ik weet het niet

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Gesloten
lieke85

ik weet het niet

Bericht door lieke85 » 13 dec 2018 16:19

Inmiddels ben ik al wat ouder 30+, maar de laatste tijd twijfel ik nogal en weet niet zo goed wat ik hier mee moet of hoe ermee om moet gaan. Misschien herkennen mensen zich hierin.

Als ik terugkijk ben ik op de middelbare school nooit verliefd geweest op een meisje maar ik vond sommige meisjes wel mooi. Verder niets.

Toen ik 17 was kreeg ik verkering met een jongen waar ik echt heel erg verliefd op was. Maar er was dat jaar ook een meisje waar ik mee bevriend was die ik gewoon heel erg mooi vond. Ik kwam ook weleens bij haar thuis, maar er is verder nooit iets gebeurd, ik heb ook nooit gedacht aan zoenen of meer met haar. Ik kon mij wel voorstellen waarom jongens haar leuk/mooi vonden. Maar dat was het ook. Ik was heel gelukkig met mijn vriend.

De jaren gingen verder en af en toe kwam ik vrouwen tegen die lesbisch waren. Er gebeurde verder niets mee. Ik raakte er alleen wel door van slag. 1 vrouw was heel erg open over haar relatie met een vrouw en op 1 of andere manier raakte mij dat heel erg. Ik was er erg mee bezig. Maar door omstandigheden bv ander werk raakte ik zo iemand weer uit het oog en was ik er niet meer mee bezig. En zo is het eigenlijk altijd gegaan.

Inmiddels ben ik al lang samen met een man en ben ook moeder geworden. De relatie met mijn man is niet goed, ik mis er heel veel betrokkenheid. Echt gelukkig ben ik eigenlijk niet. De laatste tijd heb ik al meerdere keren gevoelens gehad voor vriendinnen. Gewoon omdat ze aardig zijn en wel de aandacht geven die mijn man niet geeft. Dan stel ik me voor hoe het zou zijn als ik met die persoon een relatie zou hebben. Sowieso is dus de relatie met mijn man niet goed. Het is misschien wel logisch dat ik gevoelens krijg voor anderen, maar dat het dan vrouwen zijn vind ik frustrerend. Ik doe er verder niets mee en na een tijdje gaat het weer over. Maar toch is het niet fijn.

Ik kijk nog steeds weleens een serie of film met het onderwerp lesbisch en dan ben ik ook weer van slag daarna.

Achteraf gezien denk ik: had ik altijd al gevoelens voor vrouwen maar altijd onderdrukt of zo. Ik weet het niet. Ik vind het vooral stom dat dit nu best erg speelt terwijl ik nu een gezin heb. Dan had ik het beter eerder anders aan kunnen pakken. Maar ik heb dat nooit gedaan en volgens mij niet bewust.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen?

Hanne J.
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: ik weet het niet

Bericht door Hanne J. » 13 dec 2018 19:06

Ik ben nog maar 17 en dus herken ik me niet in jouw situatie, maar ik wou toch even wat zeggen.

Weet dat we nog niet heel erg veel weten over seksuele orientatie. Veel mensen denken dat het aangeboren is (ik denk dat dat bij vele ook het geval is, misschien iedereen), maar er zijn ook andere die zeggen dat het kan veranderen. Sluit dus niet uit dat dat voor jou misschien zo kan geweest zijn. Ik ben ook vrijwel zeker dat hetero vrouwen andere vrouwen mooi kunnen vinden en van hen denken dat andere hun aantrekkelijk vinden.

Je kan ook eens denken aan wat je precies van slag maakt wanneer je over een lesbische relatie hoort en wat je precies zo frustrerend vind aan het feit dat het vrouwen zijn waar je gevoelens voor krijgt. Waarschijnlijk doe je dit al wel veel.

Als dat mogelijk is kan je misschien ook even wat afstand nemen van je man en dan bedoel ik fysieke afstand. Even bij een vriend/vriendin of je ouders ofzo gaan wonen. Dan kan je er waarschijnlijk helderder over nadenken. Met je kinderen is dit lastig, maar zij hebben er ook geen baad bij als jij ongelukkig bent met je relatie (en nu kan ik wel uit ervaring spreken).

Ik wens je veel succes met alles!
“The path to our destination is not always a straight one ...” —Barbara Hall

alwatouder
New user
New user
Geslacht: Man

Re: ik weet het niet

Bericht door alwatouder » 26 dec 2018 14:18

Ik geloof ook wel dat het kan veranderen.
Je verandert zelf ook wel in het leven, dus waarom zou dat aspect niet kunnen veranderen?

Dat gebeurt natuurlijk nooit van dag op dag, maar zal geleidelijk aan gebeuren. Ik heb het zelf ook een beetje meegemaakt dus het is een heel verwarrende periode.

Persoonlijk denk ik dat het belangrijk is dat je iemand in de je onmiddellijk omgeving in vertrouwen neemt en er gewoon open en eerlijk over kan babbelen met die persoon. Heb je bijvoorbeeld een goeie vriend(in)? Die in het beste geval misschien zelfs ook holebi is zodat die min of meer weet wat je doormaakt? Probeer die persoon in vertrouwen te nemen, en zeg gewoon wat je voelt. Probeer je onzekerheid uit te leggen, ten slotte kennen je vrienden je het beste en zullen ze hopelijk ook wel oprecht kunnen luisteren.
Ze zullen misschien geen raad hebben voor je, maar als je er zelf open over kan praten dan zal je voor jezelf ook sneller de waarheid kunnen achterhalen vind ik (zo was het bij mij toch).

Alleszins heel erg veel succes ermee!

Wat het stukje met je man betreft, daar herken ik mezelf ook wel een beetje in.
Is het abnormaal dat je gaat fantaseren over anderen als je in je eigen relatie ongelukkig bent? Absoluut!
Waarover je dan precies gaat fantaseren is denk ik hetgene waar je jezelf het gelukkigst in zou zien. Maar natuurlijk, gelukkig zijn in je fantasie is niet altijd zo in het echt, daarvoor zou je het eens moeten "uitproberen", wat natuurlijk best lastig is als je een gezinnetje hebt. Vergeet wel niet: het gras is altijd groener bij de buren, maar dat betekent niet dat je niet bij de buren even over het gras mag gaan wandelen. Zolang het maar etisch blijft, ik heb zelf altijd heel goed opgelet dat ik niet ging bedriegen.

Gesloten