Het grote mode-topic

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
nomeis

Re: Het grote mode-topic

Bericht door nomeis » 04 jul 2012 15:12

3S schreef:Ik durf het bijna niet zeggen, maar ik was eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld in de collectie. Het was wel vaak mooi, maar nooit overdonderend. Voor mij mag een haute couturecollectie wel wat flamboyanter (zeker voor Dior).
Het is crisis. Back to basics.

Ik ben fan van de merken Wood Wood, Boy London, Comme des Garçons, Frankie Morello en Thierry Mugler

Al kan dat ook aan de modellen liggen.
Laatst gewijzigd door nomeis op 04 jul 2012 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Kikkerkop
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Kikkerkop » 04 jul 2012 15:15

Het is er aan te zien, dat ze hebben moeten besparen :mrgreen:

nomeis

Bericht door nomeis » 04 jul 2012 15:46

Kikkerkop schreef:Het is er aan te zien, dat ze hebben moeten besparen :mrgreen:
Ik doelde eerder op een psychologisch effect. De volgende keer zal ik dat verduidelijken voor jou. Kwestie dat iedereen begrijpt wat ik bedoel.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 04 jul 2012 16:15

nomeis schreef:
Kikkerkop schreef:Het is er aan te zien, dat ze hebben moeten besparen :mrgreen:
Ik doelde eerder op een psychologisch effect. De volgende keer zal ik dat verduidelijken voor jou. Kwestie dat iedereen begrijpt wat ik bedoel.
Kikkerkop en zijn diploma's zijn niet onder de indruk

nomeis

Bericht door nomeis » 04 jul 2012 16:23

Kikkerkop schreef:
nomeis schreef:
Kikkerkop en zijn diploma's zijn niet onder de indruk
kikkerkop en zijn 10'en wel 8)

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 05 jul 2012 00:43

nomeis schreef:kikkerkop en zijn 10'en wel 8)

Afbeelding

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 05 jul 2012 18:44

Ik gruwel echt van fake merkkleding. De verkopers ervan strijken gigantische winsten op, op de kap van andermans creativiteit. Bovendien lijken die kleren in niets op de echte merken (tenzij het om handtassen gaat misschien).
't Is ook gewoon zo zielig, hoe wanhopig ben je als je bereid bent afzichtelijke kleding te dragen in de hoop dat anderen denken dat je je dure kleding kan veroorloven.
Laatst gewijzigd door ziegelstein op 02 aug 2012 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
I prefer men to cauliflowers.

nomeis

Bericht door nomeis » 05 jul 2012 23:00

ziegelstein schreef:Ik krijg gruwel echt van fake merkkleding. De verkopers ervan strijken gigantische winsten op, op de kap van andermans creativiteit. Bovendien lijken die kleren in niets op de echte merken (tenzij het om handtassen gaat misschien).
't Is ook gewoon zo zielig, hoe wanhopig ben je als je bereid bent afzichtelijke kleding te dragen in de hoop dat anderen denken dat je je dure kleding kan veroorloven.
De gruwel ligt toch vooral in de sweatshops waar die kleren gemaakt worden, denk ik dan.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 05 jul 2012 23:48

ziegelstein schreef:Ik krijg gruwel echt van merkkleding. De verkopers ervan strijken gigantische winsten op. 't Is ook gewoon zo zielig, hoe wanhopig ben je als je bereid bent afzichtelijke kleding te dragen in de hoop dat anderen denken dat je je dure kleding kan veroorloven.
Fixed :mrgreen:

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 05 jul 2012 23:55

nomeis schreef:
ziegelstein schreef:Ik krijg gruwel echt van fake merkkleding. De verkopers ervan strijken gigantische winsten op, op de kap van andermans creativiteit. Bovendien lijken die kleren in niets op de echte merken (tenzij het om handtassen gaat misschien).
De gruwel ligt toch vooral in de sweatshops waar die kleren gemaakt worden, denk ik dan.
Ja dat bedoel ik hè. Die straatverkopers zullen er niet rijk van worden.

Radium
New user
New user

Bericht door Radium » 13 jul 2012 22:35

Heeft iemand toevallig suggesties i.v.m. hipster kleding?
Momenteel ken en draag ik alleen:
- Urban Outfitters
- Tweedehands kleding
- Fred Perry
- Ben Sherman
- Junk De Luxe
- River Island
=)
Love is the Funeral of Hearts

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 13 jul 2012 23:44

Radium schreef:Heeft iemand toevallig suggesties i.v.m. hipster kleding?
- Urban Outfitters
- Tweedehands kleding
- Fred Perry
- Ben Sherman
- Junk De Luxe
- River Island
=)
Filippa K en Cos. Dat eerste is vrij duur. Het tweede is goedkoper dan Ben Sherman.
Cos vind je wel enkel in Antwerpen (Stadsfeestzaal en Korte Gasthuisstraat) en Brussel (Avenue Louise, denk ik). Er is ook een webshop: http://www.cosstores.com/. Ik kan je ook aanraden om eens bij Moose in the City in A'pen te gaan kijken. Dat is een conceptstore die enkel de betere Scandinavische merken verkoopt, niet alleen kleding trouwens. Goede tweedehandswinkels zijn Rosier 21 en Labels inc., beide in de Aalmoezeniersstraat. Bij Labels inc. is het aanbod voor mannen wel erg beperkt. Ik heb pas ook nog een outlet ontdekt in A'pen met een groot en gevarieerd aanbod. Ik weet wel niet meer exact waar het was. In (de buurt van) de Lombardevest of de Steenhouwersvest in elk geval. Er hing veel lelijks, maar ik zag er bijvoorbeeld ook een t-shirt van Raf Simons, helaas niet mijn maat. :P
En dan heb je nog Ra in de Kloosterstraat, maar dat zijn al enkele prijsklassen hoger. En het is echt héél alternatief. :P
Bedankt trouwens voor Junk De Luxe, dat kende ik niet. :D In welke steden hebben zij winkels? Ik vind het niet meteen op hun website.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door kinderknieën » 14 jul 2012 01:27

ziegelstein schreef:Goede tweedehandswinkels zijn Rosier 21 en Labels inc., beide in de Aalmoezeniersstraat.
De winkel heet Rosier 41, en dat is ineens het adres. Het is dus niet in de aalmoezenierstraat, maar in het verlengde daarvan.

En ik vind het gek om echt naar hipsterkleding te vragen. Da's zoooo 2003.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 14 jul 2012 07:43

kinderknieën schreef:De winkel heet Rosier 41, en dat is ineens het adres. Het is dus niet in de aalmoezenierstraat, maar in het verlengde daarvan.

Ah ja. :D Ik had vorige week een kotafspraak in Rozier 21 in Gent, vandaar de verwarring.
en ².

O.T. Ik ben pas naar die tentoonstelling geweest in het momu over vrouwenkleding zwischen 1750 en 1950, maar ik vond er niet zo veel aan eigenlijk.

Radium
New user
New user

Bericht door Radium » 14 jul 2012 14:45

ziegelstein schreef:
Radium schreef:Heeft iemand toevallig suggesties i.v.m. hipster kleding?
- Urban Outfitters
- Tweedehands kleding
- Fred Perry
- Ben Sherman
- Junk De Luxe
- River Island
=)
Filippa K en Cos. Dat eerste is vrij duur. Het tweede is goedkoper dan Ben Sherman.
Cos vind je wel enkel in Antwerpen (Stadsfeestzaal en Korte Gasthuisstraat) en Brussel (Avenue Louise, denk ik). Er is ook een webshop: http://www.cosstores.com/. Ik kan je ook aanraden om eens bij Moose in the City in A'pen te gaan kijken. Dat is een conceptstore die enkel de betere Scandinavische merken verkoopt, niet alleen kleding trouwens. Goede tweedehandswinkels zijn Rosier 21 en Labels inc., beide in de Aalmoezeniersstraat. Bij Labels inc. is het aanbod voor mannen wel erg beperkt. Ik heb pas ook nog een outlet ontdekt in A'pen met een groot en gevarieerd aanbod. Ik weet wel niet meer exact waar het was. In (de buurt van) de Lombardevest of de Steenhouwersvest in elk geval. Er hing veel lelijks, maar ik zag er bijvoorbeeld ook een t-shirt van Raf Simons, helaas niet mijn maat. :P
En dan heb je nog Ra in de Kloosterstraat, maar dat zijn al enkele prijsklassen hoger. En het is echt héél alternatief. :P
Bedankt trouwens voor Junk De Luxe, dat kende ik niet. :D In welke steden hebben zij winkels? Ik vind het niet meteen op hun website.
Wow bedankt voor de tips... Ik had dit beter een week geleden al gevraagd aangezien ik vorige week in Antwerpen was om te shoppen :p

De enigste winkels waarvan ik weet dat ze Junk De Luxe verkopen zijn de Wear in Leuven en de Giotto in Aarschot. Het is wel tamelijk duur maar tijdens de solden valt het best nog wel mee :) Ik zie juist op de site van Giotto dat er ook een winkel is in Haacht, dus ik vermoed dat ze daar ook wel junk de luxe verkopen.

Radium
New user
New user

Bericht door Radium » 14 jul 2012 14:48

kinderknieën schreef:
ziegelstein schreef:Goede tweedehandswinkels zijn Rosier 21 en Labels inc., beide in de Aalmoezeniersstraat.
De winkel heet Rosier 41, en dat is ineens het adres. Het is dus niet in de aalmoezenierstraat, maar in het verlengde daarvan.

Serieus? In 2003 was ik nog Emo :p Sinds ik iets ofwat volwassener ben geworden hou ik me niet meer echt bezig met trends enz. Ik zou gewoon niet weten hoe ik de stijl anders moet verwoorden!? Indie of grunge ofzo? Maar dat is dan wellicht weer jaren 90 vermoed ik :p

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 17 jul 2012 01:22

Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoe ontroerend mooi zijn deze kleren/schoenen?

Maison Martin Margiela :love:

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 02 aug 2012 14:40

Afbeelding
Hoe graaf is dat, een paraplu met een eendenkop? :o
Burberry Prorsum :love:

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 04 aug 2012 11:35

En ik wil deze handschoenen en trui van Acne!
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 04 aug 2012 13:23

Acne in de Palais-Royal :love: En MMM was geweldig!

En Burberry is inderdaad prachtig. De nieuwe collectie gezien in de flagshipstore op de Boulevard Saint-Germain en ik kon maar één ding denken: laat de winter maar komen...

Verder werd ik bijna gek in de Dior Homme en bij het zien van Kris van Assche high-topsneakers in de Printems.

Oja. En Dior blijft dankzij Raf Simons perfectie:

:love: Dior :love: Versailles :love: Raf :love:

De franse pers, zoals Madame Figaro, is er er nog steeds enorm lyrisch over.
Fluctuat nec mergitur

Gesloten