolueerd. Ondertussen ben ik ook in een vereniging voor autistische mensen gestapt, en het klikte fantastisch. Misschien kun je dat ook eens proberen?
Als het je wat lijkt, kan ik je best helpen met het zoeken naar een vereniging in jou buurt.