Vasten

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
Gesloten
Wiske
Schattigaard van 2017
Geslacht: Vrouw

Vasten

Bericht door Wiske » 14 feb 2016 21:34

Doe jij iets speciaals tijdens de vasten? 40 dagen zonder vlees, minder computeren of geen snoep? Of span jij je het hele jaar door al in en niet speciaal in de vasten?
Als je wel iets doet, is dat uit godsdienstelijke overweging of weet je niet wat de vasten met godsdienst te maken heeft?
Laat dit even weten en stimuleer eventueel anderen mee te doen!
:grouphug:

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: Vasten

Bericht door Florre » 14 feb 2016 21:42

Ik doe daar eerlijk gezegd niet aan mee.

Ik neem dan liever een paar keer extra de fiets of zo.

Ik vind het wel knap de mensen die dat kunnen maar ik heb daar het geduld
en de uithouding niet voor.

En ik iets te graag vlees dat ook
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 15 feb 2016 12:55

Ik ben arm, dus ik vast het ganse jaar door.
Wel, ook niet zo arm dat ik geen vlees kan eten.

Maar om eerlijk te zijn doe ik niet mee met de vasten. Minder snoepen, dat gaat niet lukken, ik heb met Kerst een gigantische doos met snoep gekregen van mijn zus, waar ik nog even zoet mee zal zijn. Minder vlees eten, lijkt me niet een optie, ik eet wat de pot schaft, en als dit vlees is, eet ik vlees.

En minder internet... Wat doe ik in de plaats?

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 21 feb 2016 23:59

Eigenlijk doe ik ook niet mee met vasten: misschien zou ik deze vastentijd wat minder vlees eten, minder snoepen én wat meer sporten. Ik ken mensen die al jaren dagen zonder vlees doen tijdens het vasten en volgend jaar zou ik beter ook eens moeten meedoen! Het is goedkoper, dus kan je iets extra kopen ermee met het geld gespaard hebt. Toch vind ik vlees eerlijk gezegd 'lekker' (ik heb nog als jobstudent in Delhaize gewerkt in de beenhouwerij ;) en zou het dus wel echt moeilijk hebben zonder... Wie weet, lukt het volgend jaar?!
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 22 feb 2016 07:19

Ik denk dat vasten gaat over wat je doet bewuster doen. Dat kan zich uitten in een lichamelijke versterving. Je kan ook aanweziger proberen zijn voor bv ouders of grootouders, afspreken met uit het oog verloren vrienden enz... De vasten telt 40 vastendagen, maar de tijd tussen aswoensdag en Pasen is meer, dit komt omdat zondag geen vastendagen zijn. De moraal, kies voor een pragmatische vasten, iets wat je kan, wilt en ook doet.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 22 feb 2016 07:38

Ik doe niet echt iets speciaals. Ik eet wel sowieso al een keer in de week vegetarisch, en eet zo goed als geen snoep.
Vroeger deden wij wel altijd mee. Dan was het geen vlees, geen snoep, geen frisdrank,...
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

Gesloten