Jouw laatste coming out [7]

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Matt
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Jouw laatste coming out [7]

Bericht door Matt » 03 dec 2015 22:56

Mijn laatste coming out was onlangs in de aula. Hoewel ik moest opletten, greep ik even naar mijn iPhone. Mijn buurman zag dat ik de befaamde Tinder-app had en toonde me toen op zijn smartphone een volgens hem 'lekker wijf'. Hij leek me nogal om bevestiging te vragen. Toen heb ik hem maar even duidelijk gemaakt dat ik voor de jongens was :D

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH
Geslacht: Vrouw

Bericht door redwings » 03 dec 2015 23:33

Matt schreef:Mijn laatste coming out was onlangs in de aula. Hoewel ik moest opletten, greep ik even naar mijn iPhone. Mijn buurman zag dat ik de befaamde Tinder-app had en toonde me toen op zijn smartphone een volgens hem 'lekker wijf'. Hij leek me nogal om bevestiging te vragen. Toen heb ik hem maar even duidelijk gemaakt dat ik voor de jongens was :D
Had ik ook onlangs, maar dan in een leslokaaltje waar wij de enige waren die praatten en waardoor ik het dus niet echt kon zeggen zonder dat de hele klas (17 mensen) mij gingen aankijken ...
Wel makkelijk anders zo'n outings!

OT: tiens, al eventjes geleden dat ik me nog moest outen denk ik :hmm:

Wiske33

Bericht door Wiske33 » 10 dec 2015 23:38

Eergisteren na examen chemie. Ik en een jongen van mijn klas waren tesamen klaar en gingen samen naar het station. Gesprek viel stil en toen zei ik dat ik op meisjes val. Voila, nu zal de rest van de klas het ondertussen ook al weten zeker?

LED1995
Min19-begeleider
Min19-begeleider

Bericht door LED1995 » 17 dec 2015 12:19

Mijn laatste coming out was zonet. Een klasgenoot was zo lief om 'potje' door heel de klas te roepen.

--> Zijn reactie: "Sorry. Ik wist niet dat niet iedereen dat wist."
Haha maar hij is zelf gay dus tis ok. :p
Ben je jonger dan 19 of net 19 geworden? Dan is Min19 iets voor jou!

Amor omnia vincit!

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 18 dec 2015 06:05

Nu net tegen iemand die ik kende uit mijn richting vorig jaar en die samen met mij naar het station liep :)

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 18 dec 2015 15:44

redwings schreef:Nu net tegen iemand die ik kende uit mijn richting vorig jaar en die samen met mij naar het station liep :)

jaa.... :party: :party: --> drunk ^^
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 19 dec 2015 13:36

Vorige week op mijn Engels examen had ik een gay romance verhaal geschreven als schrijfopdracht. Gisteren zag ik mijn lerares en vroeg ik ernaar. Ze heeft het volgens mij wel door. Reactie was niet slecht alleszins.

Gisterenavond heeft mijn zus het ook eens laten vallen in mijn oude jeugdbeweging. Ook positieve reacties, sommige hadden al sterke vermoedens :p.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Loewieze
New user
New user

Bericht door Loewieze » 15 feb 2016 22:03

Kleine zus (13j) vertelde dat ze over me had gepraat in de klas. Toen ik doorvroeg, bleek dat ze me vandaag heeft geout in de klas tijdens de les leefsleutels. Er was een gesprek over holebi's en zij vertelde over mij, dat ik een vriendin heb gehad! Wel sterk dat ze dit zo als eerste ter sprake durfde brengen, op die leeftijd... Trots!
If feelings would have brains

bloemenpersoon
New user
New user

Bericht door bloemenpersoon » 16 feb 2016 19:04

Hey,mijn laatste coming out was tegen een leidster van een jeugdbeweging waar ik in zit
Ze reageerde goed
Ze had al een vermoeden
Veel groetjes bloemenpersoon

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 17 feb 2016 16:59

Vandaag tegen een medestudente

Het was wel moeilijk, en ik heb zeker een uur getwijfeld of ik iets zou zeggen
maar ik wou het eigenlijk echt wel eens zeggen.
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 29 feb 2016 15:05

Heb voor het eerst iemand verbeterd in mijn jaar toen zij het had over 'zij' in plaats van 'hij'. Het kwam gewoon nooit eerder ter sprake :-D
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 29 feb 2016 20:50

BiNDing schreef:Heb voor het eerst iemand verbeterd in mijn jaar toen zij het had over 'zij' in plaats van 'hij'. Het kwam gewoon nooit eerder ter sprake :-D
Ik vind het soms nog moeilijk, zelfs nu ik samen woon om mensen in zo'n geval te verbeteren. Vaak uit oogpunt van 'ik wil geen gedoe' maar dat is niet altijd goed.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 29 feb 2016 21:50

vorvzie schreef:
BiNDing schreef:Heb voor het eerst iemand verbeterd in mijn jaar toen zij het had over 'zij' in plaats van 'hij'. Het kwam gewoon nooit eerder ter sprake :-D
Ik vind het soms nog moeilijk, zelfs nu ik samen woon om mensen in zo'n geval te verbeteren. Vaak uit oogpunt van 'ik wil geen gedoe' maar dat is niet altijd goed.
Bij sommigen laat ik het ook gewoon varen en spreek ik over 'mijn lief' en doe ik alsof ik hun 'zij' gewoon niet goed versta.
Hangt een beetje af van de persoon, groep en situatie.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Lizzie
New user
New user

Bericht door Lizzie » 04 mar 2016 23:02

BiNDing schreef:
vorvzie schreef:
Bij sommigen laat ik het ook gewoon varen en spreek ik over 'mijn lief' en doe ik alsof ik hun 'zij' gewoon niet goed versta.
Hangt een beetje af van de persoon, groep en situatie.
Dat heb ik ook nog steeds na jaren.

Ook al heb ik geen problemen meer met mijn geaardheid, toch is het soms wel vervelend om dit telkens te moeten vertellen aan bvb collega's.. Mensen die het wel wat moeten weten.
Tegen mensen die ik toch niet meer vaak zal zien, laat ik het soms ook wel varen. Beetje dubbel (want ik heb er geen problemen meer mee), maar ook geen zin in 'gedoe' of het 'anders' zijn.

De laatste keren dat ik me outte was dus ook naar collega's toe. Telkens wel fijne reacties.

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 04 mar 2016 23:13

De laatste keer was donderdag toen ik vertelde over de verhuis. Iemand vroeg of ik verhuisd was, ik antwoordde met mijn vriend gaan samen wonen :D
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 05 mar 2016 12:41

De laatste keer was op een feestje waar ze een kleurencode hadden. Ik vroeg een bandje in de kleur dat voor single en holebi stond. Dat telt denk ik ook wel als outing :p Overigens doe ik normaal niet mee aan outen. Als iemand er achter vraagt, zeg ik wel hoe het zit. Ik heb echter geen behoefte aan het van de daken te schreeuwen. Hetero's zeggen toch ook niet dat ze hetero zijn, dus waarom zou ik dat dan wel moeten zeggen? Als ik ooit een vriendin heb, zullen ze het wel zien :p

Lizzie
New user
New user

Bericht door Lizzie » 06 mar 2016 11:23

winteriscoming schreef:De laatste keer was op een feestje waar ze een kleurencode hadden. Ik vroeg een bandje in de kleur dat voor single en holebi stond. Dat telt denk ik ook wel als outing :p Overigens doe ik normaal niet mee aan outen. Als iemand er achter vraagt, zeg ik wel hoe het zit. Ik heb echter geen behoefte aan het van de daken te schreeuwen. Hetero's zeggen toch ook niet dat ze hetero zijn, dus waarom zou ik dat dan wel moeten zeggen? Als ik ooit een vriendin heb, zullen ze het wel zien :p
Feit! :) Das goed verwoord over hoe ik er eigenlijk ook over denk.
Zoals ik hierboven postte ivm collega's.. Het is ook maar enkel verteld omdat het moment zich aandiende over partners.

Loewieze
New user
New user

Bericht door Loewieze » 06 mar 2016 13:43

Lizzie schreef:
winteriscoming schreef:De laatste keer was op een feestje waar ze een kleurencode hadden. Ik vroeg een bandje in de kleur dat voor single en holebi stond. Dat telt denk ik ook wel als outing :p Overigens doe ik normaal niet mee aan outen. Als iemand er achter vraagt, zeg ik wel hoe het zit. Ik heb echter geen behoefte aan het van de daken te schreeuwen. Hetero's zeggen toch ook niet dat ze hetero zijn, dus waarom zou ik dat dan wel moeten zeggen? Als ik ooit een vriendin heb, zullen ze het wel zien :p
Feit! :) Das goed verwoord over hoe ik er eigenlijk ook over denk.
Zoals ik hierboven postte ivm collega's.. Het is ook maar enkel verteld omdat het moment zich aandiende over partners.
Zo gaat het bij mij inderdaad ook steeds! Niet dat ik het van de daken wil schreeuwen, maar ik voel me wat ongemakkelijk als ik het had over "een lief" en mensen ervan uit gaan dat het dan een jongen is. Dan vertel ik het er meestal wel bij. Tegen cliënten op het werk ben ik wel selectiever over wat ik al dan niet prijs geef.

Mensen aan wie ik het nog niet heb verteld, vermoeden het bij mij nagenoeg ook nooit, dus vaak vallen ze nogal hard uit de lucht in eerste instantie. Daarna herstellen zich dan wel snel en reageren goed. Mijn collega's waren ook de laatsten bij wie ik me outte en het ging net weer zo :)
If feelings would have brains

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 10 mar 2016 17:27

Vandaag de eerste in mijn Leuvense klas gedaan tegen een klasgenoot (en een andere luisterde mee): de ene dacht dat ik ermee aan het lachen was, maar geloofde het uiteindelijk wel en vond het allemaal goed. De eerste zei tegen die die meeluisterde: "wist jij dat?" en ze antwoordde van wel, maar vijf uur later kwam uit dat ze echt dacht dat ik een verhaaltje verzon en ze wou meespelen ;)
Maar goeie reacties dus wel :)

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 19 mar 2016 21:39

De kogel is door de kerk, of zoals den Erik het zou zeggen 'Het is gebeurd!'
Vanaf heden kan ik thuis vrijuit praten over mijn 'niet hetero'-gedeelte.

Mijn broer had dus effectief de pagina van WJNH zien opengalmen, wat resulteerde in een openhartig gesprek.
Hij steunt me onvoorwaardelijk. Nice surprise van de dag :) !
Nu is het hele gezin op de hoogte... YESH :yeahimcool:

:greenthing:
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Gesloten