Wat is je angst(en)?
Re: Wat is je angst(en)?
Spinnen, bah. Daar schrik ik mij dood van !
Toen ik 10 jaar was heb ik ooit vastgezeten in een wc-kot vanwege een slecht slot. Vanaf dan controleer ik elk slot voor dat ik in zo'n kot ga 
Het is een reflex.

Het is een reflex.
-
- Forum addict
- Geslacht: Man
Tegenwoordig heb ik echt een diepe angst dat er oorlog zal komen, dat ik in het leger ga moeten gaan en mensen ga moeten doodschieten.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.
- J.K. Rowling
- J.K. Rowling
Ik ben bang dat de kinderen wakker zouden worden en dan gaan zien wie Sinterklaas is....
Geen kloten van m'n leven maken en als zatlap ofzo in de goot eindigen. Of in een of ander dead-end kantoor of supermarktjob waar ik me doodverveel/erger. Zou op zich nog niet de eerste in de familie zijn die het verkluot op z'n schoon vlaams gezegd.
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
-
- Senior user
- Geslacht: Vrouw
Redelijk herkenbaar. Mijn grootste angst is om als een dikke 'White Trash' loser aan de rand van de maatschappij te eindigen, zonder ooit echte liefde te hebben gekend of iets van betekenis te hebben bereikt. Maar daarover zal ik u gelijk eens iets zeggen, makker. Als ik écht niet zo wil worden, dan gebeurt het ook niet. Eigen keus. En dat geldt even vrolijk voor u.Hombie schreef:Geen kloten van m'n leven maken en als zatlap ofzo in de goot eindigen. Of in een of ander dead-end kantoor of supermarktjob waar ik me doodverveel/erger. Zou op zich nog niet de eerste in de familie zijn die het verkluot op z'n schoon vlaams gezegd.
BTW, moest ge nu toch wegens uiterste geldnood in zo'n k*tjobke terecht komen, kunt ge ook nog altijd iets zinnigs ondernemen in uw vrije tijd. Dat is ook mijn plan B.

Ik heb een grote angst voor zowat alle insecten zodra ze ongecontroleerd als hondsdolle beesten beginnen rond te rennen. x) (Al heb ik dan wel weer een vogelspin durven vast te pakken. :') Van bijen en wespen en dergelijke heb ik eigenlijk niet zoveel schrik aangezien die meestal niet zo lomp zijn om tegen je aan te vliegen, dat heb je bij die langpootmuggen wel.) Bedenk hierbij dat ik vroeger graag naar het tropisch regenwoud wou gaan... These plans are cancelled. x)
Maar mijn aller grootste angst is eigenlijk om voor altijd single te blijven en simpelweg niks van mijn leven te maken. Op zich zeg ik vaak tegen mezelf dat het niet zo erg is als ik niet direct iets vind (op studie gebied dan), maar de meeste studentenjobs zijn dan ook weer niet voor mij weggelegd. x) Zo zijn de horeca en kassawerk voor mij al uitgesloten omdat mijn sociale angst/faalangst gewoonweg veel te groot is, als er iets foutloopt begin ik helemaal te panikeren. Maar dit zijn meestal altijd wel sectoren waar werk te vinden is (spijtig genoeg voor mij x)).
Maar mijn aller grootste angst is eigenlijk om voor altijd single te blijven en simpelweg niks van mijn leven te maken. Op zich zeg ik vaak tegen mezelf dat het niet zo erg is als ik niet direct iets vind (op studie gebied dan), maar de meeste studentenjobs zijn dan ook weer niet voor mij weggelegd. x) Zo zijn de horeca en kassawerk voor mij al uitgesloten omdat mijn sociale angst/faalangst gewoonweg veel te groot is, als er iets foutloopt begin ik helemaal te panikeren. Maar dit zijn meestal altijd wel sectoren waar werk te vinden is (spijtig genoeg voor mij x)).
"Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster.
For when you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you."
For when you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you."
-
- Moderator van het jaar 2017
Nou ik ben wel een angsthaas en heb voor veel zaken schrik
maar meestal kan ik het zo regelen, beheersen dat het niet opvalt of onderdrukt wordt.
Zo heb ik een angst voor vergankelijkheid en ziekte,
alleen te eindigen en niks van mijn leven te maken,
spinnen uiteraard
en nog wel enkele
maar meestal kan ik het zo regelen, beheersen dat het niet opvalt of onderdrukt wordt.
Zo heb ik een angst voor vergankelijkheid en ziekte,
alleen te eindigen en niks van mijn leven te maken,
spinnen uiteraard
en nog wel enkele
- De stilte ging stilletjes weg -
- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-
-
- Experienced user
Dat is een angst waar heel wat personen mee worstelen, denk ik.Florre schreef:Zo heb ik een angst voor vergankelijkheid en ziekte,
alleen te eindigen en niks van mijn leven te maken
Zelf heb ik wel een zekere vorm van hoogtevrees. Touwenparcours, deathrides, ... laat ik toch wijselijk aan me voorbijgaan. Daarnaast heb ik ook een bijna panische angst voor teken, waardoor ik absoluut vermijd door hoog gras of een bladerdek te moeten lopen.
In tegenstelling tot sommige andere personen, heb ik wel geen schrik voor de dood. Zolang je schrik kan hebben, ben je niet dood, en eenmaal je dood bent, kan je niet meer bang zijn. Het is misschien een simplistische redenering, maar het helpt wel om geen schrik te hebben.
-
- Moderator van het jaar 2017
Op mijn vakantiewerk is er tekengevaar (ieder jaar opnieuw), dus durft bibi hier enkel te gaan werken in lange broek en is hij bang voor spellen in hoog gras(gewoon gras)...Clover schreef:
Zelf heb ik wel een zekere vorm van hoogtevrees. Touwenparcours, deathrides, ... laat ik toch wijselijk aan me voorbijgaan. Daarnaast heb ik ook een bijna panische angst voor teken, waardoor ik absoluut vermijd door hoog gras of een bladerdek te moeten lopen.
herkenbare angst!!!
- De stilte ging stilletjes weg -
Mijn grootste angst is dat ik later als ik oud ben niks verwezenlijkt zal hebben, zal sterven in dezelfde regio waar ik geboren ben en in een eeuwige sleur gevallen ben.
Verder, spinnen
Verder, spinnen

"Truth is, everybody is going to hurt you: you just gotta find the ones worth suffering for."
-Bob Marley-
-Bob Marley-
-
- Forumkoppel 2017
Daar heb ik ook wat schrik voor, al weet ik niet waaromShyone schreef:Mijn grootste angst is dat ik later als ik oud ben niks verwezenlijkt zal hebben, zal sterven in dezelfde regio waar ik geboren ben en in een eeuwige sleur gevallen ben.
Verder, spinnen

Zo slecht is het hier niet echt

Ⓥ
Ohja mij lijkt het echt doodeng als ik op niks zou kunnen terugkijkenTheQuibbler schreef:Daar heb ik ook wat schrik voor, al weet ik niet waaromShyone schreef:Mijn grootste angst is dat ik later als ik oud ben niks verwezenlijkt zal hebben, zal sterven in dezelfde regio waar ik geboren ben en in een eeuwige sleur gevallen ben.
Verder, spinnen
Zo slecht is het hier niet echt

"Truth is, everybody is going to hurt you: you just gotta find the ones worth suffering for."
-Bob Marley-
-Bob Marley-
-
- Forumkoppel 2017
Ja hé, maar aan de andere kant lijkt het wel alsof ik nu mijn dagen iets te vol planShyone schreef:Ohja mij lijkt het echt doodeng als ik op niks zou kunnen terugkijken

Dan heb ik weer schrik dat ik geen rust heb :') #struggles
Ⓥ
Tja kiezen is verliezen he, dan maar alles in een dag willen doen. Ik ken het maar al te goed, vooral tijdens het studeren danTheQuibbler schreef:Ja hé, maar aan de andere kant lijkt het wel alsof ik nu mijn dagen iets te vol planShyone schreef:Ohja mij lijkt het echt doodeng als ik op niks zou kunnen terugkijken
Dan heb ik weer schrik dat ik geen rust heb :') #struggles

-Bob Marley-
-Bob Marley-
-
- Forum addict
Vermoord worden.
Ik heb al sinds mijn kindertijd het gevoel dat ik niet een natuurlijke dood ga sterven. Soms komt dat gevoel nogal sterk op, alsof ik het einde voel naderen
Ik heb al sinds mijn kindertijd het gevoel dat ik niet een natuurlijke dood ga sterven. Soms komt dat gevoel nogal sterk op, alsof ik het einde voel naderen

-
- Regular user
Angst voor:
- Dat ik spijt heb van de keuzes, die ik gemaakt heb in het leven wanneer ik oud en rimpelig ben
- Niks van mijn leven te maken
- Extreme hoogtes, ook al doe ik dit mezelf toch op regelmatige basis aan door te gaan bungeejumpen (eens en nooit weer trouwens) en ziplines, attracties in pretparken, etc. Ik ben enorm bang, maar daarna heb ik ook wel weer een enorme kick ervan
- Wakker zijn tijdens een operatie, maar het niet kunnen laten blijken, dus pijn voelen
- Mijn moeder te verliezen
- Geen liefde te vinden
- In zekere mate voor grote insecten (niet muggen ofzoiets)
- De dood (al denk ik dat veel mensen hier wel een bepaalde "angst" voor voelen, niet weten wat er komt na de dood)
- Dat ik spijt heb van de keuzes, die ik gemaakt heb in het leven wanneer ik oud en rimpelig ben
- Niks van mijn leven te maken
- Extreme hoogtes, ook al doe ik dit mezelf toch op regelmatige basis aan door te gaan bungeejumpen (eens en nooit weer trouwens) en ziplines, attracties in pretparken, etc. Ik ben enorm bang, maar daarna heb ik ook wel weer een enorme kick ervan
- Wakker zijn tijdens een operatie, maar het niet kunnen laten blijken, dus pijn voelen
- Mijn moeder te verliezen
- Geen liefde te vinden
- In zekere mate voor grote insecten (niet muggen ofzoiets)
- De dood (al denk ik dat veel mensen hier wel een bepaalde "angst" voor voelen, niet weten wat er komt na de dood)
"I guess who I am is exactly the same as who you are. Not better than, not less than. Because there is no one who has been or will ever be exactly the same as either you or me"
"The real violence, the violence I realized was unforgivable, is the violence that we do to ourselves, when we're too afraid to be who we really are"
"The real violence, the violence I realized was unforgivable, is the violence that we do to ourselves, when we're too afraid to be who we really are"
-
- New user
Mijn grootste angst is mijn ouders onder ogen komen. Ik wil ze graag vertellen dat ik biseksueel ben, maar ik durf écht niet. Ik ben zo bang.
Ik heb samen met mn vriendin een vakantie geboekt en heb tegen mn ouders gezegd dat ik alleen ga reizen. Ben zo bang dat ze er achterkomen. Ik kan ook echt niets delen op Instagram...
Herkent iemand deze angst? Hebben jullie tips voor mij?

Ik heb samen met mn vriendin een vakantie geboekt en heb tegen mn ouders gezegd dat ik alleen ga reizen. Ben zo bang dat ze er achterkomen. Ik kan ook echt niets delen op Instagram...
Herkent iemand deze angst? Hebben jullie tips voor mij?

Als ik er zo bij nadenk heb ik wel veel angsten...
Faalangst en pofiumangst hangen een beetje samen
Bindings - en verlatingsangst
Sociale angststoornis
En last but not least: onweer. Vroeger wat nare dingen meegemaakt tijdens een onweer dus vandaar
Faalangst en pofiumangst hangen een beetje samen
Bindings - en verlatingsangst
Sociale angststoornis
En last but not least: onweer. Vroeger wat nare dingen meegemaakt tijdens een onweer dus vandaar
I love you, my little angels
for always and ever
to the moon and back

for always and ever
to the moon and back